اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

نشست ارکان شبکه تربیتی بسیج فرهنگیان/ اجرای مخفیانه سند ۲۰۳۰ برای دستیابی به ناآرامی‌های اجتماعی

نشست ارکان شبکه تربیتی بسیج فرهنگیان/ اجرای مخفیانه سند ۲۰۳۰ برای دستیابی به ناآرامی‌های اجتماعی
امروز دوشنبه ۲۳ آبان، نشست ارکان شبکه تربیتی بسیج فرهنگیان در سطح کشور به‌صورت حضوری و ویدئو کنفرانس با حضور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران و مسئولین منطقه‌ای صالحین در سالن شهید سلیمانی مجتمع ولی‌عصر (عج) برگزار شد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ امروز دوشنبه ۲۳ آبان، نشست ارکان شبکه تربیتی بسیج فرهنگیان در سطح کشوری از ساعت ۸ الی ۱۱ صبح به‌صورت حضوری و ویدئو کنفرانسی با حضور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران و سازمان بسیج مستضعفین و همچنین، مسئولان منطقه‌ای صالحین در سالن شهید سلیمانی مجتمع ولی‌عصر (عج) برگزار شد.

این جلسه رأس ساعت ۸ صبح با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سرود ملی جمهوری اسلامی آغاز و حجت‌الاسلام‌والمسلمین تویسرکانی نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج  با خوش آمد گویی به مدعوین و جمعی از معلمان شبکه تربیتی که هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت ارتباط تصویری از همه استان‌ها مهمان برنامه بودند جلسه را آغاز نمود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تویسرکانی با توضیحاتی در خصوص نحوه برگزاری و حاضرین در این جلسه و تداوم این جلسات صالحین در وزارتخانه آموزش‌وپرورش و حضور آقای عطاران، گزارشی از عملکرد حلقه‌های صالحین و اقدامات این حلقه‌ها در سال‌های اخیر و اختیاری شدن این شبکه در بدنه بسیج با دعوت از حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران از ایشان خواست تا با سخنرانی در خصوص اهمیت و زوایای فعالیت ارکان شبکه تربیتی بسیج فرهنگیان این جلسه را آغاز نماید.

بیشتر بخوانید:
گزارش تصویری/ نشست ارکان شبکه تربیتی بسیج فرهنگیان

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران نیز با سپاس از زحمات کشیده تا کنون این تلاش‌ها را کافی ندانست و توضیح داد: هدف من از حضور در این جمع در وهله اول این بود که به‌عنوان مسئولین این حوزه توبه کنیم و بعدازاین محکم‌تر از قبل و با برنامه‌ریزی دقیق‌تر در جهت تربیت و فرهنگ قدم برداریم.

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا, شبکه تربیتی بسیج فرهنگیان,
,
, شبکه تربیتی ,
,
, ارکان شبکه تربیتی بسیج فرهنگیان,
,
,
, گزارش تصویری/ نشست ارکان شبکه تربیتی بسیج فرهنگیان,
,
,

قدر نظام ولایی را بدانیم

, قدر نظام ولایی را بدانیم, قدر نظام ولایی را بدانیم,

وی با اشاره به این موضوع که نظام ولایی پیامبر عمر ۱۰ساله داشت، گفت: در طول ۲۵۰ سال زندگی ائمه فقط ۵ سال نظام ولایی بر امت اسلام حکم‌فرما بود؛ ولی به برکت مردم ایران این نظام ولایی بیش ۴۰ و چند سال است که نظام حکومتی ما ولایی است؛ ولی بااین‌وجود قدر این نعمت الهی را آن‌گونه که شایسته بوده ندانستیم و نفهمیدیم.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی که این روزها دیده می‌شود به‌واسطه قدرت دشمن نیست و دلیل عمده آن ضعف عملکرد ما مسئولان آموزشی و تربیتی است. ما نباید کوتاهی کنیم و باید با احساس مسئولیت بیشتر به‌گونه‌ای عمل کنیم که دشمن به خود اجازه ندهد به شکل امروز به فتنه فرهنگی دست بزند.

وی با اشاره به قوت فعالیت صالحین در ۱۰ سال پیش و ضعف عملکرد این حلقه‌ها در سال‌های اخیر، گفت: کشور ما در بسیاری از زمینه‌های دیگر به گونه عملکرد که دشمن را بیرون در شکست؛ ولی در زمینه تربیتی و فرهنگی کم‌کاری ما مسئولان تربیتی موجب شد دشمن امیدوار شود که نتواند از این نقطه به‌نظام اسلامی ضربه بزند.

,
,
, مسئولان آموزشی و تربیتی,
,
, تربیتی و فرهنگی,
,
, ,

دشمن برای نوجوانان کشور برنامه دارد

, دشمن برای نوجوانان کشور برنامه دارد, دشمن برای نوجوانان کشور برنامه دارد,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج صادقی گفت: اگر شبکه همان استحکام را حفظ می‌کرد امروز شاهد چنین مشکلات اجتماعی نبودیم و نکته دوم اینکه مهم‌ترین قشری که دشمن به آنها دل بست آموزش و پرورشی‌ها بودند، به‌خصوص وقتی راهبردهای دشمن در اغتشاشات اخیر برای صاحب شدن آینده کشور یعنی تحت‌تأثیر قرارگرفتن دانش‌آموزان را مشاهده کردیم.

وی گفت: این حرف من نیست حرف دشمنان کشور ماست که می‌خواهند باتوجه‌به شکل‌گرفتن شخصیت دانشجوها و سختی جذب آنها دست به جذب دانش‌آموزان و شکل‌دادن شخصیت این نوجوانان از طریق فضای مجازی دست بزنند و سبک زندگی این عزیزان را در سال‌های اخیر باتوجه‌به کرونا و آموزش از راه دور به دست بگیرند و از آنها استفاده کنند.

,
,
,

اجرای مخفیانه سند ۲۰۳۰ برای دستیابی به ناآرامی‌های اجتماعی کنونی

, اجرای مخفیانه سند ۲۰۳۰ برای دستیابی به ناآرامی‌های اجتماعی کنونی, اجرای مخفیانه سند ۲۰۳۰ برای دستیابی به ناآرامی‌های اجتماعی کنونی,

وی با اشاره به اهمیت محتوا و استاد گفت: آماری دوهفته پیش اعلام شد که بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر افراد بدون هیچ آموزشی در راستای اجرای سند ۲۰۳۰ در دوره تدبیر و امید با معدل‌های ضعیف و بدون آموزش در دانشگاه فرهنگیان به آموزش‌وپرورش ما نفوذ کرده‌اند و مغز و قلب بچه‌های این کشور را در دست گرفته‌اند، تا جایی که همین چند روز پیش معلمانی در راستای همین هجوم فرهنگی به کلاس‌های خود رفتند و بچه‌ها وادار کردند صفحاتی از کتاب که درباره اسلام بوده را به دانش‌آموزان بگویند پاره کنند و دور بریزند و به آن توجه نداشته باشند.

وی اشاره کرد: دشمن به این نتیجه رسیده که همان گونه که در صدر اسلام یهود و دشمنان نتوانستند به اسلام آسیب بزنند امروز هم هیچ‌چیز انقلاب را نابود نمی‌کند جز مردم ایران و دارند با این نگاه کار خود را پیش می‌برند، پس امروز جمع شده‌ایم تا شبکه‌ای آموزشی و پرورشی را شکل دهیم تا دشمن در اجرای برنامه خود با شکست مواجه شود و کم‌کاری سال‌های اخیر جبران شود و این هدف به نتیجه نخواهد رسید مگر باقوت گرفتن دوباره شبکه‌های آموزشی و تربیتی از جمله همین  شبکه صالحین ...

وی با اشاره به شهادت مظلومانه شهید آرمان علی وردی گفت: اگر کم‌کاری کنیم همین شهید عزیز و شهید سلیمانی‌ها یقه ما مسئولان را می‌گیرند که چرا کوتاهی کردیم و رسیدن به این هدف فرهنگی آموزشی امروز میسر نیست به جر با تشکیل یک جبهه فرهنگی و تربیتی منسجم و نظم از اقشار مختلف تا دشمن میدانی برای عملیات فرهنگی پیدا نکند.

پس از این سخنرانی صابر ماهانی ریاست سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: خدا را شکرگزاریم که این جلسات این فرصت را ایجاد می‌کند تا از اساتید بیاموزیم و در کوتاه‌ترین مدت ممکن سرمربی‌ها مشخص کنیم تا بعد از هفته بسیج جلسه سرمربیان نیز به‌صورت حضوری اجرایی شود.

,
,
, دوباره شبکه‌های آموزشی و تربیتی ,
,
, جبهه فرهنگی و تربیتی منسجم,
,
,

مسئولین صالحین عضو شورای معاونین وزارتخانه می‌شوند

, مسئولین صالحین عضو شورای معاونین وزارتخانه می‌شوند, مسئولین صالحین عضو شورای معاونین وزارتخانه می‌شوند,

ماهانی ادامه داد: سرمربی‌ها هم تکمیل مربی‌ها و زیرمجموعه‌ها را دنبال خواهند کرد تا شبکه با تلاش برادران در استان‌ها که بار سنگین بسیج فرهنگیان را به دوش می‌کشند جان مجدد بگیرد تا باروحیه جهادی که در وزیر آموزش‌وپرورش وجود دارد همه اعضای بسیج فرهنگیان در استان‌ها بتوانند عضو شورای معاونین وزارتخانه آموزش‌وپرورش باشند و تفاهم‌نامه‌ای هم بین وزیر آموزش‌وپرورش و سردار سلامی در جهت تقویت بسیج فرهنگیان نیز دررابطه‌با همین تقویت توان امضا شده است.

ریاست سازمان بسیج فرهنگیان کشور افزود: باتوجه‌به فرصت کوتاه با اجازه همه عزیزان در راستای هم‌افزایی حضار و صاحب‌نظران در جلسه و کسانی که به‌صورت تصویری در ارتباط هستند نقطه‌نظرات خود را عنوان کنند.

سپس مسئول شبکه تربیتی استان قم از طریق کنفرانس تصویری نقطه‌نظرات خود را این‌گونه بیان کرد: ایده ما این است که حلقه مفقوده بین ساعاتی که دانش‌آموز در مدرسه و در اختیار آموزش است و ساعاتی که در سایر مکان‌ها مثل خانه حضور دارد یافت و برای هماهنگی بین این ساعات برنامه‌ریزی دقیق صورت پذیرد.

وی گفت: نشست‌ها از مدرسه محور به کلاس محور تغییر یابد و جلسات مشاوره خانوادگی تبدیل به جلسات علمی و کیفی شود و معلم و پدر مادر یک تحلیل کامل از وقت دانش‌آموز داشته باشند.

مسئولان تربیتی خراسان رضوی هم با اشاره به خلأهایی که در بسیج فرهنگیان وجود دارند درخواست کردند تا همه مسئولان این حوزه مهمان امام رضا شوند تا این موضوع به‌صورت دقیق در این استان مورد بررسی و برنامه‌ریزی قرار گیرد.

یکی از مسئولان حوزه تربیت در مشهد مقدس نیز انتقاداتی نسبت به روند انتصابات و تأکید بر تسریع این روند و تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بر این موانع را مورد تأکید قرارداد.

مسئول شبکه صالحین خراسان شمالی هم گفت: امروز می‌طلبد که برنامه‌های دقیقی در این زمینه تدوین و مؤلفه محور اجرا شوند و طرح‌های بلندمدت سه‌ساله و ۵ساله برای این موضوع در نظر گرفته شود تا با بررسی این عملکرد پس از این دوره به نتایج خوب عملی و تصمیم‌سازی برای برنامه‌های بعدی دست پیدا کنیم.

,
,
,
,
, شبکه تربیتی استان قم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

نقش خواهران در تدوین و اجرای آموزش‌های تربیتی صالحین

, نقش خواهران در تدوین و اجرای آموزش‌های تربیتی صالحین, نقش خواهران در تدوین و اجرای آموزش‌های تربیتی صالحین,

سپس خانم نظری از مسئولان شبکه صالحین استان البرز در خصوص لزوم حضور خواهران در خط مقدم آموزش تأکید کرد و گفت: فرماندهان سپاه لازم است تا نگاه خود را موضوع تربیت و آموزش تغییر دهند و کم‌کاری و عدم توجه همین مسئولین موجب شد تا شبکه فرهنگی صالحین در سال‌های اخیر تضعیف شود.

وی با تأکید بر اینکه در استان البرز این شبکه با تمام قوا شکل‌گرفته بود و به بهترین نحو ممکن کار می‌کرد؛ ولی با کم‌توجهی و عدم نگاه صحیح این شبکه امروز بسیار ضعیف‌تر از قبل مشغول به فعالیت است و امروز باید در ذیل یک فرمانده کانون قدرتمند و با تخصیص مالی صحیح بسیج فرهنگیان به‌عنوان مادر اقشار برای حفظ ارزش‌ها باید موردتوجه خاص قرار گیرد.

وی پیشنهاد داد تا حلقه صالحین مادران تشکیل شود و گفت: اگر مادها با معلم‌ها همراه نشوند تربیت شکل نمی‌گیرد و ساختار انتخاب مدیران نیز باید اصلاح شود به‌صرف قبولی در آزمون نباید شخصی مدیر شود درحالی‌که این افراد فاقد مؤلفه‌های فرهنگی و اعتقادی و معرفتی هستند که این خود در سال‌های گذشته موجب عدم همکاری مدیران با حلقه‌های صالحین شده است.

یکی دیگر از مسئولان برادر استان البرز هم نقطه‌نظرات خود را بیان نمود و مختصر گفت: بحث هویت با سه‌لایه درونی دانش و لایه میانی بینش و لایه ظاهری رفتار و مهندسی حکومت دینی نظام‌مند و هدفمند به شکل فرایندی باید دنبال شود تا با استفاده از این شبکه جریان نفوذ در آموزش‌وپرورش نتواند به اهداف خود برسد.

,
,
,
,
, حلقه صالحین, حلقه‌های صالحین,
,
,

لزوم تقویت و برنامه‌ریزی برای تقویت حلقه‌های صالحین

, لزوم تقویت و برنامه‌ریزی برای تقویت حلقه‌های صالحین, لزوم تقویت و برنامه‌ریزی برای تقویت حلقه‌های صالحین,

یکدیگر از مسئولان آموزشی استان البرز هم خواست: تا از نیروهای صالحین در کار تخصصی خود استفاده شود تا نهایت کارایی را داشته باشند و اگر این شرایط پیش آید باتوجه‌به اینکه معلمان امروز در کار خود رها شده هستند و فقط یک دوره ضمن خدمت ساده و بی‌فایده را می‌گذرانند اگر تحت آموزش صالحین قرار گیرند بهترین پوشش برای این خلأ هستند.

پس از این عزیز یکی از خواهران شبکه آموزشی استان خوزستان نقطه‌نظرات خود را گفت و بیشتر مشکلات در حوزه مدیریتی دانست تا اجرایی و ادامه داد: باید از شبکه‌های موجود استفاده کرد و از شبکه‌سازی جدید پرهیز کرد و تأکید کرد باید موازی‌کاری‌ها سامان داده شود تا به نتیجه مطلوب رسید.

مسئولان استان گیلان نیز طرحی ۱۵ بندی در جمع‌بندی نظرات اعضای خود را قرائت کردند و مسئولین استان یزد و برادر جوکار از استان فارس و تعدادی از مدعوین حاضر در جلسه هم راهکارهایی را ارائه نمودند.

در پایان حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران طی چند دقیقه از جلسه جمع‌بندی نهایی را ارائه نمود و برای حضار طلب خدمت نموده و پایان نشست را اعلام کرد.

 

, آموزش صالحین,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه