اخبار داغ

جام جهانی میدان وحدت و یک دلی؛

یک «ایران» هوادار «ایران»

یک «ایران» هوادار «ایران»
داور فوتبال در خراسان جنوبی گفت: بزرگترین آوردگاه فوتبال جهان میدان کمی نیست و ما باید صرف حضور در این مسابقات را به فال نیک بگیریم و در شرایطی که جامعه و مردم کشورمان به علل مختلفی اوضاع روحی مناسبی ندارند، باید این مسابقات بهانه‌ای برای نمایش اتحاد و همدلی کشورمان باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، بزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان در حالی از روز گذشته در قطر شروع شد که تیم ملی ایران هم در این رقابت ها هنرنمایی می کند.تیم ایران در بیست و دومین دوره رقابت های جام جهانی در قطر با تیم‌های انگلستان، آمریکا و ولز هم‌گروه است و امروز ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در یک بازی سخت و نفس گیر به مصاف تیم‌ انگلستان می‌رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

پوریا پاکرو یکی از اهالی فوتبال خراسان جنوبی در باره رقابت های جام جهانی به خبرنگار خاورستان گفت: شاید در حال حاضر هیچ فردی  در دنیا وجود نداشته باشد که با فوتبال آشنا نباشد.

,

به گفته‌وی فوتبال دیگر یک رشته ورزشی یا پدیده ورزشی نیست یک فرا پدیده ورزشی است که ابعاد مختلف ورزشی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... دارد و بزرگترین رویداد فوتبالی جهان که هر ۴ سال یک بار برگزار می شود جام جهانی است که کسب جواز شرکت در این مسابقات به عنوان شاخصه اصلی عملکردی در ساختار فوتبالی کشورهاست.

,

این داور فوتبالی با اشاره به این که اتحادیه جهانی فوتبال -فیفا به عنوان برگزار کننده رقابتها ۲۱۱ عضو دارد که هر سال پروسه خاصی را برای گزینش میزبان مسابقات و قوانین برگزاری طی می کند افزود: ساختار فیفا پیچیدگی خاص خود را دارد که در مجموع در سال ۲۰۱۰ شورای فیفا که در گذشته به آن کمیته اجرایی فیفا می گفتند، از بین ۵ میزبان مسابقات، برای اولین بار یک کشور را از جهان عرب یعنی قطر را به عنوان میزبان مسابقات انتخاب کرد هر چند این انتخاب با حواشی بسیاری روبرو شد اما از آنجایی که فیفا همانطور که گفته شد پیچیدگی های خاص خود را در مدیریت خود دارد، قطر میزبان قطعی مسابقات سال ۲۰۲۲ شد.

,

به گفته پاکرو؛ تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات بر اساس سهمیه های اختصاص داده شده به کنفدراسیون‌های قاره‌ای عضو فیفا پس از برگزاری مراحل مقدماتی مسابقات انتخاب می‌شوند البته این جام جهانی آخرین جام جهانی است که با ۳۲ عضو برگزار می‌شود و قرار است از دوره بعدی مسابقات با حضور ۴۸ تیم برگزار شود.

,

شش دوره حضور 

, شش دوره حضور , شش دوره حضور ,

مسئول امور اداری و اجرایی هیئت فوتبال استان خراسان جنوبی در مورد حضور تیم ملی کشورمان نیز گفت: پیشینه حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال به شش دوره شامل جام‌های جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین - ۱۹۹۸ فرانسه - ۲۰۰۶ آلمان - ۲۰۱۴ برزیل - ۲۰۱۸ روسیه و ۲۰۲۲ قطر (جام جهانی فعلی) برمی‌گردد.

,

به گفته پاکرو، عملکرد ایران با مربی گری کی روش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مثبت بود به هرحال حضور این مربی توانمند کمک بسیار شایانی به فوتبال کشور کرد هر چند که متاسفانه در کشور ما یک روحیه ای وجود دارد که همیشه دست به انتقاد و مذمت از دست به تحسین و تحیت بیشتر است هر چند که در شرایط فعلی جای این گونه صحبت ها نیست و اگر الان وارد حاشیه ها شویم نتیجه منفی کار مشخص خواهد بود.

,

وی ادامه داد: در جام جهانی فعلی تیم کشورمان در گروه سختی قرار دارد اما تجربه نشان داده که هرچه درجه سختی گروه بیشتر بوده عملکرد تیم ملی نیز بهتر بوده و این را باید به فال نیک گرفت.

,

فضای سیاست زده فیفا

, فضای سیاست زده فیفا, فضای سیاست زده فیفا,

این داور فوتبال در مورد تحریم ها هم گفت: اگرچه شعار و ماهیت تلاش فیفا به طور اسمی آن است که فوتبال از سیاست و سیاسیون جدا باشد  اما در عمل اینگونه نیست و متاسفانه فیفا فضای سیاست زده ای دارد و به رغم واکنش های فیفا در عدم دخالت دولت ها در فوتبال، مشاهده می کنیم که اتفاقا این دولت ها هستند که بیشترین تاثیر را در عملکرد فیفا دارند و شاید این تاثیر مشهود و علنی نباشد اما در پشت پرده و در خفا این طور نیست و چه کسی است که نداند حتی فیفا هم متأثر از تصمیمات برخی از دولت‌ها و سیاسیون است بلاخره فیفا باید منابع درآمدی داشته باشد و به طور قطع کشورهای سرمایه داری اولین گزینه فیفا در تأمین منابع مالی هستند.

,

پاکرو تاکید کرد: البته بهتر است که ما نیز در میانه این خط حرکت کنیم و دولت بدون دخالت در شاکله فوتبال از طریق حمایت های استراتژیکی و مالی و معنوی پشتیبان تیم ملی باشد که بر اساس انچه در اخبار میخوانیم گویا این چنین است.

,

وی که حدود ۱۵ سال سابقه امور اداری و اجرایی در هیئت فوتبال خراسان جنوبی را دارد در مورد شعار تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ هم گفت: پس از این که دپارتمان مسئولیتهای اجتماعی و توسعه جوانمردانه فدراسیون فوتبال فراخوان داد ما نیز در هیئت فوتبال استان چند پیشنهاد به فدراسیون ارائه دادیم و حتی خودم شعار جان و جهانمان فدای ایران را پیشنهاد دادم که  در نهایت در جلسه ای که با حضور اعضای دپارتمان و چند نفر از مسئولان فرهنگی کشور برگزار شد، شعار  تا پای جان برای ایران انتخاب شده که مضمونی مشابه شعار پیشنهادی من دارد و شعار مطلوبی‌ست.

,

این داور فوتبال بر این عقیده است که هر وقت  نام ایران و ایرانی در چنین میادینی مطرح می شود  به شخصه خیلی متعصب و پیگیر هستم و در معنای واقعی کلمی حاضرم جانم را فدای خاک پاک کشور و مردم عزیزش کنم.

,

وی ادامه داد: در شرایط فعلی باتوجه به حضور تیم کشورمان در این مسابقات و از طرفی همجواری میزبان این رقابت‌ها با کشورمان ما باید نهایت استفاده را از این شرایط ببریم و به طور قطع نفس برگزاری این مسابقات در قطر ابعاد مختلفی دارد که می تواند از جنبه های اقتصادی فرهنگی و اجتماعی برای کشورمان مفید و موثر باشد.

,

جام جهان میدان کمی نیست

, جام جهان میدان کمی نیست, جام جهان میدان کمی نیست,

این فعال حوزه فوتبال خراسان جنوبی تاکید کرد:بزرگترین آوردگاه فوتبال جهان میدان کمی نیست و ما باید صرف حضور در این مسابقات را به فال نیک بگیریم و در شرایطی که جامعه و مردم کشورمان به علل مختلفی  اوضاع روحی مناسبی ندارند، باید این مسابقات بهانه ای برای نمایش اتحاد و همدلی کشورمان باشد و در واقع باید تیم ملی فوتبالمان نماد یکرنگی و همکاری و تفاهم ایران و ایرانی باشد.

,

پاکرو تصریح کرد: شاید هیچ چیزی مهمتر از شادکردن دل مردم ایران نباشد و این وظیفه بر دوش بازیکنان تیم ملی است البته که نباید انتظارات را بالا برد و نگاه معقول و منطقی داشت که براساس ظرفیت هایمان باید انتظار نتیجه داشته باشیم اما به هرحال از یکسو وظیفه ماست که با وحدت و اتحاد ملی قوت قلبی برای بازیکنان باشیم و بر بازیکنان نیز واجب است که تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین نمایش فوتبالی بکار گیرند تا مردم کشورمان این را با تمام وجود حس کنند.

,

وی در پایان آرزوی درخشش تیم ملی کشورمان در این رقابتها و بالا بردن آوازه نام و نشان ایران را در بین کشورهای جهان را کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه