اخبار داغ

صف‌های طولانی بربری و سنگک در تبریز/ آرد نیست یا پای تخلف در میان است؟

صف‌های طولانی بربری و سنگک در تبریز/ آرد نیست یا پای تخلف در میان است؟
دو هفته‌ای است که صف‌های طولانی نانوایی‌ها مردم را کلافه کرده و نانوایی‌ها مدعی‌اند کمبود آرد وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج: این روزها صف‌های طولانی نانوایی‌ها در اکثر نقاط تبریز به چشم می‌خورد اما واقعیت ماجرا چیست؟ آیا در تبریز کمبود آرد وجود دارد یا پای تخلف و سودجویی عده‌ای در میان است؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

چرا کمبود آرد فقط به بربری و سنگک پزی‌ها رسیده است؟

,

مشاهدات خبرنگار آناج نشان می‌دهد صف‌های طولانی این روزها فقط مربوط به نانوایی‌های پخت بربری و سنگک است و خبری از صف‌های طولانی مقابل لواش‌پزی‌ها وجود ندارد. اگر مساله کمبود آرد که برخی نانوایی‌ها به این بهانه نان کمتری پخت می‌کنند، درست باشد باید این کمبود به لواش‌پزها هم سرایت کند در حالیکه چنین موضوعی وجود ندارد.

,

کاهش ساعت کاری به بهانه‌های واهی

,

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که این روزها باعث صف‌های طولانی نانوایی‌ها شده است مساله کاهش ساعت پخت است به طوریکه بسیاری از نانوایی‌ها با کاهش دو تا سه ساعته پخت و یا تک شیفته کردن نوبت پخت به بهانه کمبود آرد، باعث ایجاد صف‌های طولانی و نارضایتی مردم شده‌اند.

,

کمبود آرد در حالی مطرح می‌شود که فرماندار تبریز عنوان کرده است که کمبود آرد در تبریز وجود ندارد.علی جعفری آذر فرماندار تبریز در جلسه هفته گذشته شورای شهر گفت: مشکلی بنام کمبود نان در تبریز نداریم و مردم هر چه نان بخواهند وجود دارد و از این بابت هیچ نگرانی وجود ندارد.

,

وی ادامه داد: از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱، قیمت آردی که ۲۵۰۰ تومان بود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان شد و پس از آن نانوایی‌ها به دستگاه‌های جدید کارتخوان برای خرید نان مجهز شدند.

,

تخلف برخی نانوایی‌ها در مناطق محروم

,

اما ماجرای کمبود آرد در روزهای اخیر چیست؟ مخاطبین آناج با ارسال پیام‌هایی از تخلفات برخی نانوایی‌ها در مناطق محروم و حاشیه نشین خبر می‌دهند. طبق آنچه مخاطبان عنوان می‌کنند برخی از نانوایی‌ها از مردم می‌خواهند که تعداد بیشتری کارت بکشند و یا بدون خرید نان در دستگاه‌های مجهز کارت بکشند تا نانوایی‌ها آرد را به صورت آزاد به فروش برسانند.

,

همین تخلفات باعث شده تا آرد به جای تبدیل شدن به نان و رسیدن به دست مردم به صورت آزاد فروخته شود و مردم هم در صف‌های نانوایی منتظر بمانند. مساله‌ای که باید مسئولان به آن رسیدگی کنند و جلوی سوءاستفاده برخی‌ها از وضعیت اقتصادی پیش آمده را بگیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه