اخبار داغ

دکتر داروساز و مدیر داروخانه:

سیاست های شرکت های توزیع دارو در خرید اجباری محصولات/ “دارویار” طرح خوبی است اما اول باید زمینه اجرای آن فراهم شود

سیاست های شرکت های توزیع دارو در خرید اجباری محصولات/ “دارویار” طرح خوبی است اما اول باید زمینه اجرای آن فراهم شود
دکتر داروساز و مدیر یکی از داروخانه های شهرستان آستانه اشرفیه با بیان اینکه عدم مدیریت واردات به موقع دارو باعث شده که مردم برای تهیه آنتی بیوتیک ها دچار مشکل و سرگردانی شوند گفت: وقتی بعد از دو سال کرونا مدارس حضوری می شود باید برای افزایش ابتلا به آنفلوآنزا برنامه ریزی و چاره اندیشی می شد و آنتی بیوتیک وارد می کردند یا اینکه با خرید مواد اولیه در داخل تولید می شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ “معصومه حسن‌پور” دکتر داروساز و مدیر یکی از داروخانه های شهرستان آستانه اشرفیه در گفتگو با خبرنگار ۸دی در رابطه با مشکلاتی که پیرامون تامین برخی داروها در کشور ایجاد شد با بیان اینکه سوء مدیریت عامل اصلی کمبود دارو در کشور است اظهار کرد: عدم مدیریت واردات به موقع دارو باعث شده که مردم برای تهیه آنتی بیوتیک ها دچار مشکل و سرگردانی شوند درحالیکه مسئولان می توانستند با مدیریت از ایجاد چنین مسائلی جلوگیری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وی با بیان اینکه اگر برای واردات آنتی بیوتیک از فصل تابستان اقدام می شد در فصل سرما به مشکل بر نمی خوردیم افزود: وقتی بعد از دو سال کرونا مدارس حضوری می شود باید برای افزایش ابتلا به آنفلوآنزا برنامه ریزی و چاره اندیشی می شد و آنتی بیوتیک وارد می کردند یا اینکه با خرید مواد اولیه در داخل تولید می شد.
,
 
,
دکتر داروساز و مدیر یکی از داروخانه های شهرستان آستانه اشرفیه در پاسخ به این پرسش که آیا این کمبودها به تحریم و عدم امکان مبادله پول مربوط است یا خیر بیان کرد: تحریم هم اثر دارد اما اگر مدیریت درستی انجام می گرفت و زودتر برای خرید آنتی بیوتیک اقدام می کردند این مسائل پیش نمی آمد؛ چطور بعد از اعتراضات گسترده، آنتی بیوتیک وارد شد؟ پس می توانستند با مدیریت درست از بروز این کمبودها جلوگیری کرد.
,
 
,
این داروساز با بیان اینکه آنتی بیونیک ها، اسپری های تنفسی مانند سالبوتامول و شربت های استامینوفن در کشور کم است افزود: اکثر پزشکان با وجود آگاهی از کمبود این اقلام دارویی آن را در نسخه می نویسند و مردم در داروخانه ها سرگردان می شوند.
,
 
,
حسن پور با بیان اینکه وعده هایی مبنی بر جبران این کمبودها از سوی مسئولین مطرح شده، تصریح کرد: گفته اند که توزیع دارو در تهران انجام شده اما در سطح شهرستان ها همچنان کمبود داریم.
,
 
,
سیاست های شرکت های توزیع دارو یکی از مشکلات است
, سیاست های شرکت های توزیع دارو یکی از مشکلات است,
 
,
وی با اشاره به اینکه شرکت های دارویی سهمیه ۵ تایی برای داروخانه ها دارند خاطرنشان کرد: سیاست های سواستفاده گرانه شرکت های توزیع دارو نیز یکی دیگر از مشکلات است و آنها داروخانه ها را مجبور می کنند که برای دریافت سهمیه باید حتما سایر محصولات آنها را نیز خریداری کنند و متاسفانه نظارتی هم بر این موضوع وجود ندارد.
,
 
,
این داروساز ادامه داد: برخی شرکت ها مدعی هستند که سازمان غذا و دارو اجازه توزیع سهمیه بین داروخانه ها را نمی دهد. از سیاست های بالادستی و دست های پشت پرده خبر ندارم اما شاید این سهمیه ها به بیمارستان ها اختصاص می یابد.
,
 
,
طرح دارویار طرح خوبی است اما اول باید زمینه اجرای طرح فراهم شود
, طرح دارویار طرح خوبی است اما اول باید زمینه اجرای طرح فراهم شود,
 
,
وی با بیان اینکه طرح دارویار با هدف برداشتن بار مالی خرید دارو اجرایی شد بیان کرد: سرعت پایین اینترنت و بالا نیامدن سایت باعث شده که نتوانیم به مردم خدمات مطلوب ارائه دهیم.
,
 
,
حسن پور تاکید کرد: طرح دارویار طرح خوبی است اما اول باید زمینه اجرای طرح فراهم شود و اینترنت پرسرعت در اختیار داروخانه ها و دکترها قرار گیرد که اینگونه نشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه