اخبار داغ

استاندار خراسان شمالی:

حمایت از دانشمندان ایرانی برای ایجاد استقلال در حوزه امنیت غذایی و دارویی مدنظر باشد

حمایت از دانشمندان ایرانی برای ایجاد استقلال در حوزه امنیت غذایی و دارویی مدنظر باشد
محمدرضا حسین نژاد گفت: با بهره گیری از توانمندی دانشمندان و دانشجویان ایرانی می توان برای آینده ایران استقلال در حوزه امنیت غذایی و دارویی ایجاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک از بجنورد، محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش سرمایه گذاری سلامت در استان اظهار داشت: امروزه اگر دانش وجود داشته باشد، اما تجهیزات نباشد فایده ای ندارد و وجود تجهیزات نیز نیازمند سرمایه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه حرکت ها باید نظام مند باشد و جایگاه علمی حفظ شود، گفت: اگر بتوانیم یافته هایی که در گذشته داشته ایم را نظام مند کنیم، استانی همچون خراسان شمالی که در موضوع گیاهان دارویی به صورت طبیعی پتانسیل بالایی دارد، می تواند در تولید دارو با استاندارد پزشکی و بهره گیری از طب سنتی شرایط مساعدی را برای سرمایه گذاری ایجاد کند.

,

حسین نژاد به برقراری پیوند بین طب جدید و سنتی اشاره کرد و گفت : با نظام مند کردن یافته های گذشته ، می توان به طب جدید دست یافت که یکی از این حوزه ها استفاده از ظرفیت بالقوه کشت گیاهان دارویی در استان است که به نوعی می تواند آشتی طب سنتی با طب جدید باشد .

وی خاطر نشان کرد: خراسان شمالی آماده هر نوع حمایت از  سرمایه گذاران در بخش دارو  و غذا را دارد تا با این هدف گذاری به اهداف مورد نظر دست یافته و شاهد تسریع در پیشرفت های این حوزه باشیم.

,
,
,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه