اخبار داغ

در نشست مستندسازان حوزه هنری در استان مطرح شد؛

حمایت از طرح های فیلم مستند در کهگیلویه‌وبویراحمد/ شهدوست: مستندها باید متناسب با زیست‌بوم باشد

حمایت از طرح های فیلم مستند در کهگیلویه‌وبویراحمد/ شهدوست: مستندها باید متناسب با زیست‌بوم باشد
مدیر دفتر هنرهای تصویری معاونت راهبری استان‌ها گفت: دغدغه ما این است که هنرمندان بر مبنای سلیقه و اشرافی که دارند به ما طرح مستند ارائه بدهند و ما از این طرح‌ها حمایت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس نشست جمعی از کارگردانان و مستندسازان حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد ظهر امروز شنبه 28 آبان ماه با حضور امیرعباس شهدوست مدیر دفتر هنرهای تصویری معاونت راهبری استان‌ها و وحید شاهی مسئول استان‌های مرکز مستند سوره برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
در ابتدای این دیدار شریف اسلامی رئیس حوزه هنری استان گفت: خیلی از هنرها مثل عکاسی،سینما، موسیقی در دهه های بعد از انقلاب در کهگیلویه وبویراحمد شکل گرفت که با وجود اینکه حرکت در این هنرها دیر شروع شد ولی هنرمندان این استان در جشنواره های مختلف افتخارات زیادی را کسب کردند که نشان از استعداد در این حوزه ها دارد.
,
 
,
وی افزود: افتخارات این استان در جشنواره ها قابل ملاحظه است به طوری که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر سه اثر از استان به صورت جداگانه موفق به دریافت دیپلم افتخار، کاندیداتوری بهترین فیلم مستند و کسب سیمرغ فیلم فجر شدند.
,
 
,
رئیس حوزه هنری استان با اشاره به بکر بودن کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: جغرافیا و زیست بوم استان، زمینه ای  است برای سوژه یابی که همین امر باعث می شود در سال های آتی شاهد درخشش بیشترهنرمندان استان در بخش فیلم و عکس باشیم.
,
 
,
اسلامی با بیان دستاوردهای حوزه هنری استان در بخش فیلم گفت: از سال ۹۴ به دنبال تولید فیلم با کیفیت رفتیم و از آن زمان به بعد در جشنواره های مختلف داخلی وخارجی هنرمندان خوش درخشیدند که می توان به موفقیت جواد هادی اصل در جشنواره رسام و ایثار، بهترین مستند در جشنواره فیلم کوتاه تهران توسط آقای ایمانی، جایزه برترین انمیشین در جشنواره کشور هندوستان،فیلم وایه در جشنواره های خارجی و... اشاره کرد.
,
 
,
وی افزود: با تدوین سند زیست بوم استان نگاه ما به سمت فرهنگ عشایری با تکیه بر روحیه حماسی تغییر می کند که متناسب با فرهنگ عشایری در کهگیلویه وبویراحمد است و در این راستا فعالیت خواهیم کرد.
,
 
,
امیرعباس شهدوست مدیر دفتر هنرهای تصویری معاونت راهبری استان‌ها در ادامه این نشست گفت: مجموعه های فیلم های تولید شده در کهگیلویه وبویراحمد کارهای امیدوار کننده ای است و این استان در کشور جزو سه استان برتر در حوزه تولید نه تنها کمی بلکه کیفی فیلم بوده است.
,
 
,
وی افزود: مستند سازان کهگیلویه وبویراحمد می توانند طرح مستند خود را برای کارگروه  "کاما"= "کارگروه مستند استان ها" که از ۱۰ مهرماه شروع شده است ارسال نمایند تا پس از تایید، بودجه مورد نظر برای ساخت مستند به آنها تعلق گیرد.
,
 
,
شهدوست تصریح کرد: مستندهایی که در این کارگروه ساخته می شود کار اولی ها نیستند و کارگردان باید یک رزومه ای داشته باشد و این جمع حاضر همینطور هستند.
,
 
,
وی با اشاره به محدودیت ها اظهار داشت: در قالب، ژانر و... محدودیتی در ساخت مستند وجود ندارد و تنها محدودیت ما این است که مستندهایی تولید شود که به موضوعات استانی بپردازند.
,
 
,
مدیر دفتر هنرهای تصویری معاونت راهبری استان‌ها بیان کرد: دغدغه ما این است که هنرمندان بر مبنای سلیقه و اشرافی که دارند به ما طرح ارائه بدهند و ما از این طرح ها حمایت کنیم.
,
 
,
وی افزود: مستند تولیدی می تواند شامل موضوعی باشد که سوژه آن در استان است یا درباره پیشینه و تاریخچه استان است.
,
 
,
شهدوست در ادامه با اشاره به سند زیست بوم گفت: مستندها غالبا باید در فضای زیست بوم باشد واین موضوع به این معنا نیست که مستندهای خارج از فضای زیست بوم را قبول نمی کنیم بلکه طرح این مستندها ارسال می شود و این طرح در گروه مستند سوره مورد بررسی قرار می گیرد منتهی بودجه ویژه ای که در نظر گرفته برای مستندهای زیست بوم می باشد وفقط محدود به سند نمی باشد.
,
 
,
وی با بیان اینکه این کارگروه از پنج نفر تشکیل شده است، تصریح کرد: از اعضای این کارگروه دو نفر بیرون از ستاد هستند و یک نفر هم کارشناس هنرهای تصویری استان است.
,
 
,
مدیر دفتر هنرهای تصویری معاونت راهبری استان‌ها گفت: ما از شما یک سری موارد می خواهیم که شامل طرح، برآورد و یک فیلم هفت دقیقه ای از توضیحات شما در خصوص مستند می باشد.
,
 
,
شهدوست با اشاره به کارکرد کارگروه کاما گفت: این کارگروه محدودیتی ندارد و به در قالب یک فراخوان نیست بلکه چندین سال ادامه خواهد داشت ولی محدودیت تصویب طرح برای بودجه امسال را تا پایان دی ماه خواهیم داشت و در صورت تامین بودجه امسال، از بودجه سال بعد تامین خواهد شد.
,
 
,
وی افزود:  در بحث انتشار و توزیع کارها در عرصه ملی و بین المللی، تلویزیونی و جشنواره ها محدودیتی وجود ندارد و ساز وکار متناسب برای آن طراحی شده است. 
,
 
,
 در ادامه این جلسه وحید شاهی مسئول استان‌های مرکز مستند سوره گفت: کهگیلویه وبویراحمد یکی از استان هایی است که کارهای تولیدی آن ظرفیت بومی خودش را حفظ کرده است.
,
 
,
وی افزود: به دنبال این هستیم که چرخه تولید مستند در کهگیلویه وبویراحمد با سرعت بیشتری پیش برود و با توجه به ظرفیت این استان بتوان آن را به قطب تولید مستند در غرب کشور تبدیل کرد.
,
 
,
شاهی تصریح کرد: امانت داری در طرح های ارسالی وجود خواهد داشت و به صورت محرمانه می باشد.
,
 
,
مسئول استان‌های مرکز مستند سوره با اشاره به نوع ساخت گفت: شما مشخص می کنید که مستند برای چه زیرساختی آماده می شود و ما هم وظیفه داریم که بستر پخش آن شامل تلویزیون،  vod داخلی و خارجی، بسترهای مجازی و...  را فراهم کنیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه