اخبار داغ

سودای عشق اصفهان به ایستگاه پایانی رسید

سودای عشق اصفهان به ایستگاه پایانی رسید
مراسم اختتامیه مرحله استانی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج استان اصفهان با معرفی نفرات برگزیده از طرف هیأت داوران برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ مراسم اختتامیه مرحله استانی سیزدهمین جشنواره تئاتر سراسری بسیج کشور با عنوان «سودای عشق» با تجلیل از هنرمندان برتر این رشته بعد از طی فرایند ثبت نام، ارائه آثار از سراسر استان، داوری آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره و سرانجام اجرای آثار برگزیده در دو رشته نمایش صحنه‌ای و خیابانی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

در این مراسم که با حضور فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، مسئولان حوزه هنری این استان و جمعی از پیشکسوتان رشته تئاتر در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان برگزار شد، در ابتدا گزارشی از روند برگزاری این جشنواره در مرحله استانی توسط دبیر مرحله استانی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج ارائه و سپس نفرات برتر معرفی شدند.

,

بیان اهمیت تئاتر مطلع سخنان دبیر استانی جشنواره سودای عشق بود که به نقش تئاتر در عرصه آموزش و همچنین در نمایاندن ابعاد ناپیدای زندگی بشریت می‌پرداخت.

,

حجت الله سلطانی سپس با ارائه گزارشی از روند طی شده در این جشنواره تا رسیدن آثار به مرحله نهایی، از ارائه 74 اثر نمایشی به صورت فیلم به دبیرخانه استانی این جشنواره خبر داد و از برتری استان اصفهان از حیث تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در بین استان‌های کشور خبر داد.

,

وی گفت: اواسط مهر ماه با پایان یافتن مهلت ارائه آثار، اساتید صاحب نام این رشته با داوری همه نمایش‌های رسیده به جشنواره به مدت دو روز تمام توانستند علیرغم شایستگی همه آثار، به دلیل مقدورات و محدودیت‌ها 12 اثر را در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی به عنوان آثار برتر انتخاب کنند، که تمامی این آثار در آستانه برگزاری کنگره 24 هزار شهید استان اصفهان از تاریخ 14 الی 16 مهر ماه در سه نقطه هنری شهر اصفهان یعنی هنرستان هنرهای زیبا، حوزه هنری و نگارستان امام خمینی -رحمة الله علیه- به روی صحنه رفته و مورد ارزیابی هیأت داوران جشنواره قرار گرفتند.

,

دبیر مرحله استانی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج اختتامیه این جشنواره را نه نقطه پایان این راه بلکه ایستگاهی برای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف دانست و این نوید را داد که دبیرخانه این جشنواره در آینده در قالب‌های دیگری در جهت اعتلای هنر فاخر نمایش تئاتر فعالیت خود را ادامه داد.

,

در ادامه مراسم نفرات برتر این جشنواره که به همت سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان و حوزه هنری برگزار شد، معرفی شدند.

,

در قسمت نمایش صحنه‌ای مصطفی جعفری حائز رتبه اول کارگردانی به خاطر نمایش «قصه‌های قلعه قرمز» شد و تندیس جشنواره به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی برترین کارگردان در این بخش را از آن خود کرد و فرهاد قانعی فر به خاطر اثر «مصطفی پادگان» به عنوان رتبه دوم کارگردانی بخش صحنه‌ای معرفی شده و جایزه نقدی و لوح تقدیر جشنواره را دریافت کرد. هیأت داوران برای رتبه سوم کارگردانی نمایش صحنه‌ای کسی را حائز رتبه ندانست.

,

در همین قسمت در بخش نویسندگی هیأت داوران زینب زاولان را به خاطر نویسندگی نمایش «قصه‌های قلعه قرمز» حائز رتبه اول و فرهاد قانعی فر را به خاطر نویسندگی نمایش «مصطفی پادگان» حائز رتبه دوم دانست و الهام آزادی، آتنا سروری منش و سارینا سلطانی، گروه نویسندگی نمایش «طره طوبی»، را شایسته تقدیر معرفی کرد.

,

در ادامه تجلیل در قسمت نمایش صحنه‌ای فاطمه حسنی به خاطر بازی در نمایش «قصه‌های قلعه قرمز» و زهرا احسانی به خاطر بازی در نمایش «قصه‌های قلعه قرمز» به ترتیب به عنوان رتبه‌های اول و دوم بخش بازیگری زن معرفی شده و ضمن اعلام این که هیچ بازیگری حائز رتبه سوم شناخته نشد، نگار دری برای بازی در «رویای جنان» شایسته تقدیر در این بخش بیان شد.

,

هیأت داوران در بخش بازیگری مرد نمایش صحنه‌ای فرزام مختاری برای بازیگری در نمایش «قصه‌های قلعه قرمز» را حائز رتبه اول، فرهاد قانعی فر برای بازیگری در نمایش «مصطفی پادگان» را حائز رتبه دوم و امیر مرادی به خاطر بازی در نمایش «مصطفی پادگان» و محمد رادمهر را به خاطر بازی در نمایش «مرد یازده هزار دیناری» به صورت مشترک حائز رتبه سوم دانست.

,

سید محمد موسوی به خاطر ساخت موسیقی نمایش «قصه‌های قلعه قرمز» توسط هیأت داوران در بخش موسیقی نمایش صحنه‌ای شایسته تقدیر شناخته شد.

,

سرانجام در قسمت نمایش صحنه‌ای دو اثر «قصه‌های قلعه قرمز» و «مصطفی پادگان» به بخش کشوری سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج راه پیدا کردند.

,

در قسمت تئاتر خیابانی هیأت داوران با بررسی آثار ابراهیم سرشوق را به خاطر کارگردانی اثر «گزارش یک تابوت»، محمد رادمهر را به خاطر کارگردانی اثر «370 شهروند نمونه» و مریم دوستی را به خاطر کارگردانی اثر «با دستان بسته» به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم بخش کارگردانی دانست.

,

مهدی صالح یار به خاطر نویسندگی اثر «گزارش یک تابوت»، مصطفی جعفری به خاطر نویسندگی اثر «370 شهروند نمونه» و نورالله لک به خاطر نویسندگی اثر «با دستان بسته» در بخش نویسندگی نمایش خیابانی به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شناخته شدند.

,

هیأت داوران در بخش بازیگری زن نمایش خیابانی هیچ کس را حائز رتبه‌های اول تا سوم ندانست و تنها برای این بخش مریم دشتی به خاطر بازی در نمایش «به دنبال سردار» و پریسا کهکش پور را به خاطر بازی در نمایش «با دستان بسته» شایسته تقدیر معرفی کرد.

,

در بخش بازیگری مرد نمایش خیابانی محمد رادمهر به خاطر بازی در نمایش «370 شهروند نمونه» به عنوان نفر اول، محمدرضا گلکار به خاطر بازی در نمایش «گزارش یک تابوت» و علی عطایی پور به خاطر بازی در نمایش «با دستان بسته» به صورت مشترک به عنوان نفر دوم و رضا باقریان به خاطر بازی در نمایش «گزارش یک تابوت» به عنوان نفر سوم معرفی شد.

,

در بخش موسیقی نمایش خیابانی نیز محمد نادری توسط هیأت داوران شایسته تقدیر شناخته شد.

,

سرانجام در قسمت نمایش صحنه‌ای آثار «نمایش یک تابوت» و «370 شهروند نمونه» به بخش کشوری سیزدهمین جشنواره تئاتر سراسری بسیج راه پیدا کردند.

,

در همه بخش‌ها به نفرات اول تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی و به نفرات دوم و سوم و افراد شایسته تقدیر لوح و جایزه نقدی اعطا شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه