اخبار داغ

زاکانی:

واردات اتوبوس‌ها از خارج کشور قرار در دستور کار شهرداری قرار دارد/ بزرگترین مشکل تهران ترافیک است

واردات اتوبوس‌ها از خارج کشور قرار در دستور کار شهرداری قرار دارد/ بزرگترین مشکل تهران ترافیک است
شهردار تهران گفت: واردات اتوبوس‌ها از خارج کشور قرار در دستور کار قرار دارد و البته شرکت‌های سرمایه گذار باید آنها را وارد تهران کنند اما به دنبال این هستیم فراتر از اینها به بحث تراموا و مترو هم وارد می‌شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه یکصد و پنجمین جلسه شورای شهر و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بزرگترین مشکل تهران ترافیک است گفت: آلودگی هوا، ترافیک و بدمسکنی از جمله مشکلات تهران هستند و برای حل آنها ابر پروژه حمل و نقل عمومی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: حمل و نقل عمومی یک موضوع جدی است و برای آن اهتمام ویژه ای داریم و برنامه‌های خود را در حوزه اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز قرار دادیم و جهش هزار عددی در حوزه اتوبوسرانی داشته ایم و امیدواریم بتوانیم این تعداد اتوبوس را به ۹ هزار عدد برسانیم.

زاکانی با بیان اینکه توسعه فعالیت خود در حوزه مترو سرعت بخشیده ایم گفت: به دنبال این هستیم تا به برنامه‌های خود در حوزه مترو برسیم همچنین تراموا را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم، تراموا علاوه بر پاک بودن می‌تواند دو سوم خدمات مترو را با هزینه کمتر ارائه دهد و دو خط برای تراموا مشخص شده است.

شهردار تهران گفت: بالغ بر ۷۵ درصد حمل و نقل شهر توسط خودروهای شخصی است و همین موضوع منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود.

وی با اشاره به ۶۳۰ واگن مترو گفت: موضوع ۱۵ درصد پیش پرداخت آن در دستور کار قرار گرفته است و این موضوع در انتهای کار قرار دارد.

زاکانی با اشاره به قرارگاه مسکن در تهران اظهار کرد: ۳۴۰ هزار واحد تفاهم شده و بالغ بر ۳۰ هزار واحد آغاز شده است و درحال استفاده از ظرفیت کمیسیون ماده ۵ هستیم و طرح‌های موضوعی و موضعی بسیار افزایش یافته است.

شهردار تهران با اشاره به ساخت مسکن در مناطق مختلف گفت: در منطقه ۵، ۲۱،۱۵،۴،۱۸،۱۹ و ۲۰ لکه گذاری ها صورت گرفته است البته کار ساخت در تمامی مناطق و در بافت فرسوده انجام می‌شود برای مثال در منطقه ۷ سه ایستگاه مترو وجود دارد و ۲ هزار و ۸۰۰ قطعه پیرامون این ایستگاه‌ها وجود دارد و در بستر شرایط جدید به دنبال ساخت مسکن هستیم.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد و ساخت شهرک‌های الگویی هستیم که مردم بتوانند در آنجا به راحتی زندگی کنند گفت: بهره‌مندی از تخفیف‌های ارائه شده را فرصتی می‌دانیم که مردم بتوانند در بستر این تخفیف و تقسیط ها کار ساخت خانه را انجام دهند مسکن کمر مردم را خم کرده است و شهرداری به دنبال حل این مشکل است.

زاکانی درباره افزایش تعداد اتوبوس‌های تهران و ورود اتوبوس‌های دست دوم خارجی به پایتخت اظهار کرد: تمام ظرفیت‌هایی که منجر به ارتقای شهر می‌شود را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: بصورت ویژه توسعه بخش خصوصی را دنبال می‌کنیم و اکنون با ۱۶ شرکت کار می‌کنیم و درحال مذاکره هستیم تا از آنها خرید خدمت را انجام دهیم و قول‌های مساعدی را داشته این و تا دو هفته دیگر بسته‌ای برای این همکاری آماده درحال حاضر به بیش از به ۳ هزار دستگاه اتوبوس رسیده ایم و نوسازی و بازسازی بالغ بر ۸۰۰ دستگاه را در دستور کار قرار داده‌ایم.

زاکانی با اشاره به اتوبوس‌هایی که قرار است از خارج کشور وارد تهران شود گفت: واردات اتوبوس‌ها از خارج کشور قرار در دستور کار قرار دارد و البته شرکت‌های سرمایه گذار باید آنها را وارد تهران کنند اما به دنبال این هستیم فراتر از اینها به بحث تراموا و مترو هم وارد می‌شویم.

شهردار تهران با اشاره به ساختمان‌های ناایمن گفت: بیان اینکه کدام ساختمان ناایمن است به ذهن و روان شهروندان خدشه وارد می‌کند و برای آنها دائماً خراش روحی و روانی ایجاد می‌کند اما شهرداری تهران به شدت و با قاطعیت کار را دنبال می‌کند درحال حاضر ۹ دستگاه که ۵ دستگاه از داخل شهرداری و ۴ دستگاه خارج از شهرداری هستند تیم‌هایی را تشکیل داده‌اند و ایمنی ساختمان‌هایی تا ۶ طبقه را بررسی می‌کنند.

وی ادامه داد: بررسی‌هایی که صورت می‌گیرد فراتر از ایمنی سازمان آتش نشانی است و تمام تلاش ما این است شهری ایمن داشته باشیم و با کار سخت گیرانه به دنبال این هستیم تا ساختمان‌ها شناسنامه دار شوند زیرا ایمنی و آرامش تهرانی‌ها برای ما از اهمیت بسزایی برخودار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه