اخبار داغ

تن عمارت ساعت لرزان است؛

ترک عمارت ساعت تبریز توسط شورا، اردیهشت ۱۴۰۲!؟

ترک عمارت ساعت تبریز توسط شورا، اردیهشت ۱۴۰۲!؟
کش و قوس‌های ترک عمارت ساعت تبریز توسط شورا ظاهرا نتیجه داده و بناست که محل جلسات شورا اردیبهشت سال آینده به جای دیگری منتقل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج: اولین بار در سال ۹۴ بود که ترک عمارت ساعت توسط شورا مطرح شد و آن زمان به دلیل پیش رو بودن تبریز ۲۰۱۸ بنا شد که شورا عمارت قدیمی ساعت را که از نمادهای تاریخی و فرهنگی تبریز است را ترک کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

 

,

اما چنین اتفاقی رخ نداد و تنها با تغییر سالنی که جلسات شورا در آن برگزار می‌شد، پرونده این موضوع بسته شد.

,

 

,

با آغاز دور ششم شورای شهر تبریز موضوع آسیب به ساختمان ساعت تبریز، به صورت جدی‌تر مطرح شد و حتی برخی از اعضا عنوان کردند که اگر شورا هم عمارت ساعت را ترک نکند، آنها دفترشان را تحویل خواهند داد تا بیش از این به عمارت ساعت تبریز آسیب وارد نشود. اینگونه هم شد و در نهایت حجت الاسلام سیدکاظم زعفرانچیلر و فریدون بابایی‌اقدم دفاتر خود در ساختمان ساعت را تحویل دادند.

,

 

,

با گذشت چند ماه از این حرکت دو عضو شورا این مساله فراموش شده به نظر می‌رسید تا اینکه دو ماه قبل رئیس شورای شهر تبریز عنوان کرد که شورا سال آینده عمارت ساعت تبریز را ترک می‌کند. حجت الاسلام رسولی برگی در این خصوص گفت: بناست تا ساختمان شهرداری منطقه یک در چایکنار منتقل شود و جلسات شورا در محل منطقه یک برگزار شود که تا اردیبهشت ۱۴۰۲ این اتفاق رخ خواهد داد.

,

 

,

پیگیری ما از شهرداری برای این مساله که انتقال شهرداری منطقه یک در چه مرحله‌ای است به نتیجه نرسید اما اگر تا اردیبهشت ۱۴۰۲ شورا کاخ عمارت تبریز را ترک کنند و مرمت در این عمارت تاریخی به پایان برسد، می‌توان به رفع خطر از یکی از نمادهای اصلی شهر امیدوار بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه