اخبار داغ

نعیم قاسم: اجازه نمی‌دهیم رئیس جمهور وابسته به آمریکا انتخاب شود

نعیم قاسم: اجازه نمی‌دهیم رئیس جمهور وابسته به آمریکا انتخاب شود
اید همه جریانهای سیاسی در این کشو بر سر انتخاب رئیس جمهوری توافق کنند که مناسب مرحله کنونی باشد؛ نه رئیس جمهوری که وابسته به آمریکا باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نعیم قاسم معاون سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان بعد از ظهر امروز شنبه گفت که باید همه جریانهای سیاسی در این کشو بر سر انتخاب رئیس جمهوری توافق کنند که مناسب مرحله کنونی باشد.

پایگاه خبری انصارالله به نقل از قاسم گزارش داد، ایجاد مشکل و به چالش کشیدن مردم، هیچ سودی ندارد؛ زیرا این مردم، تسلیم هیچ کس در جهان نشدند و تسلیم سفارتهای خارجی (آمریکا و عربستان سعودی) و دستورات صادره از سوی آن نخواهند شد.

وی ادامه داد: مشکل لبنان، آمریکا است که در راستای فروپاشی هر  چه بیشتر تلاش می‌کند. ولی زمینه برای این فراهم نیست که یک شخص وابسته به سفارتها به ریاست جمهوری برسد.

قاسم با بیان اینکه پارلمان منتخب، نماینده واقعی مردم لبنان است، تصریح کرد: باید توافق [بین احزاب] صورت گیرد، ولی آمریکا می‌خواهد شروط خود را تحمیل کند. [آمریکا] پس از اینکه مردم ما طعم آزادی و عزت را چشیدند، این بار خوار و خفیف خواهد شد.

این مقام حزب الله با اشاره به اینکه مردم لبنان هیچ دستوری را از آمریکا نمی‌پذیرند، خاطر نشان کرد: آمریکا حزب الله را تحریم کرد و سراغ بانکها رفت. مشخص شد که حزب الله دارایی خود را با چمدان حمل می‌کند [و در بانکها قرار ندارد]. ما تحت نظارت شما قرار نداریم و روشهایی را انتخاب خواهیم کرد که به ما کمک کند در برابر شما پیروز شویم.

وی خطاب به آمریکا گفت: مقاومت تسلیم نمی‌شود. ما موفق شدیم؛ زیرا با خدا بودیم. آنان از تمامی ابزارها استفاده کردند تا وجهه ما را مخدوش کنند و ما را عقب‌مانده و تروریست بدانند. این تبلیغات، به دردشان نخواهد خورد؛ زیرا ما وارد مسیری می‌شویم که منافع بشریت در آن است.

قاسم در پایان، ایجاد بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی را نیز مدیون سه‌گانه ارتش-ملت-مقاومت دانست و گفت که اگر این سه‌گانه نبود، خاک لبنان آزاد نمی‌شد و اگر قدرت حزب الله نبود، لبنان به منابع دریایی خود از جمله نفت و گاز دست پیدا نمی‌کرد.

سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله هم اخیرا از مردم این کشور خواست که از سیاستهای ایالات متحده در این کشور دوری کنند. وی گفت: برخی اشتباه می‌کنند که در هر انتخابات یا طرح آتی که برای نجات لبنان است، به دنبال تأمین منافع آمریکا هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه