اخبار داغ

مدیرکل راهداری کرمانشاه مطرح کرد؛

ایمن سازی ۱۳ مدرسه حاشیه راه‌های استان کرمانشاه

ایمن سازی ۱۳ مدرسه حاشیه راه‌های استان کرمانشاه
فریبرز کرمی گفت: ۱۳ مدرسه حاشیه راه‌های استان کرمانشاه ایمن‌سازی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: تحقیقات و ارزیابی های حوزه تصادفات جاده ای، عوامل یا منابع ریشه ای تصادفات را سه عامل انسان، وسیله نقلیه و عوامل محیطی(جاده) ذکر می کنند. در واقع همه تصادفات از وجود خطا و نابسامانی در یکی از این سه منبع سرچشمه می گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه افزود: پژوهش ها حاکی از آن است که منبع انسانی و خطاهای بوجود آمده در آن، بیشترین تصادفات را ایجاد می کند.

به گفته کرمی بر اساس یافته های طرح های پژوهشی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان  یکی از علت های تصادفات سطح پایین سواد ترافیکی و مهارتهای رانندگی اندک صاحبان وسایل نقلیه است که می توان با افزایش آموزش های رانندگی قبل از دریافت گواهینامه، کاهش سوانح رانندگی را رقم‌ زد.

وی درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه ایمنی و ترافیک، عنوان کرد: ارائه آموزش های ترافیکی به دانش آموزان و ایمن‌سازی فیزیکی محوطه و اطراف مدارس در راستای ارتقای دانش ترافیکی دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها و به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی اجرا می‌شود همچنین از ابتدای سال جاری، هفت محور ایمن سازی شده و ایمن سازی شش محور دیگر نیز در دست اقدام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه تصریح کرد: هرساله تعدادی از مدارس حاشیه راه‌های استان کرمانشاه انتخاب و برحسب اولویت‌بندی به آنها آموزش هایی ارائه و اقلام ایمنی به آنها اهداء می‌شود.

 کرمی همچنین از توزیع اقلام آموزشی مانند لوازم‌التحریر، کتابچه های آموزشی و ... میان دانش آموزان با شعارهای ترافیکی خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت آموزش دانش آموزان از ابتدای سال جاری تاکنون کلاس های آموزشی متعددی در سطح شهرستان های استان برگزار شده و ۵۶۸ ساعت - نفر دانش آموز از این کلاس ها بهره مند شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در بحث فرهنگ‌سازی و تولیدات تلویزیونی به منظور ارتقاء فرهنگ ترافیک و رانندگی، تولیداتی دراین زمینه در فضای مجازی و شبکه استانی زاگرس پخش شده است.

کرمی گفت: در راستای افزایش ایمنی کاربران اقداماتی چون تجهیز راکبین موتور سیکلت با اهداء کلاه ایمنی، ارتقا ایمنی در وسایل حمل و نقل عمومی، انجام گشت های دروازه ای بار اضافی (اضافه تناژ)، بارهای خطرناک و لزوم صیانت از راه، ایمن‌سازی آموزشی و فیزیکی مدارس حاشیه راه‌ها، ایمنی تردد وانت‌بارها و ادوات کشاورزی صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای ایمنی کاربران را آشنایی با سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف، عدم رانندگی هنگام خستگی و خواب‌آلودگی و امکانات مجتمع‌های خدمات رفاهی، خطرات رانندگی پس از مصرف داروهای خواب‌آور اعلام کرد که تأثیر بسزایی در افزایش ایمنی دارند و توسط این اداره کل انجام شده است‌.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه