اخبار داغ

«عمامه بوسی» دهه هشتادی‌ها در مرزهای شرقی

«عمامه بوسی» دهه هشتادی‌ها در مرزهای شرقی
عمامه‌بوسی دهه هشتادی های شهرستان مرزی زیرکوه که با سلحشوری مشغول به دفاع از شرقی ترین نقطه مرزی کشور هستند پاسخی به اهانت‌ها به ساحت روحانیت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، روحانیت در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم ایستاده بوده و در انجام رسالت خود در برهه های مختلف کوتاهی نکرده است. انقلاب اسلامی ایران به رهبری یک طلبه «امام خمینی (ره)» جان گرفت و پیروز شد و با رهبری و زعامت رهبر معظم انقلاب امروز با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

اما نقش روحانیت در زنده نگه داشتن انقلاب و دین مبین اسلام باعث شده است تا دشمنان و رژیم منفور آل سعود کینه شتری از این قشر عزیز به دل بگیرد و تیرهای سمی خود را به سمت روحانیون پرتاب کند.

,

, ,

*تلاش دشمن جهت تضعیف روحانیت با «عمامه پرانی»

, *تلاش دشمن جهت تضعیف روحانیت با «عمامه پرانی», *تلاش دشمن جهت تضعیف روحانیت با «عمامه پرانی»,

حدود ۲ ماه پیش بود که جرقه فتنه های دشمن به بهانه فوت دختری به نام «مهسا امینی» در کشور زده شد و به بهانه ای برای دشمن و دست درازان آمریکایی و انگلیسی خارج نشین تبدیل شد.

,

دشمن و رژیم آل سعود در این فتنه نقشه های شوم بسیاری را دنبال کردند. در ابتدا به بیان شعار «زن، زندگی، آزادی» پرداختند و عده ای از افراد که فریب رسانه ها و تبلیغات پوشالی و سخنان سلبریتی های بی غم و خودباخته را خورده بودند وارد میدان اعتراضات شدند.

,

در ابتدا تنها به بیان شعار «زن، زندگی، آزادی» پرداختند و کم کم نقشه دشمن رو شد و به مرحله توهین به نیروهای امنیت و تضعیف جایگاه نیروی انتظامی رسید و معترضان و اغتشاش گران به طرز وحشیانه دست به جنایت های بزرگی علیه نیروهای امنیتی کشور زدند.

,

این آخر فتنه دشمن نبود و شعارهایی علیه نظام جمهوری اسلام و رهبری توسط اغتشاش گران بیان می شد و اینجا بود که نقشه دشمن برملا شد و هنوز آتش فتنه خاموش نشده بود که رژیم آل سعود از نقشه دیگر خود پرده برداشت و آن هم عمامه پرانی بود.

,

فتنه یهودی-سعودی اخیر به صورت یک جنگ ترکیبی از سوی دشمنان به راه افتاد و دشمن از تمام ظرفیت‌های میدان و رسانه برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد.

,

یکی از این اضلاع این جنگ ترکیبی توهین به روحانیت و لباس روحانیت با استفاده از نیرو‌های اجیر شده در میدان با عنوان عمامه پرانی و انعکاس رسانه‌ای آن بود تا روحانیت که همیشه در فتنه‌ها به روشنگری می‌پرداختند در انزوا قرار گیرد و به خیالشان راحت‌تر بتوانند ایران اسلامی را به زانو درآورند.

,

, ,

*جایگاه روحانیت در اسلام

, *جایگاه روحانیت در اسلام, *جایگاه روحانیت در اسلام,

خداوند متعال، جامعه انسانی را برای آشنایی به احکام حلال و حرام و امور دینی، مکلّف کرده، دستور داده تا گروهی از آن جامعه جهت تخصص در این علوم الهی همت بگمارند.

,

روحانیت به معنای امروز آن که به قشر خاص از جامعه گفته می‏ شود در صدر اسلام وجود نداشت، زیرا در زمان حضور ائمه معصوم(ع) مردم مسائل شرعی و پرسش ‏های خود را مستقیماً از آن ها می‏ پرسیدند و آنان خود و یا نمایندگان آن ها پاسخ مسائل شرعی مردم را بیان می کردند.

,

البته بعضی از انسان‏ ها بودند که با عنوان «روحانی» از آنان یاد نمی‏ شد، ولی وظایف روحانی را انجام می ‏دادند، بدین معنا که تبلیغ دین نموده و به هدایت مردم می‏ پرداختند مانند این که درصدر اسلام، پیامبر گرامی اسلام(ص) برخی را به عنوان مبلّغ و برخی را به عنوان قاری قرآن منصوب و معرفی می‌کرد.

,

ائمه اطهار(ع) نیز شاگردان و دانش ‏آموختگانی داشتند که عملاً وظایف روحانی را در عصر آنان انجام می‏ دادند؛ امام علی(ع)  به قثم بن عباس که از طرف او کارگزار مکه بود می نویسد: « …  فأفت المستفتی، و علّم الجاهل، و ذاکر العالم؛ فتوا برای پرسشگر بیان کن و جاهل را تعلیم ده و با عالمان به بحث بپرداز.»

,

امام صادق(ع) به ابان بن تغلب فرمود: «اجلس فی مسجد المدینه وأفت الناس فإنّی اُحبّ أنْ یری شیعتی مثلک؛ در مسجد مدینه بشین و برای مردم فتوا بده، زیرا دوست دارم مانند تو میان شیعیان دیده شوند.»

,

, ,

*وظایف و خدمات روحانیون

, *وظایف و خدمات روحانیون, *وظایف و خدمات روحانیون,

قرآن که اساس اسلام است به تفسیر و بیان مطالب نیاز دارد و تفسیر قرآن در درجه اول بر عهده رسول اللّه‏ (ص)بود و بعد از ایشان تفسیر قرآن بر عهده جانشینان حضرت؛ یعنی، ائمه اطهار (ع) قرار گرفت و در زمان غیبت نیز بر عهده دانشمندان راستین  که در حقیقت پیروان انبیا و جانشینان آنان هستند یعنی روحانیون و علما قرار دارد.

,

منبع دیگری در معارف اسلامی و احادیث است که از نبی اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) به یادگار مانده و این روایات نیز نیازمند بیان و تفسیر است و روحانیون و عالمان دینی با تخصصی که در علم الدرایه، علم الروایه و علم الحدیث دارند به تبیین و تفسیر روایات می‌پردازند.

,

تطبیق احکام و موضوعات با منابع فقهی، نیاز به اجتهاد و تلاش دانشمندان متخصص این فن دارد که این نیز یکی از وظایف خطیر عالمان دین و روحانیون است.

,

خدمت و وظیفه یک روحانی بر محور هدایت و تزکیه مردم دور می‌زند؛ نیازهای جامعه انسانی، تنها در نیازهای جسمی خلاصه نمی‌شود و جامعه تنها به پزشک، ‌مهندس و غیره نیاز ندارد بلکه علاوه بر آن، انسان‌ها از نیازهای روحی و معنوی نیز برخوردار هستند و این نیازها نیز باید برآورده شده و به پاسخگویی نیاز دارند.

,

بخش عمده برآورده کردن این نیازهای روحی و معنوی بر عهده روحانیون قرار دارد و در واقع نقش روحانیون در جامعه مانند پزشک و طبیب است.

,

تعلیم آموزه های دینی و آشنا کردن مردم با معارف اسلامی از جمله خداباوری که وظیفه انبیا و امامان(ع) است، در عصر حاضر بر دوش عالمان دین  روحانیون قرار دارد و آنان به عنوان مرجع دینی به مسائل شرعی مردم پاسخ می‌دهند و به تعلیم و تربیت آنان می‌پردازند.

,

در طول تاریخ، همواره روحانیت مورد اعتماد و توجه مردم بوده و در مشکلات و سختی ها از آنان کمک می خواستند و با تمام توان از مردم و خواسته های به حق شان حمایت و پشتیبانی می کردند همان طور که در بعد و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در حمایت از مردم کم کاری نداشتند.

,

 

,

, ,

 

,

*«عمامه بوسی» پویشی برای قددردانی از مقام روحانیت

, *«عمامه بوسی» پویشی برای قددردانی از مقام روحانیت, *«عمامه بوسی» پویشی برای قددردانی از مقام روحانیت,

با توجه به اینکه در اغتشاشات اخیر تعدادی از دهه هشتادی ها حضور داشتند و فریب رژیم آل سعود را خورده بودند و دست به اجرای نقشه زشت عمامه پرانی زدند؛ تعدادی از نوجوانان و جوانان انقلابی شهرستان مرزی زیرکوه در دیار خاوران به اجرای پویش «عمامه بوسی» پرداختند.

,

پویش «عمامه بوسی» در پاسخ به نقشه زشت یهودی –سعودی چند وقتی است که در تمامی شهرهای کشور توسط دهه هشتادی و دهه نودی های انقلابی در حال برگزاری است و اکنون به شرقی ترین نقطه مرزی کشور یعنی زیرکوه دیار چهارفصل خراسان جنوبی رسیده است.

,

قرارشان حضور در دفتر امام جمعه شهرستان زیرکوه و مرکز حوزه علمیه این شهرستان بود و با گل هایی در دست و لب هایی خندان به این مراکز آمدند تا از روحانیون و علما به خاطر زحماتی که برای اسلام و انقلاب اسلامی می کشند تشکر و قدردانی کنند.

,

«محمدمهدی احمدی» متولد سال ۱۳۹۲ یکی از دانش آموزان دهه نودی شهرستان زیرکوه که در این پویش شرکت کرده است می گوید: امروز به دیدار روحانیون آمده ایم تا از زحمات این عزیزان تشکر کنیم که همواره پشتیبان نظام هستند.

,

وی در خصوص تلاش دشمن جهت تضعیف روحانیون می گوید: دشمن از بصیرت و آگاهی روحانیون مطلع است و به همین دلیل دست به اجرای نقشه عمامه پرانی زده است تا به مقام و ساحت روحانیت توهین کنند.

,

احمدی عنوان می کند: با اجرای عمامه بوسی به دشمن می گوییم که اجازه نمی دهیم مقام روحانیت را تضعیف کنند و نمی توانند حتی یک وجب از خاک ایران را تصرف کنند.

,

 

,

, ,

*جان خود را برای روحانیون فدا می کنیم

, *جان خود را برای روحانیون فدا می کنیم, *جان خود را برای روحانیون فدا می کنیم,

«علی صادق پور» هم می گوید: همه با یک صدا می گوییم که به وجود روحانیت در جامعه افتخار می کنیم.

,

وی ادامه می دهد: روحانیون تمام وقت و جان خود را برای هدایت مردم و کمک به جامعه گذاشته اند و باید از زحمات این عزیزان قدردانی کنیم. با بوسیدن عمامه روحانیون اعلام کردیم که ما همواره در کنارشان هستیم.

,

علی آقا می گوید که درست است سن کمی داریم اما جان خود را برای ایران اسلامی و مقام معظم رهبری و روحانیون فدا می کنیم. دشمن به دنبال نابودی کشور و روحانیت است اما این اجازه را نمی دهیم.

,

این دانش آموز اهل شهرستان زیرکوه با بیان اینکه دشمن چشم دیدن پیشرفت ایران اسلامی را ندارد، می افزاید: دشمن می داند که ایران اسلامی با حمایت و پشتیبانی روحانیت و علما توانسته پیشرفت کند و به همین دلیل به اجرای نقشه حمله به روحانیون زده است.

,

 

,

*اجازه توهین به روحانیون را نمی دهیم

, *اجازه توهین به روحانیون را نمی دهیم, *اجازه توهین به روحانیون را نمی دهیم,

«محمد مصطفایی» متولد ۱۳۸۴ یکی از دانش آموزان دهه هشتادی است که در پویش «عمامه بوسی» شرکت کرده است می گوید: امروز با حضور در حوزه علمیه و دفتر امام جمعه از خدمات روحانیون تشکر و قدردانی کردیم.

,

وی در خصوص علت حضورش در این پویش می گوید: روحانیون و علما پیش رو راه و شیوه پیامبر گرامی اسلام(ص) هستند و همواره در تمامی صحنه ها جهت خدمت به مردم حضور داشته اند.

,

مصطفایی ادامه می دهد: با شرکت در این پویش به علما و روحانیون اعلام کردیم که همواره پشتیبان آن ها هستیم و اجازه نمی دهیم دشمنان و سبک مغزان به آنان توهین کنند.

,

محمدآقا با بیان اینکه روحانیون و علما انسان هایی با بصیرت و باشرف و فعالی هستند، عنوان می کند: به همین دلیل دشمن، روحانیون را مورد حمله قرار داده اند و تلاش می کنیم تا راه شهیدان را ادامه دهیم و پشتیبان نظام و ولایت فقیه باشیم.

,

 

,

, ,

*سنگر دفاع از اسلام، ولایت فقیه و روحانیت خالی نمی ماند

, *سنگر دفاع از اسلام، ولایت فقیه و روحانیت خالی نمی ماند, *سنگر دفاع از اسلام، ولایت فقیه و روحانیت خالی نمی ماند,

یکی دیگر از دانش آموزان حاضر در این پویش به نام «حسن آقا» متولد ۱۳۸۶ که حافظ کل قرآن کریم است می گوید: در اغتشاشات اخیر متاسفانه به علما و روحانیون توهین هایی صورت گرفت و با شرکت در این پویش حمایت خود را از روحانیون اعلام کردیم.

,

وی ادامه می دهد: علما و روحانیون با روشنگری و هدایت خود همواره نقشه های دشمن را به ما نشان داده اند و به همین دلیل دشمن می خواهد که این نقطه قوت ما را تبدیل به نقطه ضعف کنند و مطمئن باشند که موفق نخواهند شد.

,

حسن آقا بیان می کند: دشمن و کوردلان بدانند که ما دهه هشتادی ها همواره پشتیبان نظام و ولایت فقیه خواهیم و بود و سنگر دفاع از اسلام و روحانیون و ولایت فقیه را خالی نخواهیم گذاشت.

,

 

,

*مدیون زحمات روحانیون هستیم

, *مدیون زحمات روحانیون هستیم, *مدیون زحمات روحانیون هستیم,

«ابراهیم عابدینی» معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش زیرکوه که مسئول برگزاری پویش «عمامه بوسی» در این شهرستان است می گوید: طی چند وقت اخیر مشاهده کردید که برخی افراد کوردل و بی بصیر دست به توهین به مقام روحانیت زدند.

,

وی با بیان اینکه فرهنگیان باید از هر جهت الگو باشند، می افزاید: فرهنگیان الگویی برای دانش آموزان هستند به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا به خدمت علما و روحانیون با حضور دانش آموزان برسیم و به عمامه های نور و هدایت ادای احترام کنیم.

,

عابدینی عنوان می کند که روحانیون و علما ثابت قدم ترین قشر پای نظام و انقلاب هستند و با روشنگری های خود انسان های بسیاری را از خواب غفلت بیدار کرده اند.

,

معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش زیرکوه با بیان اینکه علما و روحانیون جهت برقراری ارتباط با نسل جدید به روز باشند، می افزاید: همواره روحانیون شرایط زمان را درک کرده اند و نسل جدید نیازهای جدیدتری دارند و به همین دلیل برای برقراری ارتباط روحانیون نیاز به روز شدن دارند.

,

وی می گوید: ما دین و دین باوری را پای درس علما و روحانیون آموزش دیده ایم و علما و روحانیون بسیار کمک کرده اند تا انسان نسبت به زندگی خود در دنیا و آخرت آگاهی پیدا کند و بدون شک مدیون زحمات آنان هستیم.

,

عابدینی با بیان اینکه روحانیون الگوی ساده زیستی هستند، می افزاید: روحانیت همواره در کنار مردم و جامعه بوده و هستند و به نیابت از همه مردم و دغدغه مندان امروز به خدمت روحانیون رسیدیم و ادای احترام کردیم.

,

معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش زیرکوه در پایان عنوان می کند: دشمن امروز به نقش مهم و اثرگذار روحانیون در جامعه پی برده است و می داند که روحانیت سبب بیدار شدن جوانان و نوجوانان می شوند به همین دلیل به دنبال تضعیف روحانیت است اما باید بدانند که نقشه های آنان شکست می خورد و مردم بیدارتر خواهند شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه