اخبار داغ

بارش شدید باران در ایلام؛

آبگرفتگی دربرخی از مناطق استان

آبگرفتگی دربرخی از مناطق استان
بارش شدید باران در مناطق مختلف ایلام علاوه بر خوشحالی مردم، باعث آبگرفتگی در معابر بعضی از مناطق استان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، سامانه بارشی از دیروز وارد ایلام شده است،درمناطق مختلف شاهد بارش شدید باران بودند.بارش شدید باران در مناطق مختلف ایلام علاوه بر خوشحالی مردم، باعث آبگرفتگی در معابر بعضی از مناطق استان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

برابر اعلام هواشناسی استان ایلام، هشدار سطح نارنجی در استان صادر شده است، ناپایدار جوی تا اوایل هفته آینده آسمان استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

,

بارش شدید باران باعث بروز سیلاب در مناطق مجاور سیلبند جنوبی شهر بدره و بروز خسارت به واحدهای مسکونی و تجاری شده است."مجید بیگلریان"، مدیرکل مدیریت بحران ایلام اظهار داشت: با توجه به اینکه عمده بارش های کبیرکوه به سیلبند جنوبی شهر بدره می ریزد، این مسیل گنجایش حجم باران را نداشت.

وی افزود: با سرریز شدن سیلاب در سطح شهر، آب وارد برخی منازل مسکونی و تجاری مجاور سیلبند شد. مدیرکل مدیریت بحران ایلام ادامه داد: همچنین ۳۰۰ راس از احشام عشایر نزدیک سیلبند نیز به علت گرفتار شدن در سیلاب تلف شدند.

بیگلریان اضافه کرد: در حال حاضر بارش ها فروکش کرده و پاکسازی منازل و واحدهای تجاری با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان دره شهر در حال انجام است. وی توضیح داد: باتوجه به اینکه شهرستان بدره فاقد نیروی هلال احمر است، از سوی شهرستان دره شهر نیروی امدادی به بدره اعزام شده است.

,
,
,
,
,

مدیرکل مدیریت بحران ایلام با اشاره به ورود توده بارشی به استان یادآور شد: بیشترین بارش ها در شهرستان های بدره و ایلام رخ داده است، سیستم دفع آب های سطحی در ایلام جوابگوی حجم سیلاب نیست و به همین منظور در برخی نقاط مستعد بروز حوادث ناشی از سیلاب حوضچه های آرامش ایجاد شد.

,

وی گفت: از فردا دستگاه های ۱۸ گانه مرتبط نظیر بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی، امور عشایر، صمت و سایر ادارات مربوطه برای برآورد خسارت فعالیت خود را آغاز می کنند.

,

تخلیه آب ۶واحد مسکونی در بدره

, تخلیه آب ۶واحد مسکونی در بدره,

"سجادحیدریان"، معاون هلال احمر ایلام نیز در این رابطه گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان و بارش شدید باران، برخی از منازل مسکونی در شهرستان بدره دچار آبگرفتگی شدند که بلافاصله ۴ تیم عملیاتی از شهرستان دره شهر به همراه تیم واکنش سریع و تیم عملیاتی مرکز استان به شهرستان بدره اعزام شدند. 

,

وی بیان کرد: تاکنون این تعداد منزل مسکونی در شهرستان بدره که بر اثر بارش‌های شدید باران دچار آبگرفتگی شده بودند، توسط نجاتگران هلال احمر استان تخلیه شدند.

,

وی ادامه داد: با تلاش نجاتگران هلال احمر همچنین دو خانواده که در منطقه دربند شهرستان بدره در پی بارندگی و طغیان رودخانه گرفتار شده بودند با استفاده از تجهیزات نجات در سیلاب و بستن کارگاه موفق شدند اعضای این دو خانواده که ۱۰ نفر بودند بدون هیچ گونه آسیبی به محل امن انتقال دهند.

,

به گفته معاون هلال احمر ایلام، عملیات امداد رسانی به سیل زدگان بدره همچنان ادامه دارد.

,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه