اخبار داغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

بیش از ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در لرستان پرداخت شد

بیش از ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در لرستان پرداخت شد
جهانی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۱۹ طرح مشاغل خانگی به بانک‌های عامل لرستان معرفی شده است گفت: در این راستا تاکنون ۷۰ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک در رابطه با پرداخت تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی در استان لرستان اظهارداشت: امسال ۱۰۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ایجاد مشاغل خانگی در لرستان تصویب شد که تقریبا نزدیک به ۱۰۵ میلیارد تومان آن ابلاغ شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی با اشاره به استقبال متقاضیان برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی افزود: اضافه بر تعدادی که در سامانه ثبت نام کرده بودند، تعدادی نیز به بانک‌ها معرفی شدند تا بتوانند تسهیلاتی را که برای لرستان در نظر گرفته شده است، دریافت کنند.

,

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه پرداخت اعتبار مذکور به چهار بانک توسعه تعاون، بانک کشاورزی، پست بانک و بانک رفاه محول شد عنوان کرد: هزار و ۸۸۷ طرح مشاغل خانگی مستقل و ۸۳۲ طرح پشتیبان به بانک‌های عامل معرفی شد.

,

وی بیان کرد: به هر یک از طرح‌های مستقل ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان و به طرح پشتیبان با توجه به تعداد شغل‌های ایجاد شده (از ۱۰۰ میلیون تومان به بالا) تسهیلاتی پرداخت می‌شود.  

,

جهانی گفت: با پرداختی‌هایی که انجام شده است برای سه هزار و ۱۳۵ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود، برخی از متقاضیان نیز به دلیل عدم معرفی ضامن یا تکمیل نبودن مدارک هنوز تسهیلاتی دریافت نکرده‌اند که در نهایت این تسهیلات به آنها پرداخت می‌شود.

,

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل خانگی باید یکی از مجوزهای فنی و حرفه‌ای یا مرتبط را داشته باشند و در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کرده باشد.

,

وی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۱۹ طرح به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند گفت: همچنین تاکنون ۷۰ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان به هزار و ۱۳۹ طرح مستقل و پشتیبان با اشتغال سه هزار و ۱۳۵ نفر پرداخت شده است.

,

جهانی با اشاره به اینکه برای پرداخت تسهیلات به تعدادی از ثبت نام کنندگان منتظر دریافت اعتبارات هستیم اظهارداشت: برای ثبت نام سایت مشاغل خانگی همچنان باز است و متقاضیان می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

,

وی افزود: در حوزه مشاغل خانگی ۳۰۰ رسته شغلی در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، فرهنگی، صنایع دستی، هنری و تعاونی تعریف شده است که در سامانه یا سایت مشاغل خانگی معرفی شده‌اند تا متقاضیان در یکی از رسته‌های شغلی که دارای مدرک هستند، بتواند ثبت نام کنند.

,

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: افراد به صورت آنلاین نیز می‌توانند مجوز مشاغل خانگی خود را دریافت کنند.

,

وی بیان کرد: در راستای حمایت از طرح‌های مشاغل خانگی که پایدار بمانند و تداوم داشته باشند دنبال این هستیم با همکاری دستگاه‌های اجرایی به زودی نمایشگاه دائمی یا موقت در استان راه‌اندازی کنیم تا محصولات مشاغل خانگی معرفی و بازار فروشی داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه