اخبار داغ

جام جهانی بیست و دوم با شعار «تا پای جان با ایران»؛

تیم‌ ملی فوتبال؛ عرصه اتحاد و همبستگی

تیم‌ ملی فوتبال؛ عرصه اتحاد و همبستگی
رئیس هیئت فوتبال شهرستان بیرجند گفت: آنجا که دروازه‌بان لرستانی با دو دفاع و هافبک دفاعی مازندرانی و گیلانی و خط حمله بوشهری و آذربایجانی و اصفهانی و خوزستانی و ترکمن در کنار بازیکنان دوملیتی و...، همه و همه برای یک واژه مقدس با نام «ایران» فداکاری می کنند، نمونه هایی از وحدت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، جام جهانی فوتبال آوردگاهی است با حضور ۳۲ تیم نخبه و برگزیده از سراسر جهان که پس از موفقیت در آزمون سخت و فرسایشی انتخابی جام جهانی از میان ۲۱۲ کشور عضو فیفا برگزیده شده‌اند؛ یعنی تنها ۱۵ درصد از کشورهای جهان این شانس را داشته‌اند که بتوانند در این پرشکوه‌ترین آوردگاه جهانی هر چهار سال یک‌ بار، فوتبال و فرهنگ خود را در برابر ‌میلیاردها بیننده تلویزیونی به نمایش بگذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

بیست‌ و‌ دومین دوره رقابت‌های جام جهانی فوتبال به عنوان یکی از پربیننده ترین و جذاب ترین رقابت های ورزشی در حالی از روز گذشته در قطر شروع شد که تیم ایران در مرحله گروهی این رقابت ها در گروه B با تیم های انگلستان، آمریکا و ولز هم گروه است و امروز دوشنبه ۳۰ آبان در اولین بازی مقابل انگلستان قرار می گیرد.

,

تیم‌ ایران که برای ششمین بار در این رویداد بزرگ حضور دارد با توجه به هیاهو و حواشی  که علیه این تیم در ماه های گذشته از سوی مخالفان ایجاد شد این بار یکی از متفاوت ترین و موثرترین  حضورش در این رقابت ها را تجربه خواهد کرد.

,

آن طور که حسین کوثری یکی از فعالان ورزش فوتبال خراسان جنوبی در باره جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال و حضور تیم ملی ایران به خبرنگار خاورستان گفت:بیست و دومین دوره جام جهانی از ۲۹ آبان با حضور  ۳۲  تیم در ۸ گروه  شروع شد.

,

گروه مرگ

, گروه مرگ, گروه مرگ,

به گفته وی زمانی که قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار شد، بسیاری گروه ایران را ساده‌ترین گروه می‌دانستند و کار تیم ملی را برای صعود راحت‌تر از دیگر تیم‌های آسیایی بیان کرد، اما رنکینگ خلاف این را می‌گوید و به همین دلیل برخی دیگر از کارشناسان گفته اند گروه مرگ است.

,

وی تاکید کرد: تیم ایران کار بسیار سختی را  برای این که بتواند برای نخستین بار از گروهش صعود کند و به مرحله بعد برود و باعث شادی میلیون ها نفر ایرانی شود در پیش رو دارد.

,

کوثری که سابقه همکاری ۲۷ ساله با هیئت فوتبال خراسان جنوبی را دارد افزود:از طرفی هم ایران در گروهی قرار دارد که کشور آمریکا و انگلیس و کشورهای انگلیسی زبان هستند که این گروه را تبدیل به یکی از سیاسی ترین گروه ها در جام جهانی کرده است.

,

به گفته وی از این منظر اگر به این موضوع  نگاه شود به خصوص نا آرامی هایی که در کشور است باعث شده که این کشورها سو استفاده کنند و برخی از کشورها شعارهایی بدهند حتی تا جایی که منجر به حذف ایران از جام جهانی شود که  خدا را شکر این کار انجام نشد.

,

رئیس هیئت فوتبال شهرستان بیرجند به این‌ نکته هم اشاره کرد که تیم ملی  همه مردم ایران را در کنار هم می نشاند از مذهبی و غیر مذهبی، با هر نگاه سیاسی، از کرد و بلوچ و لرو آذری و… همگی در پیروزی همدیگر را در آغوش می کشیدند و در شکست با هم اشک می ریزند این امر ملی همگی را با همه اختلافات یکی می کرد و این دلیل آن است که تروریست ها به تیم ملی هم رحم نمی کنند.

,

جان جهانی پیام آور صلح

, جان جهانی پیام آور صلح, جان جهانی پیام آور صلح,

کوثری با تاکید بر این که جام جهانی پیام آور صلح است افزود:فوتبال پیام آور صلح است اگر از این منظر نگاه کنیم و امیداوریم با همت بازیکنان تیم ملی همراه با حمایتی که همه رسانه ها و مردم خواهند داشت بازیکنان بازی های تماشاگر پسندی را انجام دهند و  نتایج درخشانی را کسب کنند که باعث شادی دل مردم شود و برای اولین بار تیم در گروه خودشان صعود کنند و موفق باشند.

,

وی ادامه داد: مبارزه قهرمانانه و فداکارانه تیم ملی  بی‌اختیار ما را به یاد جانفشانی‌های فرزندان فداکار این آب و خاک در هشت سال دفاع مقدس می‌اندازد؛ صحنه‌هایی جاودانه که شیران ایران‌زمین برای افتادن روی مین و بازکردن معبر برای هم‌رزمانشان از هم پیشی می‌گرفتند و برای جانفشانی در راه خاک پاک مادر میهن، سر از پا نمی‌شناختند.

,

اتحاد و همبستگی 

, اتحاد و همبستگی , اتحاد و همبستگی ,

رئیس هیئت فوتبال شهرستان بیرجند تاکید کرد:  تیم ملی عرصه اتحاد و همبستگی ملی به تمام معناست؛ آنجا که دروازه‌بان لرستانی با دو دفاع و هافبک دفاعی مازندرانی و هافبک دفاعی گیلانی و خط حمله بوشهری و آذربایجانی و اصفهانی و خوزستانی و ترکمن در کنار بازیکنان دوملیتی ایرانی – سوئدی، ایرانی- آلمانی، ایرانی- هلندی، ایرانی- آمریکایی و…، همه و همه برای یک واژه مقدس با نام «ایران» فداکاری کردند و تا سرحد توان از خود مایه گذاشته‌اند و حتی بازیکنان جامانده کردستانی در آرزوی خدمت و فداکاری به تیم «ملی» ایران اشک ریختند.

,

وی به بازی ایران با انگلستان برای اولین‌بار که امروز است اشاره کرد و افزود: کار سختی پیش روی بازیکنان برای مقابله با این حریف وجود دارد.

,

کوثری به بازی با آمریکا در مرحله گروهی رقابت های جام جهانی هم اشاره کرد و افزود: ایران برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ با تیم آمریکا روبرو شد که توانست در این بازی با نتیجه ۲ بر یک آمریکا را شکست دهد و به امید خدا  روز سه شنبه ۸ آذر بازی ایران با آمریکا  ساعت ۱۰ و نیم شروع و ساعت ۱۲ همه مردم با پیروزی ملی پوشان و صعود تیم ملی به مرحله بعدی شاد باشند.

,

وی این تقاضا را از همه اقشار مردم کرد که در شرایط فعلی به صورت همه جانبه  از تیم ملی حمایت کنند و آن افرادی که با اغتشاشات باعث رنج مردم می شود دست از این پلیدی ها بردارند تا  مردم یک زندگی شاد با آرامش و امنیت را داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه