اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان مطرح کرد:

افزایش ۱۵ درصدی محصولات کشاورزی گیلان در راستای اجرای نهضت جهش تولید

افزایش ۱۵ درصدی محصولات کشاورزی گیلان در راستای اجرای نهضت جهش تولید
رئیس سازمان بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان با اشاره بر لزوم توجه به اجرای نهضت سراسری جهش تولید در استان و در راستای افزایش محصولات کشاورزی گفت: با خدمات و نظارتی که به کشاورزان داشته با افزایش ۱۵ درصدی در حوزه برداشت برنج و تولید چای و زیتون مواجه بودیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی،“مرتضی مرادی” رئیس سازمان بسیج کشاورزی استان گیلان در گفتگو با خبرنگاران با تبریک فرارسیدن هفته بسیج اظهار کرد: بسیج و بسیجیان خود را مکلف به کمک به مردم در حوزه‌های مختلف به ویژه بحران‌ها می‌داند و در راه تحقق این امر شهدایی را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وی با اشاره به نقش بسیج در توسعه کشاورزی در استان گیلان گفت: نخبگان بسیجی در حوزه کشاورزی با آموزش‌ها و انجام کارهای کارشناسی خود نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی در توسعه اقتصاد و افزایش تولید محصولات کشاورزی در استان گیلان دارند.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج کشاورزی استان گیلان طرح بسیج همگام با کشاورز را یکی از طرح‌های مهم و تاثیر گذار در کشور و استان گیلان دانست و بیان کرد: نخبگان بسیجی در راستای حمایت از کشاورزان در تمامی روستاها ورود کرده و در راستای حمایت از محصولات کشاورزی استراتژیک استان، دام و طیور و همچنین کمک به گروه‌های جهادی حوزه کشاورزی ایفای نقش کرده است.
,
 
,
مرادی با تاکید بر لزوم توجه به اجرای نهضت سراسری جهش تولید در استان گیلان و در راستای افزایش محصولات کشاورزی افزود: با خدماتی که به کشاورزان از جمله آزمون خاک، مشاوره‌های رایگان، کاشت داشت و برداشت، نظارت بر میزان استفاده از کود، آموزش به کشاورزان در روستاها و مساجد با افزایش ۱۵ درصدی در حوزه برداشت در حوزه برنج مواجه بودیم.
,
 
,
وی با بیان اینکه ارائه خدمات به کشاورزان در حوزه‌های مختلف فقط مختص به شالیکاران نبوده است، تصریح کرد: استان‌ گیلان دارای محصولات کشاورزی مختلفی از جمله، بادام زمینی، زیتون و چای است که در نهضت جهش تولید به افزایش تولید در این محصولات هم کمک شده است.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج کشاورزی استان گیلان با اشاره به افزایش سطح زیر کشت باغات چای در این استان بیان کرد: بسیج کشاورزی در توسعه باغات چای، زیتون و با کمک منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به افزایش سطح زیر کشت کمک کرده است که این امر منجر به افزایش ۱۵ درصدی تولید چای و زیتون شده است.
,
 
,
مرادی با بیان اینکه با آزادسازی ارز ترجیحی نهاده‌های دامی با افزایش قیمت مواجه شده‌اند، گفت: استان گیلان در عرصه تولید نهاده‌های دامی دارای ظرفیت خوبی است لذا در این خصوص و در یک ایستگاه اصلاح نژادی در حوزه دام و طیور اقدامات خوبی در خصوص تولید نهاده‌های دامی صورت گرفته است.
,
 
,
وی یکی از طرح‌های ویژه در گیلان طرح زراعت چوب دانست و بیان کرد: این طرح در پنج هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی ملی انجام می‌شود که ماحصل آن افزایش کشت صنوبر و برخی از محصولات کشاورزی است.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان با اشاره به نیاز ۶ میلیون نهالی استان گیلان برای اجرای درست و کامل طرح زراعت چوب افزود: به دلیل عدم توان در تولید ۶ میلیون نهاله‌ در استان گیلان از پنج هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی زیر کشت برای اجرای طرح زراعت چوب تنها یک‌ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی زیر کشت رفته است لذا به این منظور سپاه قدس گیلان ۱۰ هکتار از اراضی خود را به کاشت نهالستان اختصاص داده است.
,
 
,
به گفته مرادی در هفته بسیج تفاهم نامه‌ای با استانداری گیلان در خصوص ایفای نقش مربیان بسیج کشاورزی در روستاها به امضا خواهد رسید و در این بین ۴۰ روستای برتر در حوزه کشاورزی به استان معرفی می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه