اخبار داغ

سخنگوی کاخ سفید:

روسیه در مذاکرات تبادل زندانیان آمریکایی حسن نیت به خرج نمی دهد

روسیه در مذاکرات تبادل زندانیان آمریکایی حسن نیت به خرج نمی دهد
سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای تحقق آزادی شهروندان آمریکایی محبوس در روسیه، مدعی شد که واشنگتن پیشنهاداتی برای مسکو ارائه کرده اما طرف روسی، حسن نیت به خرج نمی‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راشاتودی، کارین ژان‌پیر، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای تحقق آزادی شهروندان آمریکایی محبوس در روسیه، مدعی شد که واشنگتن پیشنهاداتی برای مسکو ارائه کرده اما طرف روسی، حسن نیت به خرج نمی‌دهد.

ژان‌پیر مدعی شد: اقدامات دولت روسیه با گفته‌های علنی این کشور، تناقض دارد. طی چند ماه گذشته، آنها از مذاکره جدی از طریق مجاری مرسوم یا سایر مجاری دیپلماتیک، قصور کرده‌اند.

وی بدون ارائه جزئیات درباره این مذاکرات، مدعی شد که واشنگتن «پیشنهاد قابل توجهی» مطرح کرده اما روسیه «همواره از انجام مذاکره با حسن نیت سر باز زده است»؛ به گفته وی، «آنها باید با حسن نیت مذاکره کنند.»

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه دیروز (جمعه) اعلام کرد که مسکو با واشنگتن مذاکرات پشت پرده‌ای درباره تبادل احتمالی زندانیان داشته است. به گفته ریابکوف، از جمله زندانیان دخیل در این تبادل احتمالی می‌توان به ویکتور بوت، تاجر روس که در سال ۲۰۱۲ به اتهام قاچاق اسلحه به ۲۵ سال زندان محکوم شد، اشاره کرد.

با این حال، ریابکوف تاکید کرده به‌رغم اینکه «آمریکایی‌ها فعالیت مشخصی از خود بروز می‌دهند، مسکو و واشنگتن هنوز به نقطه مشترکی نرسیده‌اند.»

شبکه خبری سی‌ان‌ان ماه گذشته مدعی شد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تلاش است تا بریتنی گرینر، بسکتبالسیت لیگ حرفه‌ای زنان این کشور و پل ولان، تفنگدار اسبق آمریکایی که روسیه آنها را به ترتیب به قاچاق مواد مخدر و جاسوسی متهم کرده را آزاد کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه