اخبار داغ

معاون وزیر خارجه روسیه:

ادعای تحویل پهپادهای ایران به روسیه دستاویزی برای غرب است

ادعای تحویل پهپادهای ایران به روسیه دستاویزی برای غرب است
وزیر امور خارجه روسیه ضمن رد ادعای تحویل پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، آن را دستاویزی برای غرب خواند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن رد ادعای تحویل پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، آن را دستاویزی برای غرب خواند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پهپادهای ایران,
 
,
به گزارش ریانووستی، سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در مصاحبه با این خبرگزاری گفت: اتهامات کشورهای غربی مبنی بر اینکه ایران هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده در اوکراین را به روسیه عرضه می کند، بی اساس است و با این کار آنها تلاش می‌کنند تا تحویل غیرقانونی تسلیحات خود به کی‌یف را توجیه کنند. 
,
 
,
ورشینین افزود: القاکنندگان و نویسندگان سیاسی در مورد تحویل ادعایی هواپیماهای بدون سرنشین از ایران به روسیه عمیقا استیصال خود را در تلاش‌ها در این راستا درک کرده‌اند.
,
 
,
او خاطرنشان کرد که مسکو نیز با نظر طرف ایرانی مبنی بر اینکه «اتهامات مربوط به صادرات تسلیحات ایرانی به روسیه برای استفاده در عملیات ویژه در اوکراین بی‌اساس است»، موافق است.
,
 
,
کشورهای غربی ادعا می‌کنند که ایران در حال حاضر هواپیماهای بدون سرنشین برای عملیات نظامی در اوکراین به روسیه می دهد. مسکو و تهران بارها چنین اتهاماتی را رد کرده‌اند.
,
 
,
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان می‌گوید ایران از مقامات اوکراینی خواسته در صورتی که مستنداتی در این خصوص دارند، به مقامات کشورمان ارائه دهند. به گفته او اگر برای طرف ایرانی ثابت شود روسیه از پهپادهای کشورمان در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده، نسبت به آن بی‌تفاوت نخواهند بود.
,
 
,
این در حالی است که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از آغاز نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در روز دوشنبه، اذعان کرد که اتحادیه اطلاعاتی در مورد تحویل احتمالی برنامه‌ریزی شده موشک‌های ایران به روسیه ندارد.
,
 
,
جوزپ بورل ادعا کرد مدارکی در خصوص اقدام ایران در ارسال موشک به روسیه وجود ندارد، اما مدارک روشنی در خصوص ارسال پهپاد وجود دارد.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه