اخبار داغ

با تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور محقق شد؛

شتاب در طرح های فاضلاب خراسان جنوبی

شتاب در طرح های فاضلاب خراسان جنوبی
معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: با تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور روند اجرای طرح‌های فاضلاب در این استان شتاب گرفته است و اکنون طرح فاضلاب بیرجند ۹۳.۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سید علی هاشم‌آبادی در جمع خبرنگاران با اعلام مطلب افزود: اعتبارات پیش‌بینی شده در مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های فاضلاب بیرجند، فردوس و سربیشه است که تاکنون در سال مالی ۱۴۰۰ از این محل ۵۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به این پروژه‌ها تزریق شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی بیان کرد: در حال حاضر با تخصیص اعتبارات سفر استانی دولت روند اجرای طرح‌های فاضلاب شتاب گرفته و امیدها برای تکمیل آنها افزایش یافته است که امیدواریم با ادامه تخصیص اعتبارات در سال ۱۴۰۱ این روند ادامه پیدا کند.

,

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: تلاش داریم مبلغ اعتباری خوبی هم در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان برای طرح‌های فاضلاب اختصاص یابد و در این خصوص پروژه‌های پیشنهادی ارائه شده‌ است.

,

وی درباره روند اجرای طرح فاضلاب بیرجند اظهار داشت: تاکنون ۴۷۳ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب از مجموع ۵۰۶ کیلومتر در شهر بیرجند اجرا شده است.

,

تکمیل شبکه جمع‌آوری فاضلاب تا سال آینده

, تکمیل شبکه جمع‌آوری فاضلاب تا سال آینده, تکمیل شبکه جمع‌آوری فاضلاب تا سال آینده,

هاشم‌آبادی با بیان اینکه در طرح فاضلاب بیرجند، ۱۹ کیلومتر خط انتقال به‌طور کامل اجرایی شده است گفت: ۳۳ کیلومتر شبکه جمع‌آوری طرح فاضلاب بیرجند باقی مانده و تکمیل شبکه تا پایان سال ۱۴۰۲ هدف‌گذاری شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال تکمیل طرح فاضلاب را در برنامه داشتیم که با توجه به بروز مشکلاتی در صدور مجوزهای حفاری اجرای آن به تاخیر افتاد.

,

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: اجرای شبکه فاضلاب سایت‌های نهضت ملی مسکن نیز در دستور کار است که در صورت تامین اعتبار اجرایی خواهند شد.

,

وی افزود: همچنین اجرای شبکه فاضلاب در شهرک چهکند بیرجند که مطالعات طرح فاضلاب آن در سال گذشته تکمیل شد، نیازمند تخصیص اعتبار است.

,

هاشم‌آبادی از تصویب ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور برای اجرای طرح فاضلاب بیرجند تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: تاکنون از این محل ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

,

اجرای ۱۸ کیلومتر شبکه فاضلاب از محل اعتبارات سفر استانی

, اجرای ۱۸ کیلومتر شبکه فاضلاب از محل اعتبارات سفر استانی, اجرای ۱۸ کیلومتر شبکه فاضلاب از محل اعتبارات سفر استانی,

وی بیان کرد: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور ۱۸ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر بیرجند کار شده که از این مقدار ۱۱ کیلومتر در سال جاری عملیاتی شده است.

,

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: علاوه بر این از محل سایر منابع ملی و داخلی شرکت در سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح تزریق شده و در حال حاضر پنج پیمانکار فعال در شهر بیرجند داریم.

,

وی با توجه به ثقلی بودن جریان فاضلاب در شبکه‌ها که عمق اجرای آنها ارتباط مستقیم با وضعیت توپوگرافی معابر دارد و لزوم احداث آدم روهای متعدد، اجرای شبکه و خطوط انتقال فاضلاب را طرح‌هایی پرهزینه و دارای محاسبات دقیق و فنی توصیف کرد.

,

هاشم‌آبادی گفت: همین موضوع باعث شده که اجرای طرح‌های فاضلاب نسبت به سایر زیرساخت‌های خدماتی با سرعت کمتری انجام شود و به‌صورت میانگین هزینه اجرای هر کیلومتر شبکه فاضلاب یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با احتساب هزینه آسفالت شکافی است.

,

او یکی از علل تاخیر در روند اجرای شبکه فاضلاب بیرجند را تاخیر در صدور مجوز آسفالت شکافی توسط شهرداری ذکر کرد و گفت: تاخیر در صدور مجوز آسفالت شکافی سبب خسارت‌های مالی به پیمانکاران و شرکت آب و فاضلاب می‌شود.

,

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر آسفالت نوارهای حفاری هم توسط مجموعه شرکت و آب و فاضلاب انجام می‌شود که بعضا زمان‌بر شدن آسفالت این مسیرها به دلیل رعایت مسائل فنی و استانداردها و لزوم اخذ تاییدیه آزمایشگاه مکانیک خاک در همه مراحل انجام کار است.

,

وی عنوان کرد: همچنین از ابتدای امسال ۲ هزار و ۲۰۰ واحد با کاربری‌های مختلف به شبکه جمع‌آوری فاضلاب متصل شدند و تاکنون بیش از ۸۰ درصد مشترکان مرکز استان از خدمات دفع و جمع‌آوری فاضلاب بهره‌مند هستند.

,

مدول دوم تصفیه‌خانه بیرجند آماده افتتاح

, مدول دوم تصفیه‌خانه بیرجند آماده افتتاح, مدول دوم تصفیه‌خانه بیرجند آماده افتتاح,

هاشم‌آبادی درخصوص تصفیه فاضلاب جمع‌آوری شده در بیرجند گفت: مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند با ظرفیت ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز که جمعیت ۶۵ هزار نفر را تحت پوشش دارد از سال ۱۳۸۴ وارد مدار بهره‌برداری شد.

,

وی افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۴ عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند آغاز شد و از بهمن سال گذشته با اعتبار ارزی معادل ۲۳ میلیون یورو از محل وام بانک توسعه و تجارت اکو به مرحله بهره‌برداری آزمایشی رسیده و اکنون آماده افتتاح است.

,

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی عنوان کرد: مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند با جدیدترین روش‌ها فرآیند تصفیه فاضلاب را انجام داده و انتشار بو در این مدول حداقل ممکن است.

,

وی گفت: طرح مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بیرجند از محدود طرح‌های عمرانی برخوردار از منابع مالی بانکی بین‌المللی در سطح استان خراسان جنوبی است که دارای ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز یا ۲۵۰ لیتر بر ثانیه است و جمعیت ۱۴۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

,

هاشم‌آبادی افزود: این طرح در مرحله بهره‌برداری آزمایشی قرار گرفته به گونه‌ای که در حال حاضر حدود ۸۰ درصد فاضلاب تولیدی توسط این مدول در حال تصفیه است و با استانداردهای مطلوب زیست محیطی، پساب آن از تصفیه‌خانه خارج می‌شود.

,

وی با اشاره به در جریان بودن نصب تجهیزات ابزار دقیق تصفیه‌خانه به عنوان آخرین تجهیزات مورد نیاز گفت: برخورداری کل شهر بیرجند از شبکه فاضلاب، کاهش بو و افزایش ظرفیت با ارتقای مدول اول و استفاده از پساب در بخش‌های صنعت و معدن از برنامه‌های پیش‌رو است.

,

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تصریح کرد: برنامه ارتقای مدول اول تصفیه‌خانه را هم در دستور کار داریم که مطالعات آن به مشاور واگذار شده تا به‌صورت ریشه‌ای مشکلات تصفیه‌خانه رفع شود.

,

۲۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور برای طرح فاضلاب فردوس

, ۲۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور برای طرح فاضلاب فردوس, ۲۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور برای طرح فاضلاب فردوس,

وی به روند اجرای طرح فاضلاب شهر فردوس اشاره کرد و گفت: اجرای طرح فاضلاب فردوس با هدف رفع مشکلات دفع بهداشتی فاضلاب، استفاده بهینه از منابع آبی، بازچرخانی آب و استفاده از پساب تصفیه شده در طرح‌های صنعتی و کشاورزی از سال ۱۳۸۹ آغاز شد.

,

هاشم‌آبادی افزود: طول شبکه فاضلاب فردوس ۱۵۷ کیلومتر است که تاکنون ۴۶ کیلومتر اجرایی شده و شبکه جمع‌آوری این طرح ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

,

وی گفت: اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان برای اجرای شبکه فاضلاب فردوس تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ است و تاکنون از این محل ۲۰ میلیارد تومان در سال گذشته اختصاص یافته که با تخصیص این اعتبار ۱۷ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهر فردوس کار شده و ۲ قرارداد با حجم عملیات ۲۲ کیلومتر منعقد شده است.

,

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار داشت: با ترزیق اعتبارات سفر رئیس جمهور، طرح فاضلاب فردوس سرعت گرفت به گونه‌ای که از این محل ۱۷ کیلومتر شبکه جمع‌آوری در این شهر کار شده که به نسبت حجم کارهای انجام شده از ابتدای طرح عدد قابل توجهی است.

,

وی با اشاره به اینکه اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب به عنوان نیاز اساسی در شهر فردوس در دستور کار است افزود: امیدواریم در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی اعتبار مناسبی برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر فردوس اختصاص یابد تا زمینه بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، فراهم شود و علاوه بر رفع مشکلات شهروندان امکان استفاده از پساب تصفیه‌خانه نیز فراهم شود.

,

پیشرفت طرح‌های فاضلاب سربیشه و قاین

, پیشرفت طرح‌های فاضلاب سربیشه و قاین, پیشرفت طرح‌های فاضلاب سربیشه و قاین,

هاشم‌آبادی درباره طرح فاضلاب سربیشه گفت: شبکه جمع‌آوری طرح فاضلاب سربیشه ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از مجموع ۵۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری تاکنون ۳۴ کیلومتر اجرا شده است.

,

وی از تصویب ۶۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور برای این طرح تا سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: تاکنون از این مبلغ ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

,

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی عنوان کرد: با انجام مطالعات و انتخاب پیمانکار از تیر امسال عملیات اجرایی این طرح شروع شد که اکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اجرای تصفیه‌خانه این شهر از پروژه‌های فعال شرکت آب و فاضلاب است.

,

وی درخصوص روند اجرای طرح فاضلاب شهر قاین هم گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای شرکت ملی فولاد ایران قرار است ضمن تکمیل شبکه جمع‌آوری فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه، ۴۵ کیلومتر خط انتقال پساب فاضلاب از شهر قاین تا مجتمع فولاد قاینات را اجرا و از پساب تولیدی بهره‌برداری کند.

,

هاشم‌آبادی برآورد سرمایه‌گذاری این طرح را حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: شبکه جمع‌آوری شهر قاین در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ادامه روند احداث آن تحویل شرکت سرمایه‌گذار خواهد شد.

,

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با تخصیص به موقع اعتبارات و ردیف‌های ملی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و مصوبات سفر در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از توقف عملیات اجرایی طرح‌های فاضلاب جلوگیری شود و این طرح‌ها در موعد زمانی تعیین شده به بهره‌برداری برسند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه