اخبار داغ

بازگشت رنگ سبز زندگی به زمین بزرگترین مجموعه ورزشی خراسان جنوبی؛

احیاء دوباره چمن ورزشگاه «غدیر»/ نگهداری و رفع نواقص مجموعه ورزشی نیازمند نگاه ویژه مسئولان است

احیاء دوباره چمن ورزشگاه «غدیر»/ نگهداری و رفع نواقص مجموعه ورزشی نیازمند نگاه ویژه مسئولان است
چمن بزرگترین مجموعه ورزشی خراسان جنوبی در حالی دوباره کاشته و سبز شد که برای نگهداری و رفع نواقص ورزشگاه ۱۵ هزار نفری «غدیر» و جلوگیری از تکرار دوباره خشک شدن چمن نیاز است مسئولان استانی حمایت بیشتر و نگاه ویژه ای به این مجموعه داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، بازگشت رنگ سبز به زمین بزرگترین مجموعه ورزشی استان جلوه دیگری به این مجموعه بخشیده است حال و هوای ورزشگاه هم بسیار مطبوع است انگار همه حتی همان وسایل بی جان مستقر در ورزشگاه از این احیای دوباره خوشحال هستند و همه این ها نوید روزهای روشنی را برای این مجموعه می دهد و امیدواریم با تدابیر مسئولان زمینه برای بهره گیری کامل از این مجموعه به وجود آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بیرجند با مساحت نزدیک به ۳۰ هزار متر مربع بزرگ ترین مجموعه ورزشی استان است که فروردین ۹۶ بعد از اجرای عملیات اجرایی ۱۱ ساله با حضور وزیر ورزش و جوانان و توسط رئیس جمهور از طریق ویدئوکنفرانس در بیرجند افتتاح شد. این پروژه ورزشی ماه ها بعد و به دنبال رفع برخی نواقص تحویل اداره ورزش و جوانان شد. در این سال ها در کنار همه مسائلی که مربوط به بهره نگرفتن کامل هیئت ها و تیم های ورزشی از این مجموعه بزرگ ورزشی بود، همیشه در نگهداری این مجموعه نیز حرف و حدیث های زیادی مطرح می شد که بارها هم در گزارش های مختلف ذکر شد و بیشتر این چالش ها به در دسترس نبودن ورزشگاه به دلیل مسیر طولانی، موقعیت نامناسب جانمایی ورزشگاه در مسیر باد، نقص در تجهیزات ، جدا و تخریب شدن پیست تارتان و رنگ پریدگی صندلی ها بعد از تعویض دوباره و … بر می گشت.

,

این مشکلات هر چند کم نبود اما در دل چمن سبز این مجموعه بزرگ بلعیده می شد و کمتر به چشم می آمد که با خشک شدن چمن ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بیرجند که اوایل سال گذشته اتفاق افتاد وضعیت این ورزشگاه اسفناک شد و چمن این مجموعه بزرگ بعد از سال ها سرسبزی به زمینی زرد و خاکی با چندین و چند بوته خار تبدیل شد این اتفاق ناخوشایند که به دنبال بی توجهی ها به موضوع نگه داری این مجموعه رخ داده بود با درایت مسئولان و برنامه ریزی ها برای کاشت دوباره چمن زندگی سبز را به این مجموعه ورزشی برگردانده است.

,

, ,

در شرایط فعلی چمن ورزشگاه وضعیت مطلوبی دارد و برای نگهداری از آن هم با بکارگیری نیرو اقداماتی انجام شده اما هنوز کافی نیست و برای تکمیل زنجیره نگهداری و رفع نواقص موجود در این مجموعه بزرگ ورزشی مساعدت بیشتر مسئولان مربوطه ضروری است.

,

 

,

نگهداری چمن اولویت اول

, نگهداری چمن اولویت اول, نگهداری چمن اولویت اول,

محمد حسین خسروی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در باره اقداماتی که در کاشت دوباره چمن در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بیرجند انجام شده گفت: خریداری بذر قبل از مدیریت فعلی بوده است و فقط کاشت چمن در این زمان انجام شده است.

,

به گفته وی زمان تخم پاشی فرودین ماه و در بحبوبه تغییرات در مدیریت ورزش استان شروع شد چون تخم پاشی انجام شده بود نتوانستم بگویم که فعلا فصل کاشت نیست چرا که فصل کاشت چمن مهر یا اسفند ماه است با این وجود در شرایط فعلی چمن وضعیت خوبی دارد.

,

وی ادامه داد: با توجه به این که هزینه های خرید و تهیه بذرپاشی در مدیریت قبلی انجام شده بود از جزییات آن اطلاعی ندارم ولی برای حفظ و نگهداری قردادی با یک فرد بسته شده و کارها را انجام می دهد.

,

وی تصریح کرد: چمن هنوز آماده برای پذیرایی از تیم های ورزشی نیست چون در فصل خوبی کاشته نشده نیاز به یک واکاوی داشته که انجام شده و امیدواریم در فروردین ماه سال آینده آماده بهره برداری شود.
به گفته خسروی چمن وقتی کاشته می شود باید دو دور بگذرد که خوب ریشه بگیرد و محکم شود در شرایط فعلی چمن تازه است اگر در آن کار شود مشکل ایجاد می شود اگر مهر سال پیش می کاشتیم فروردین امسال می توانستیم استفاده کنیم.

,
,

وی برای بهره برداری از چمن هم اعلام آمادگی کرد هر تیمی که در آن زمان درخواست داشته باشد می توانیم در اختیارش قرار دهیم و حتی اگر تیمی در لیگ هم داشته باشیم و اعتبار خوبی داشته باشد می توانیم به آن ها اجاره دهیم.

,

به گفته وی با توجه به بکارگیری نیرو برای چمن خیلی مواظب هستیم دوباره چمن از بین نرود هفته پیش یک مرتبه پمپ ها سوخت نزدیک ۶۰ میلیون تومان برای رفع مشکل پمپ ها هزینه شد بلافاصله اقدام کردیم با ارتش هماهنگ کردیم تانکر آب آوردند بلاخره نگذاشتیم چمن صدمه ببیند .

,

, ,

 

,

حمایت بیشتر

, حمایت بیشتر, حمایت بیشتر,

سرپرست ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به این که حفظ و نگهداری مجموعه سالیانه حداقل ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دارد افزود: برای حمایت بیشتر از این مجموعه زمینه حضور طالبی معاون استاندار را در آن جا فراهم کردیم که مشکلات مجموعه از نزدیک بررسی شود بعد از آن جلساتی با سازمان مدیریت و برق داشتیم و پیگیری هایی از طریق نماینده مخابرات و راه و شهرسازی برای راه دسترسی که مشکل دارد داشتیم و برای رفع مشکل گاز آن اقدام کردیم که قرار مساعدت داده شده است.

,

خسروی در پاسخ به این سئوال که برای بهبود وضعیت پیست تارتان مجموعه چه برنامه ای دارید گفت: در شرایط فعلی نمی توان کاری برای پیست انجام داد چون از ابتدا باید با نظارت بیشتری ساخته می شد اگر بخواهیم پیست استانداری ساخته شود باید پیست فعلی جمع و حدود ۵ تا ۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه کنیم و برای ترمیم پیست اگر بتوانیم سال آینده اعتبار بگیریم انجام خواهیم داد.

,

به گفته وی برای استقراربرخی هیئت های ورزشی و ایجاد یک خوابگاه ورزشی در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری برنامه هایی داریم که اول باید مشکل گاز و مخابرات آن رفع شود
وی تاکید کرد: ظرفیت های خوبی در این مجموعه وجود دارد و حصارکشی مجموعه در حال انجام است و به مرور زمان انجام می شود وقتی حصار کشی پایان یابد قرار است دور تا دور ورزشگاه پیست سلامت ایجاد شود که ظرفیتی بزرگ است.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه