اخبار داغ

فرماندار شهرستان فیروزکوه:

نمودار رشد جمعیت در فیروزکوه کاهشی است

نمودار رشد جمعیت در فیروزکوه کاهشی است
فرماندار شهرستان فیروزکوه با کاهشی خواندن نمودار رشد جمعیت در این شهرستان، گفت: ترویج فرهنگ ازدواج آسان عامل مهمی در افزایش آمار ازدواج و فرزندآوری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حیدری‌منش در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار کرد: روند رشد جمعیت در شهرستان کاهشی شده و باید تلاش کنیم تا در شهرستان شرایطی ایجاد شود که نفوذ فرهنگی و اقدامات دشمن برای تاثیرگذاری بر سبک زندگی اسلامی با هدف کاهش جمعیت موثر واقع نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز ,
وی با بیان اینکه شهرستان فیروزکوه بومی‌ترین فرهنگ را در بین شهرستان‌های استان تهران دارد، خاطرنشان کرد: باید کار فرهنگی با محوریت تقویت معروفات، عادات و باورها صورت گیرد.
,
 
,
فرماندار فیروزکوه با اشاره به روند کاهشی میزان باروری خانواده‌ها، بیان کرد: در فاصله سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۶ میزان باروری ۴.۶ با تعداد ۶ فرزند در خانواده بود، در سال۱۳۷۱ این آمار به عدد ۴ و در سال ۱۳۹۰ آمار به ۱.۷ رسید و امروز با روند کاهشی به ۱.۶ رسیده است.
,
 
,
حیدری‌منش با اشاره به آمار ولادت در این شهرستان، افزود: در سال ۱۴۰۰ آمار تولد فرزند ۲۲۰ مورد بوده و در هفت ماه امسال این عدد به ۱۲۲ رسیده و کاهش حدود ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد، همچنین سال گذشته ۴۱ مورد ازدواج در فیروزکوه ثبت شده و در هفت ماه ابتدای امسال این آمار به ۲۴ مورد رسیده، البته خوشبختانه روند طلاق نزولی شده است.
,
 
,
وی با نزولی خواندن آمار مرگ و میر، تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ آمار فوتی‌ها ۲۱۲ نفر بوده که این عدد در هفت ماهه سال جاری به ۱۱۲ نفر رسیده است.
,
 
,
فرماندار شهرستان فیروزکوه بر ضرورت همیاری و هم‌افزایی دستگاه‌های شهرستان مانند بهزیستی، کمیته امداد، شهرداری‌ها، ادارات ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، سازمان‌های مردم نهاد و نهادهای فرهنگی برای تغییر شرایط تاکید و عنوان کرد:: در حال حاضر وضعیت اقتصادی مردم نسبت به گذشته رونق یافته اما نرخ رشد جمعیت روند کاهشی دارد که این خود متاثر از تاثیر عوامل فرهنگی است.
,
 
,
حیدری‌منش ترویج فرهنگ ازدواج آسان با استفاده از امکاناتی که دولت در حوزه مسکن در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد را راهکاری برای افزایش آمار ازدواج و جمعیت خواند و گفت: باید با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در موضوع جمعیت، به این نکته توجه کنیم که آینده ما در گرو این هست که جمعیت فعال پویا و با نشاطی را داشته باشیم و این جمعیت زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت کشور باشد.
,
 
,
وی از جمعیت به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت در کشور نام برد و خاطرنشان کرد: دشمنان مولفه کاهش جمعیت را دستاویزی برای اجرایی کرزدن نقشه‌های خود علیه ملت و کشور ایران قرار داده‌اند تا ایران اسلامی را کشوری ضعیف معرفی کنند.
,
 
,
فرماندار فیروزکوه با اشاره به تاکید فرهنگ غنی اسلامی مبنی بر اهمیت خانواده، کاهش فرزندآوری را ناشی از حاکمیت رواج سبک زندگی غربی دانست و تصریح کرد: باید با نهادینه کردن فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در خانواده‌ها شرایط را رشد جمعیت در کشور فراهم کنیم.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه