اخبار داغ

فعال رسانه‌ای گیلان:

شبکه رأی انتخاباتی«حسن روحانی» آتش بیار معرکه اخیر در کشور شده است

شبکه رأی انتخاباتی«حسن روحانی» آتش بیار معرکه اخیر در کشور شده است
فعال رسانه‌ای و سیاسی گیلان گفت: فتنه اخیر تفاوتی با فتنه ۸۸ ندارد، یعنی همان شبکه انتخاباتی “حسن روحانی” و همان شبکه رسانه‌ای و همان سازمان رأی وی در انتخابات ۹۶، امروز آتش بیار معرکه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا عوض نیا، فعال سیاسی و رسانه‌ای گیلان در گفتگو با  ۸دی با بیان اینکه فتنه سال ۸۸ با همکاری سران فتنه و محوریت عبری، عربی و غربی و منافقین داخلی شکل گرفت اظهار کرد: در سال ۸۴، بعد از سال‌ها مدیریت جریان غرب‌گرا بر دولت، یک دولت مردمی بر سرکار آمد؛ در فتنه ۸۸ که معروف به شورش اشراف بر علیه جمهوریت نظام بود بسیاری از خواص که جز السابقون نظام بودند رفوزه شدند. ضرباتی که در فتنه ۸۸ بر کشور وارد شد تا سال‌های سال جبران‌ناپذیر شد و حتی برخی از این خسارات هنوز هم جبران نشده است؛ مثلاً در بحث افزایش ناگهانی بسیاری از تحریم‌ها که همچنان درگیر برخی از این‌ها هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وی افزود: افزایش تحریم‌ها منجر به فشار زیاد افکار عمومی بر دولت دهم شد، ضمن اینکه این دولت نیز دچار انحرافاتی شده بود و مجموع این موارد به همراه شعار فریبنده دولت تدبیر و امید و گشایش اقتصادی منتهی اقبال عمومی به سمت حسن روحانی در انتخابات ۹۲ شد. شاید فرصتی که برای روحانی در آن ۸ سال فراهم شد برای دیگران پیش نیامد اما متأسفانه روحانی از این فرصت استفاده نکرد و حتی در برخی موضوعات به صورت معکوس عمل کرد. روحانی کشور را برای موهومی به نام برجام و قراردادهای تجاری به چند کشور خاص معطل گذاشت. روحانی ظرفیت کشورهای همسایه و ظرفیت‌های داخل کشور را نادیده گرفت. در سال ۹۶ هم روحانی با استفاده از شبکه ای که در فضای مجازی ایجاد کرده بودند و با سازمان رأی بسیار متشکلی که شامل سلبریتی‌های ورزشی و هنرمند بود بخشی زیادی از جامعه را همراه خودش کرد و بخشی از مردم را هم با ترس از جنگ و بخشی را با فعال کردن گسل‌های اجتماعی و قومیتی با خود همراه کرد. روحانی گروهک‌هایی را که سال‌های سال غیر فعال شده بودند را فعال کرد و در فتنه بنزینی سال ۹۸ نقش هر کدام از این ها را دیدیدم. در واقع سال ۹۸ یک آزمایش بزرگ برای این گروهک‌ها و سلبرییتی ها بود. از سال ۹۸ کرونا و غیرحضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها را داشتیم و دانش آموزانی که از هفت سالگی در دولت و آموزش و پرورش اقای روحانی و بر اساس سند ۲۰۳۰ پرورش پیدا کرده بودند حالا باید به صورت مجازی آموزش می‌دیدند.
,
 
,
این فعال سیاسی استان گیلان ادامه داد: سال ۹۸ در کوتاه‌ترین زمان ممکن اماکن عمومی برخی شهرها در کشور تخریب شد و تخریب گران برای این کار آموزش حرفه ای دیده بودند. از سال ۹۸ یک موج از اعلام برائت از حسن روحانی توسط همان شبکه رأی (شامل سلبریتی‌ها، کانال‌ها و پیج‌ها) به راه افتاد. قبل از انتخابات ۱۴۰۰ بنده گفته بودم که دولت آقای روحانی تمام نشده است بلکه ما تا ۸ سال دیگر با دولت مجازی روحانی طرف خواهیم بود چرا که ایشان میلیاردها دلار برای ایجاد این شبکه هزینه کرده است. بحث قرارداد مخفیانه آذری جهرمی با مالک تلگرام و فیلترینگ ساختگی و کارشکنی در قدرت گرفتن پیام رسان‌های بومی در همین راستا بوده است.  این ها برخی پیام رسان‌های خوب را بایکوت کردند و برخی پیام رسان‌های ضعیف را مورد حمایت قرار دادند تا مخاطب با مراجعه به این پیام رسان ضعیف به کلی دیگر به پیام رسان‌های داخلی مراجعه نکند.
,
 
,
عوض نیا گفت: سرمایه اجتماعی که نظام در طول ۸ سال دولت روحانی از دست داد بسیار زیاد و تأسف آور بود و امیدی که در این دولت تبدیل به یأس شد و سیاه نمایی‌هایی که علیه کشور شد بسیار زیاد بود و جامعه به سمت سیاه دیدن همه چیز رفته بود. در دولت آقای رئیسی امیدهایی زنده شد اما متأسفانه در انتخاب وزرا دقت لازم انجام شد و بخش اعظمی از مسئولان دولت گذشته همچنان در دولت فعلی باقی مانده اند و این باعث شده است نور امید ایجاد شده ناشی از دولت جدید هم در بخشی از جامعه کم رنگ شود.
,
 
,
این تحلیل گر مسائل سیاسی، ماجرای مهسا امینی را یک پروژه برای دشمن دانست و اظهار کرد: مهسا امینی تنها یک بهانه در قالب یک پروژه بود. اعتراضات در روزهای ابتدایی شاید پیرامون حادثه به وجود آمده برای مهسا امینی بوده باشد و می‌توانست این اعتراضات آرام بگیرد. تفاوت این اعتراضات با اعتراضات سال ۸۸ این بود که اغتشاشات اخیر از روز اول با خشونت شدید همراه بوده است و مشابه مدل خشونتی بوده است که در سال ۹۸ در شهر قدس تهران به وجود آورده بودند. امروز دختر و پسر فحاش کف خیابان محصول حضور دائم در فضای مجازی در طول حدود ۸ سال گذشته بوده است که قبل از این برای آن‌ها در فضای مجازی از کلمات فحش قبح زدایی شده است.
,
 
,
وی با تأکید بر اینکه در یک جنگ ترکیبی با دشمن هستیم گفت: دشمن اکنون جنگ قومیتی راه اندازی می‌کند و همزمان داخل شهرها فتنه انگیزی و گروهک‌ها را فعال می‌کند و از طرفی به مسائل و مشکلات اقتصادی برای کشور دامن می‌زند. ضمن اینکه ول بودن فضای مجازی به این حوادث پیش آمده ضریب چند برابری می‌دهد و حتی دروغ پراکنی می‌کنند. در شعارهای کف میدان و در دانشگاه هم می‌بینیم که اثری از مسائل اقتصادی در آن وجود ندارد. ضمن اینکه این جریان به هیچ وجه به دنبال شنیدن حرف دیگران و گفتگو نیست و بیشتر به دنبال اجرای تئوری نافرمانی مدنی هستند. سعید حجاریان قبلاً گفته بود که مردم از اصلاح طلبان رویگردان شده اند و ما باید حرف خودمان را از زبان سلبریتی‌ها بزنیم. در فتنه اخیر این موضوع کاملاً لمس می‌شود و علی کریمی و دیگران در این ماجرا نقش پیاده نظام دست‌های پشت پرده را بازی می‌کنند. می‌بینیم که صفحه آقای کریمی به لحاظ ادبی و نوشتاری ارتباطی با خودش ندارد. به لحاظ بازیگران، می‌بینیم که این فتنه، تفاوتی با فتنه ۸۸ ندارد. یعنی همان شبکه انتخاباتی روحانی و همان شبکه رسانه‌ای و همان سازمان رأی روحانی در انتخابات ۹۶ امروز آتش بیار معرکه هستند.
,
 
,
عوض نیا با بیان اینکه ریشه‌ی اغتشاشات اخیر مسئله حجاب و گشت ارشاد نیست افزود: اگر حجاب هم نبود یک موضوع دیگری را بهانه می‌کردند. مثلاً  مولوی عبدالحمید، زنان را به مصلای نماز جمعه راه نمی‌دهد اما امروز درباره آزادی زنان حرف می‌زند.  ما هر روز از کشته سازی‌های سوری و واقعی می‌شنویم  و هر روز اخباری از کشف سلاح جنگی در مناطق مرزی شنیده می‌شود. این ها نشان می‌دهد که هدف تجزیه ایران است و غیر از جمهوری اسلامی هر حکومتی در این کشور بر سر کار بیاید قطعاً و بلاشک کشور به چند کشور مجزا تجزیه خواهد شد و چیزی به نام ایران باقی نخواهد ماند.
,
 
,
وی ادامه داد: بخش عمده ای از رسانه‌های داخل کشور به جز صدا و سیما در اختیار جریان غرب‌گرا است که اعتقادی به نظام جمهوری اسلامی ندارند. این ها مثل یک زنجیره به هم متصل هستند که شامل روزنامه‌های مکتوب، شبکه‌های ماهواره ای و صفحات اجتماعی است. ما در برابر این ها فقط یک صدا و سیما داریم که اهل ریسک نیست و محافظه کار است. صدا و سیما در دوران ۸ ساله روحانی به شدت تضعیف شد و علیه او هم به شدت کار شد و در نتیجه اعتماد مردم به صدا و سیما کم شد. برخی دروغ گویی را علت عدم اعتماد به صدا و سیما می‌دانند در حالی که شبکه‌های ماهواره ای هر روز دروغ‌های مکرر می‌گویند اما این اعتماد به آن‌ها همچنان در بسیاری از افراد وجود دارد. در واقع فضای موجود جای شهید و جلاد را تغییر می‌دهد. ما باید در بین اخبار ایران اینترنشنال به دنبال خبر راست بگردیم اما صدا و سیما ممکن است تنها به برخی اخبار نپردازد، با این وجود فضای دیکتاتوری رسانه‌ای ماجرا را به نفع ایران اینترنشنال می‌کند و بسیاری اخبار مورد نیاز خود را از آنجا پیگیری می‌کنند.
,
 
,
عوض نیا گفت: در شهر رشت و استان گیلان مگر چند نفر فعال در شبکه‌های اجتماعی با دنباله کننده‌های زیاد داریم؟ مسلماً تعداد آن‌ها محدود است و همین‌ها هم هستند که دارند جریان را خط دهی می‌کنند. این ها در واقع حس سیاهی و بدبختی را در بین مردم القا کرده اند. راهکار چیست؟ این ها را دعوت کنیم و به وسط میدان بیاوریم تا واقعیت را خودشان ببینند. اگر لازم شد آن‌ها را از طریق قضایی به میدان آورد. مثل همان ماجرایی که علی دایی رقم زد و کاری در این خصوص انجام نشد. در این صورت یک باری از دوش جامعه برداشته می‌شود. در گیلان می‌توان چهره‌های مشهور فضای مجازی اعم از رسانه‌ها، بازیگران، طنزپردازان و ورزشکاران را مورد توجیه چهره به چهره قرار داد. بعضی از این ها به دلیل فشارها مجبور به موضع گیری هستند. باید این بار فشار را از روی دوش این ها برداشت و از آن‌ها حمایت حقوقی کرد. می‌شود بخشی از شبکه باران را به پاسخگویی به شبهات داد و پرمخاطب‌ترین ساعت را به این کار اختصاص داد. این کار به نظر من عاقلانه‌ترین و سریع‌ترین کار است که می‌توان انجام داد. مطالبه گری از دولت، برکناری بانیان وضع موجود، روی کار آمدن جوانان و… هم از دیگر راهکارهاست.
,
 
,
این فعال رسانه‌ای اظهار کرد: متأسفانه برنامه ای برای رفع شبهات کارمندان نهادها و ادارات وجود ندارد. باید برای این ها برنامه داشت. گاهی افراد برای گرفتن پناهندگی سیاسی به کشور لگد می‌زنند و اقدام به انتشار اخبار دروغ می‌کنند. برای این می‌توان ساز و کاری نوشت و به راحتی مانع این کار شد. مثلاً افراد خاطی را انفصال از خدمت کرد. همچنین می‌توان برای کارمندان جلسات پاسخ به شبهات با حضور کارشناسان برپا کرد. رفتن به مدارس هم از دیگر راهکارهاست.
,
 
,
عوض‌نیا خاطرنشان کرد: برکنار نکردن فیروزآبادی که از نیروهای خاص و محبوب روحانی بود از شورای عالی فضای مجازی از مهم‌ترین مسائل جاری در فضای مجازی است. این فیلترینگ ناقص خود یک ایراد اساسی است که فقط نیروهای انقلابی را از شبکه‌های اجتماعی حذف کرده و این نتیجه تصمیمات شورای عالی فضای مجازی است. یک بار برای همیشه باید تکلیف ما را با تلگرام مشخص کنیم. وقتی ما درکف میدان تروریست‌ها و گروهک را می‌بینیم که در بستر تلگرام با هم هماهنگ می‌کنند، چرا باید این بستر باز باشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه