اخبار داغ

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد:

غربالگری شنوایی‌سنجی ۴۰۰۰ نوزاد بجنوردی در نیمه نخست امسال

غربالگری شنوایی‌سنجی ۴۰۰۰ نوزاد بجنوردی در نیمه نخست امسال
علی عفتی زاده گفت: در خراسان شمالی طبق دستورالعمل وزارت بهداشت تمامی نوزادان تازه متولد شده در بیمارستان‌ها توسط کارشناس شنوایی‌سنجی برسی و معاینه می‌شوند در 6 ماهه اول سال، بجنورد 4368 نوزاد بیشترین تعداد شنوایی سنجی را داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی عفتی‌زاده، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه تست شنوایی‌سنجی در تمامی نوزادان تازه متولدشده در بیمارستان ها انجام می شود، اظهار داشت: انجام تست شنوایی سنجی نوزاد به نوزادانی که دچار کم شنوایی هستند این امکان را می دهد که در بدو تولد و یا در چند هفته اول پس از تولد، معاینه و در صورت نیاز اقدامات درمانی برای آنها آغاز شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی افزود: در خراسان شمالی طبق دستورالعمل وزارت بهداشت تمامی نوزادان تازه متولد شده در بیمارستان‌ها توسط کارشناس شنوایی‌سنجی برسی و معاینه می‌شوند که در 6 ماهه اول امسال، بجنورد چهار هزار و 368 نوزاد بیشترین تعداد شنوایی سنجی را داشته است.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه گفت: از این تعداد نوزاد معاینه شده 143 نوزاد به علت مشکوک بودن نتایج شنوایی‌سنجی برای تشخیص قطعی به پزشک ارجاع شدن که از این بین 57 نوزاد درمان‌های مداخله ای برایشان آغاز شد.

,

عفتی‌زاده تصریح کرد: تعداد دفعات ارزیابی شنوایی نوزادان از بدو تولد به شرایط پزشکی مادر و کودک بستگی دارد که تعداد این تست‌ها به وسیله کمیته جهانی شنوایی نوزادان و کودکان تعیین می شود که در  بدو تولد تا یک ماهگی، سه ماهگی،6 ماهگی و یک سالگی انجام می شود.

,

وی اظهار کرد: در مجموع چهار تست شنوایی حلزون (تست OAE) و حداقل یک بار تست شنوایی عصب و مغز (تست ABR) برای نوزاد باید انجام شود که انجام این تست‌ها الزامی است و خانواده‌ها می‌بایست جهت انجام غربالگری به مراکز شنوایی مراجعه کنند.

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه