اخبار داغ

مجید ابهری در گفتگو با دانا:

عدم آموزش مناسب روابط زناشویی کیان خانواده را به مخاطره می اندازد

عدم آموزش مناسب روابط زناشویی کیان خانواده را به مخاطره می اندازد
یک رفتارشناس و آسیب‌ شناس اجتماعی گفت: عدم آموزش مناسب روابط زناشویی می تواند کیان خانواده را به مخاطره بیاندازد و باعث اختلاف شود اما متاسفانه زن و شوهر براساس برخی باورهای غلط مشکل اصلی خود را بیان نکرده و دلایل واهی و بیهوده ای را به میان می کشند.
[

مجید ابهری آسیب شـناس و رفـتـار شـناس اجـتماعـی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر از هر سه ازدواج یکی منجر به طلاق می شود، اظهار داشت: طلاق یعنی گسستن عمدی و ارادی رابطه عاطفی بین زن و شوهر که در این گستره زن و مرد هر دو آسیب عاطفی و روانی را تحمل می‌کنند؛ شاید یکی کمتر و دیگری بیشتر از نظر عاطفی آسیب ببینند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,

بسیاری از جدایی ها براساس تصمیمات آنی و عصبانیت گرفته می شود

,
این آسیب‌ شناس اجتماعی با اشاره به اینکه مراجعه به مشاور به یک کالای فانتزی و تشریفاتی تبدیل شده است، تصریح کرد: بسیاری از جدایی ها براساس تصمیمات آنی و عصبانیت گرفته می شود، براین اساس در دو مرحله زن و شوهر باید به مشاورین متخصص و مجرب و کاردان مراجعه کنند، مرحله اول قبل از ازدواج و در زمان آشنایی است که با تست های مختلف باید زن و شوهر مورد ارزیابی و سنجش قرار بگیرند. مرحله دوم در هنگام اختلاف و مراجعه برای جدایی است.
,
 
,
وی در ادامه با تاکید بر اینکه مشاور باید بتواند شرایط واقعی زنان و شوهران را درک کند، گفت: مشاور باید متاهل باشد، دارای فرزند باشد و همچنین در تخصص مشاوره تسلط داشته باشد. 
,
 
,
این کارشناس و پژوهشگر خاطر نشان کرد: اختلافات سلیقه، پایبندی به تشریفات و زندگی فانتزی باعث می گردد که زن و شوهر نتوانند ترس های یکدیگر را درک کنند، بنابراین نیاز است برای یافتن مشکل اصلی و حل آن به مشاوره مراجعه کنند.
,
 
,
ابهری با تاکید بر اینکه بیش از 65 درصد اختلافات زناشویی براساس مشکلات جنسی و روابط زناشویی به وجود می آید، افزود: ناتوانایی های جنسی و عدم آموزش مناسب روابط زناشویی می تواند کیان خانواده را به مخاطره بیاندازد و باعث اختلاف شود اما متاسفانه زن و شوهر در این میان براساس برخی باورهای غلط مشکل اصلی خود را بیان نکرده و دلایل واهی و بیهوده ای را به میان می کشند.
,
 
,

اکثریت طلاق ها در سه سال اول زندگی اتفاق می افتد

,
 
,
این آسیب شـناس و رفـتـار شـناس اجـتماعـی با اشاره به اینکه اکثریت طلاق ها در سه سال اول زندگی اتفاق می افتد، گفت: در اوایل زندگی جوانان تحمل نمی کنند تا یک دیگر را به درستی بشناسند و همین باعث می شود زمینه ها و بستر های اصلی اختلافات و طغیان آن ها را به وجود آورد و ناسازگاری داشته باشند. در واقع کوتاه بودن مدت آشنایی قبل از ازدواج و همچنین عدم تحمل مشکلات عامل ایجاد اختلاف و طلاق است.
,
 
,
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان اینکه طلاق به عنوان یک آسیب باعث شکنندگی و اضطراب و افسردگی در زنان و مردان می شود، افزود: متاسفانه بعضی از افراد تصور می کنند که فقط زنان هستند که در طلاق لطمه می بینند، در حالی که مردان نیز از لحاظ مشکلات روحی، رفتاری و عصبی می شوند و گاهی به اعتیاد کشیده می شوند.
,
 
,

چشم و هم چشمی اصلی ترین دلایل اختلاف است

,
وی با تاکید بر اینکه چشم و هم چشمی و بعضی از رقابت های غیرمنطقی و نادرست در کنار مشکلات روابط زناشویی اصلی ترین دلایل اختلاف است، گفت: گرانی، نداشتن مسکن و تورم نیز باعث شعله ور شدن اختلافات و کشیدن زندگی به مرحله طلاق می گردد، همچنین تفاهم در موضوع فرزند آوری و مدیریت تربیت فرزند نیز یکی از اختلافات اساسی است.
,
 
,
این آسیب شـناس و رفـتـار شـناس اجـتماعـی در پایان خاطر نشان کرد: باید هنگام ازدواج تمام موارد در نظر گرفته شود و به جای توجه به معیارهای ظاهری، ضوابط منطقی و استانداردهای عقلی در نظر گرفته شود، زیرا عدم گزینش‌های مناسب برای ازدواج نه‌ تنها باعث شکست و ناکامی دو نفر می‌شود، بلکه ناامیدی و سرخوردگی نسل‌های بعدی را نیز در پی دارد.
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه