اخبار داغ

استاندار مازندران اعلام کرد:

مکاتبه با رئیس جمهور برای رفع موانع تولید و صادرات گل و گیاه

مکاتبه با رئیس جمهور برای رفع موانع تولید و صادرات گل و گیاه
سیدمحمود حسینی‌پور گفت: با رئیس جمهور هم مکاتبه ای در ارتباط با رفع موانع تولید و صادرات گل و گیاه انجام خواهیم داد تا در کمترین زمان ممکن مشکلات فعالان اقتصادی این حوزه در بحث تولید و صادرات حل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سیدمحمود حسینی‌پور عصر امروز در نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات استانداری مازندران برگزار شد تاکید کرد: نگاه حل مسئله برای رفع مشکلات مردم باید نهادینه شود و تفسیر قوانین و آیین‌نامه‌های اجرایی هم باید به این شکل باشد که اگر یک قانونی دست ما را می بندد باید راه حل های جدیدی را ایجاد کنیم چراکه در جنگ اقتصادی باید ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار را در اولویت قرار داد.

وی در ادامه با اشاره به سابقه تولید و صادرات گل و گیاه در استان گفت: با وجود آنکه مازندران خود تولید کننده گل و گیاه است ،اما صادرات این محصولات از استان انجام نمی شود.

حسینی پور اضافه کرد: بسیاری از تولیدات استان مازندران از دیگر مرزهای کشور  صادر می شود که این رویه را به هیچ عنوان نمی پسندیم و کارگروهی برای رفع موانع صادراتی هرچه سریع تر تشکیل تا در سطح استانی و ملی پیگیر این موضوع ها باشیم.

استاندار مازندران با بیان این که، باید بررسی شود که موانع صادرات گل و گیاه از مازندران در کجاست و برای حل مشکلات بکوشیم، گفت: اکنون ترکیه در مقوله تولید و صادرات گل و گیاه از کشور ما پیشی گرفته و مازندران ظرفیت های زیادی در این حوزه دارد که باید با توجه به مجوزها و تسهیلات داده شده ،نسبت به تسهیل تولید و صادرات گل و گیاه از مازندران اقدام شود.

وی اضافه کرد: در بحث تولید خاک برای استفاده در گل و گیاه ظرفیت‌های خوبی در مازندران وجود دارد و باید موانع استان در حوزه های مختلف اقتصادی هرچه سریع‌تر برطرف شود.

استاندار مازندران گفت: با رئیس جمهور محترم هم مکاتبه ای در ارتباط با رفع موانع تولید و صادرات گل و گیاه انجام خواهیم داد تا در کمترین زمان ممکن مشکلات فعالان اقتصادی این حوزه در بحث تولید و صادرات حل شود.

وی ادامه داد: در صورت امکان صادرات گل و گیاه باید از گمرکات مازندران انجام شود و برای تحقق این امر نیازمند تصمیم های قاطع هستیم و در این راستا لازم است کمیته ای در تنکابن تشکیل شود تا از نزدیک ظرفیت‌های گلخانه ای مورد بازدید قرار بگیرد و موانع صادرات گل و گیاه استان برطرف شود.

استاندار مازندران گفت: نامه ای خطاب به بانک مرکزی، اقتصاد و دارایی و جهاد کشاورزی تنظیم و ارسال شود که با توجه به ظرفیت های مازندران، موانع اصلی صادرات بخش کشاورزی ازجمله گل و گیاه حل و فصل شود.

حسینی پور افزود: در گذشته سالانه هفت تا هشت هزار کانتینرانواع گل و گیاه از استان به کشورهای مختلف جهان صادر می شد که این رویه باید بررسی شود که چرا اکنون دیگر این میزان را از مازندران نداریم.

استاندار مازندران افزود: وزارتخانه ها برای رفع مشکلات استان در حوزه های مختلف آمادگی دارند و باید با نامه نگاری های مستمر برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران بکوشیم.

حسینی‌پور اضافه کرد: مسوولان باید ساز و کارهایی را ایجاد کنند که به هرشکل ممکن در چارچوب قانون و مقررات افرادی که در صف دریافت مجوز سرمایه‌گذاری هستند، مشکلاتشان حل شود.

وی با بیان این‌که تاکید وزارت جهاد کشاورزی بر توسعه کشت گلخانه‌ای است، افزود: طبق دستورالعمل وزیر جهاد کشاورزی فاصله واحدهای تولیدی گلخانه ای و قارچ خوراکی با واحد های دام طیور تا ۵۰ درصد کاهش یافته است ، گلخانه‌ها باید به سمت روش‌های صنعتی و ایجاد هیدروپونیک بروند تا بتوانیم از آنها حمایت لازم را انجام دهیم.

حسینی پور گفت: برای واحدهای دامی و صنایع وابسته به آن نیز با توجه به شرایط طبیعی اراضی در استان که متفاوت از سایر استان‌ها است، تا ۵۰ درصد برای واحدهای موجود ،در فواصل تخفیف داده شود.

وی گفت: در سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به مازندران تاکید زیادی برای افزایش سطح کشت گلخانه‌ای و صادرات محصولات از این دست شد که  مسوولان اجرایی باید با دقت نظر برای توسعه و رونق این بخش بیش از پیش تلاش کنند.

استاندار مازندران افزود: از سوی دیگر در کشت‌های گلخانه‌ای رعایت طرح‌های بهداشتی و حفظ حریم‌ها و فواصل بسیار مهم است چراکه برای صادرات کالا کشورهای هدف به استان سفر می‌کنند و نکات نحوه تولید کالا را در شرایط های مختلف رصد می کنند. 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه