اخبار داغ

آغاز نفس‌تنگی‌ خوزستانی‌ها؛

دلایل افزایش مراجعات بیماران تنفسی در فصل پاییز

دلایل افزایش مراجعات بیماران تنفسی در فصل پاییز
خوزستان به دلیل موقعیت و شرایطی که دارد به شدت درگیر سه منبع آلایندگی صنعتی، کشاورزی و حمل و نقل است که تهدید گیاه کنوکارپوس نیز طی هفت سال گذشته مشخص شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب، هرساله با شروع فصل پاییز درخوزستان مراجعه بیماران تنفسی سیر صعودی پیدا می کند. این استان به دلیل موقعیت و شرایطی که دارد به شدت درگیر سه منبع آلایندگی صنعتی، کشاورزی و حمل و نقل است. در حوزه صنعت، نفت و گاز خوزستان یکی از منابع اصلی کشور است که این صنایع عمدتاً با تکنولوژی قدیمی کار می‌کند و از طرفی صنایع کشاورزی مانند نیشکر وجود دارد که حدود ۷۰ درصد نیشکر به روش سیاه برداشته می‌شود و سوزانده می‌شود. در بحث حمل و نقل نیز در اهواز همچنان بنزین معمولی در حال توزیع است در حالی‌که در یک کلانشهر حداقل باید بنزین یورو ۴ استفاده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,
آلاینده های صنعتی سال‌هاست پاییز را برای مردم خوزستان تاریک و نفس گیر کرده اند زیرا همزمان با شروع پاییز مشکلات تنفسی نیز بروز می کند همچنین آنفلوآنزا بیماری است که اسم آن در شش ماهه دوم سال بیش از هر زمان دیگر شنیده می‌شود.
,
 
,
آنفلوآنزا یا گریپ یک بیماری تنفسی حاد واگیر است که عامل آن ویروس‌های آنفلوآنزا است و روند سریع و انفجاری دارد و با سردرد ناگهانی، درد ماهیچه، تب و ضعف و بی‌حالی شدید نمایان می‌شود. آنفلوآنزا در تمام طول سال رخ می‌دهد، اما معمولا بیشترین زمان فعالیت ویروس مولد آن در ماه‌های سرد سال و اوج آن درپاییز است.
,
 
,
حبیب حی‌بر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با آغاز فصل پاییز، آمار سرپایی بیماران تنفسی نسبت به هفته گذشته روند صعودی داشته که این موضوع بیانگر ورود به پیک جدید آنفلوانزا است.
,
 
,
وی افزود: باتوجه به افزایش مراجعات بیماران سرپایی تنفسی با علائم آنفلوانزا، همه بیمارستان‌های خوزستان برای خدمات‌رسانی به مراجعان به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.
,
 
,
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: از همه هم استانی‌های تقاضا می‌شود که همچنان شستن مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک، حضور نداشتن در اماکن با ازدحام بالا، رعایت فاصله اجتماعی و دستور العمل‌های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند.
,
 
,
محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان علاوه بر سه منبع آلایندگی یکی دیگر از علت تنگی نفس در خوزستان را گیاه کنوکارپوس می‌داند.
,
 
,
وی افزود: گیاه کنوکارپوس یک گونه مهاجم است که در دهه هشتاد توسط شهرداری اهواز وارد خوزستان شد و به لحاظ شرایط رشد و مقاومتی که داشت یک گیاه شهردارپسند بود اما طی هفت سال گذشته مشخص شد که یک عامل تهدید است و شهرداری‌ها از کاشت این گونه گیاهی منع شدند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه