اخبار داغ

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا:

غرب به رسانه به عنوان سلاحی مؤثرتر از سلاح‌های میکروبی نگاه می‌کند/اخبار رسانه‌های بیگانه برپایه جعل است

غرب به رسانه به عنوان سلاحی مؤثرتر از سلاح‌های میکروبی نگاه می‌کند/اخبار رسانه‌های بیگانه برپایه جعل است
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا؛ نوع تنظیم اخبار و انتشار آنها را در رسانه‌های بیگانه را برپایه جعل اخبار خواند و گفت: غرب به رسانه به عنوان سلاحی مؤثرتر از سلاح‌های میکروبی، شیمیایی و عصبی نگاه می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت‌وگو با مرآت با بیان اینکه غرب به رسانه به عنوان سلاحی مؤثرتر از سلاح‌های میکروبی، شیمیایی و عصبی نگاه می‌کند، گفت: بدیهی است که این سلاح، در بخش سیاست خارجی کشورهای غربی نقش ملموس‌تری دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی، نوع تنظیم اخبار و انتشار آنها را در رسانه‌های بیگانه را برپایه جعل اخبار خواند و افزود: این اقدام در راستای منافع نامشروع این کشورها صورت می‌گیرد. به طور مثال در شرایطی که روزانه هزاران خبر دستکاری شده و دروغ و با سیاه نمایی بالا از اغتشاشات و تجمعات در ایران در خبرگزاری‌های دنیا منتشر می‌شود، اما همین رسانه‌ها در برابر گردن زدن چند زن که در عربستان نسبت به نظام و پادشاه نقد مختصری داشتند، سکوت کردند یا اعدام یکباره 80 نفر در عربستان با بایکوت رسانه‌های اروپایی و آمریکایی روبرو می‌شود.

,

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به تکرار همین سیاست یک بام و دو هوای غربی در عرصه ورزش نیز بیان کرد: در ورزش نیز، بازیکن ما را به دلیل عدم رویارویی با ورزشکار رژیم صهیونیستی مورد شماتت قرار می‌دهند با این شعار که ورزش عرصه سیاسی کاری نیست اما روسیه را بعد از جنگ با اوکراین از جام جهانی حذف می‌کنند!

,

پلیس اروپا مجری قانون اما پلیس ایران، ناقض حقوق بشر معرفی می‌شود

, پلیس اروپا مجری قانون اما پلیس ایران، ناقض حقوق بشر معرفی می‌شود, پلیس اروپا مجری قانون اما پلیس ایران، ناقض حقوق بشر معرفی می‌شود,

قدیری ابیانه این سیاست رسانه‌ای دوگانه را روش عادی این کشورها خواند و اظهار کرد: رسانه های غربی در راستای مأموریتی که دارند عملکرد و رفتار دولت و ارکان حکومت‌شان را توجیه می‌کنند به طور مثال درخصوص وقوع درگیری مردم معترض اروپایی با پلیس، این رسانه‌ها رفتار پلیس خودشان در هر سطحی را قابل دفاع و توجیه و قانونی می‌خوانند اما برخورد پلیس ایران با اغتشاشگران را وارونه جلوه می‌دهند و آن را ناقض حقوق بشر معرفی می‌کنند.

,

جریمه نقدی فیلم گرفتن از پلیس در فرانسه

, جریمه نقدی فیلم گرفتن از پلیس در فرانسه, جریمه نقدی فیلم گرفتن از پلیس در فرانسه,

این کارشناس مسائل بین المللی با اشاره به قوانین سخت سایر کشورها در دفاع از رفتار پلیس گفت: در فرانسه اگر کسی از رفتار خشن پلیس فیلم بگیرد و منتشر کند 45 هزار یورو جریمه می‌شود اما در ایران پلیس بابت برخورد با مجرمان گاهی تا میز محاکمه پیش رفته است.

,

وی همچنین تصریح کرد: اگر کسی در دنیا به دستور پلیس مثلا برای سوار شدن به ماشین پلیس عمل نکند جریمه سنگین می‌شود و در آمریکا که رسماً افراد را می‌کشند و طبق آمارها سالی چند هزار نفر در اثر خشونت پلیس جان می‌بازند اما می‌بینیم که باز هم پلیس مورد حمایت سیستم قضایی این کشور است.

,

سفیر سابق ایران در استرالیا با بیان اینکه در آمریکا فرد مظنون در برابر پلیس، اگر دست به جیب ببرد به او شلیک می‌کنند؛ به این بهانه که تصور کرده‌اند سلاح دارد و احساس تهدید کرده‌اند! افزود: اما در ایران فرد هنجارشکن روی ماشین پلیس می‌نشیند و پلیس هر رفتاری کند، نه تنها در رسانه‌های داخلی مورد اتهام قرار می‌گیرد که در رسانه‌های دنیا از آن به عنوان رفتار ناقض حقوق بشر نام می‌برند.

,

وی خاطرنشان کرد: پلیس در هر کشوری وظایفی دارد که باید انجام دهد و وقتی کار به خشونت و اهانت بکشد، فارغ از اینکه تظاهرکنندگان مطالبه معقول دارند یا خیر، پلیس با قاطعیت وارد صحنه می‌شود منتها تفاوتی که در کشورهای خارجی با کشور ما وجود دارد، این است که دستگاه قضایی این کشورها نیز از این رفتار پلیس حمایت می‌کند اما متأسفانه در ایران اینطور نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه