اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

۸۵ درصد فروش کل گیشه تنها در ۲۰ سینما

۸۵ درصد فروش کل گیشه تنها در ۲۰ سینما
سینما در این روزهای پیش رو حال و روز خوشی ندارد و علی رغم نبود فیلم های مردم پسند روی پرده سینماها، نبود سالن های سینمایی در بسیاری از شهرهای کشور، به این بحران دامن زده است.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گیشه سینما در این روزها حال و روز مطلوبی ندارد و به گفته برخی از فعالان و منتقدان سینما، تعداد مخاطبان فیلم های روی پرده گاها به عدد ۲۰ نفر و ۱۰ نفر می رسد و این یعنی عملا سینما به آخر خط رسیده و همین روزهاست که خبر تعطیلی و ورشکستگی آن به گوش رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گیشه سینما, سینما ,

سینما تا قبل از روزهای کرونا گیشه نا آرامی داشت و با آمدن این میهمان ناخوانده و تعطیلی چندین ماهه سینماها، عملا حال و روز سینما به تعطیلی نزدیک تر یود و بعد از یک سالی از هم نشینی با کرونا، با آغاز واکسیناسیون عمومی، ملکه شدن رعایت الزامات بهداشتی و از بین رفتن ترس مردم از حضور در مکان های سر بسته، با شیبی کاملا ملایم دوباره تماشاگران میل رفتن به سینما پیدا کردند و با اکران فیلم های کمدی، کرکره نیمه پایین برخی سالن سینمایی مجددا به بالا رفت و صدای رونق هرچند اندک سالن های سینمایی به گوش می رسید.

, گیشه, سالن های سینمایی,

فروش گیشه سینماها در چند ماه اخیر هرچند در ظاهر گویا به مانند روزهای پیش از کرونا نزدیک می شد که ناآرامی های اخیر دوباره همه چیز را نقش برآب کرد. به گفته برخی از مدیران سالن های سینمایی به دلیل همین شلوغی های کف خیابان در هفته های نخست این ماجرا،‌ عملا در ابتدای غروب سالن های سینمایی به حالت تعطیل در می آید؛ سالن هایی که پیش از این گاها به سانس های فوق العاده و نیمه شب هم می رسید و همان مدیر سینما اذعان داشت که آمار تماشاگرانش حدود ۶۰ درصد کمتر شده است.

,

حالا که دو ماهی از آغاز این شلوغی های کف خیابان می گذرد، گویا هیچ نقشه راهی برای ادامه این شرایط پیش روی سازمان سینمایی قرار ندارد و آنها نیز در یک سردرگمی و پریشانی به سر می برند؛ یک زمان به بهانه میلاد پیامبر(ص) و هفته وحدت، اعلام کردند که دو هفته ای سینما با بلیت های نیم بها اکران می شود، در زمانی دیگر اعلام شد که تا بعد از جام جهان یفوتبال فیلم های پرفروش گیشه می توانند کماکان به فروش خود ادامه دهند و فیلمی جایگزین آنها نخواهد شد و حتی طرح دیدن فوتبال های تیم ملی در سینماها مطرح شد که گویا به دلیل مسائل امنیتی این طرح نیز با عدم موافقت، کنسل شد تا کماکان سینما دراین روزهای بحرانی نفس بکشد.

,

در ادامه امید برخی اهالی گیشه حتی به اکران فیلم های کمدی مانند «بخارست» و «چپ راست» بود که اکران فیلم نخست از هفته گذشته و استقبال به نسبت خوب تماشاگران نیز گویا نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

,

, ,

۸۵ درصد فروش کل گیشه تنها در ۲۰ سینما

,  درصد فروش کل گیشه تنها در ,  سینما,

در گفتگو با یکی از مدیران پردیس های سینمایی درباره نرفتن مردم به سینما، موضوع کمبود سالن های سینمایی مطرح شد و آن مدیر سینمایی اظهار داشت که پیش از شروع کرونا، ۸۵ درصد فروش کل گیشه سینماها تنها در ۲۰ پردیس سینمایی رقم می خورد و با وجود اندک سالن های سینمایی در شهرهای کشور، طبیعی است که برای پرفروش ترین فیلم سال، نهایتا 3 میلیون مخاطب داشته باشد و این درحالی است که کشور ترکیه با جمعیتی به اندازه کشور ما، حدود 4 هزار سالن سینما دارد، درصورتی که تعداد سالن های سینمایی فعال ما در حال حاضر با 600 سالن، کمتر از زمان پیش از انقلاب است.

,

۲۳۰ شهر بدون سالن سینما

,  شهر بدون سالن سینما,

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در دیدار با استاندار و جمعی از مسئولان استان کرمان می گوید: در حال حاضر۶۰۰ سینمای فعال در کشور داریم که با توجه به جمعیت کشور باید حداقل ۳ هزار سالن سینما داشته باشیم. خزاعی با بیان اینکه از لحاظ تعداد سالن سینما وضعیت خوبی در کشور نداریم گفت: حدود ۲۳۰ شهر حتی یکی سالن سینمایی هم ندارند.

,

وعده وزیر برای ۱۰۰۰ سالن سینمایی

, وعده وزیر برای ,  سالن سینمایی,

چندی پیش محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده داد تا پایان سال ‌آینده تعداد سالن‌های سینمایی کشور به ۱۰۰۰ سالن خواهد رسید. اسماعیلی با اشاره به ‌وجود ۶۳۸ سالن نمایش فیلم در کشور، گفت از برنامه‌های کوتاه ‌مدت این دوره وزارت خانه افزایش تعداد سالن‌های نمایش سینماهای کشور به هزار سالن تا سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

, محمدمهدی اسماعیلی, .,

بیشتر بخوانید؛

, بیشتر بخوانید؛, بیشتر بخوانید؛,

وعده وزیر برای افزایش تعداد سالن های سینمایی 

, وعده وزیر برای افزایش تعداد سالن های سینمایی ,

شروع طوفانی بخارست/ لوپتو همچنان صدرنشین گیشه

, شروع طوفانی بخارست/ لوپتو همچنان صدرنشین گیشه]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه