اخبار داغ

مشکلات شهر دو و نیم ساله ماژان در خراسان جنوبی بررسی شد؛

از کمبود آب شرب تا نبود اینترنت/ یک شهر ۱۰ هزار نفری فاقد ایستگاه آتش‌نشانی!

از کمبود آب شرب تا نبود اینترنت/ یک شهر ۱۰ هزار نفری فاقد ایستگاه آتش‌نشانی!
10 هزار نفر جمعیت بخش ماژان حتی از داشتن یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی محرومند و مسئولان شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راه اندازی اینترنت تلفن همراه برای مردم کوتاهی کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، وزیر کشور طی ابلاغیه‌ ای در تاریخ اول مردادماه ۱۳۹۹ به استاندار خراسان جنوبی با تبدیل روستای ماژان به شهر موافقت و ماژان در شهرستان خوسف به عنوان سی و یکمین شهر استان خراسان جنوبی مجوز ارتقاء دریافت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

حال که بیش از دو سال از شهر شدن ماژان می گذرد همه انتظار داشتند  با رفتن ماژان به لیست شهرهای کشور مشکلاتی که سالها درگیرآن به عنوان روستا بوده اند تحت عنوان شهر مرتفع گردد اما متاسفانه هنوز این شهر تازه تاسیس استان درگیر مشکلات بسیاری از جمله نبود  آتشنشانی و اینترنت تلفن همراه است.

,

مهدی نوروزی، عضو شورای شهر ماژان و نائب رئیس شورای شهر شهرستان خوسف در گفتگو با خبرنگار خاورستان، مشکلات اساسی مردم ماژان را نبود اینترنت همراه دانست و گفت: دانشگاهها و مدارس اینترنت ایرانسل و همراه اول ندارند؛ مسئولان ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته اند “باید ۱۵۰ خط ثبت نام کنید تا ۵۰ خط به ماژان تحویل بدهند”؛ علی رغم ثبت نام های بی شمار اما هنوز اینترنتی به این شهر نداده اند.

, خاورستان,

وی از نبود آتش نشانی در شهر ماژان خبرداد و گفت: چندین تن کاه به ارزش ۶۰ میلیون تومان در آتش سوخت و زمانی که آتش نشانی از خوسف رسید کار از کار گذشته بود و از این قبیل اتفاقات بسیاری در اینشهر رخ داده است.

,

نبود لوله کشی آب در شهرک ماژان

, نبود لوله کشی آب در شهرک ماژان, نبود لوله کشی آب در شهرک ماژان,

عضو شورای شهر ماژان نبود لوله کشی آب برای شهرک جدید ماژان را از دیگر مشکلات ماژان بیان کرد و افزود: این شهرک پنج سال است بدون آب است و مردم درگیر این مشکل هستند وادرات زیر بار این مشکل نرفته اند.

,

نوروزی با بیان این‌که نبود مسیر ورود و خروج پمپ بنزین از دیگر مشکلات است، یادآورشد: سرمایه گذاری برای پمپ بنزین صورت گرفته و پنج سال از افتتاح آن می‌گذرد اما راهی برای ورود و خروج ندارد و مردم سرگردان از هر سمتی وارد پمپ بنزین که در ورودی ماژان واقع شده است می شوند.

,

وعده های توخالی مسئولان برای رفع مشکلات ماژان

, وعده های توخالی مسئولان برای رفع مشکلات ماژان, وعده های توخالی مسئولان برای رفع مشکلات ماژان,

وی، وعده‌های توخالی را پاسخ مسئولان در مواجهه با مشکلات ماژان بیان کرد و افزود: نبود مجوز خرده فروشی گازوئین برای ادوات کشاورزی از دیگر مشکلات است؛ خودروهای کشاورزی هفته‌ها در خوسف در صف هستند تا بتوانند ۴۰۰ لیتر گازوئیل با سه برابر قیمت برای تراکتور ولودرهای خود تامین کنند.

, ،,

این عضو شورای شهر ماژان با بیان اینکه هنوز هیچ اقدامی در شهر ماژان نشده است چهار سال است مکاتبه کرده ایم، گفت: به استانداری، فرمانداری و ادارات مربوطه استان و شهرستان‌ها نامه نوشتیم اما ترتیب اثر داده نشده است و تنها در جواب مکاتبات ما می‌گویند مساعدت می‌شود.

,

نوروزی با اشاره به این‌که برخی از شبکه های تلویزیون درماژان آنتن نمی دهد، گفت:  طی چند وقت اخیر چند تا خودرو حریق آتش شدند و چندین بار کاه و محصولات کشاورزی در آتش سوخت اما آتش نشانی نداشتیم.

,

احمد درمحمدی بخشدار جلگه ماژان در گفتگو با خبرنگار خاورستان، با اشاره به اینکه پروژه پمپ بنزین شخصی است، گفت: طرح تفضیلی شهر، با مشاوره و نقشه کاربری شهرداری، مسیر ورود و خروج آن تعیین شده است و باید با اعتبار اجرا شود.

,

وی ادامه داد: بیش از دو سال از راه اندازی شهرداری ماژان گذشته است و با مبلغ اندک اعتباری با ۵۰۰ نفر جمعیت در شهر ماژان، شهرداری بنیه مالی ندارد که تمام معابر و دسترسی ها را باز کند.

,

بخشدار جلگه ماژان به بزرگراه دارای روشنایی مناسب ورودی ماژان اشاره کرد و افزود: این بزرگراه از زمانی که ماژان روستا بوده و ورود و خروجی مرتبی نداشته است اکنون دارای روشنایی و آسفالت مناسب است.

,

درمحمدی اضافه کرد: پمپ بنزین در کنار بلوار قرار گرفته و نقشه طرح تفضیلی و اصلاحی چند نقطه در نظر گرفته شده است و یکی از جاهایی که باید اصلاح شود ورودی پمپ بنزین است اما شهرداری اولویت های دیگری دارد و چون بخش خصوصی بوده وعمومی نیست شهرداری وظیفه ای در این قبال ندارد.

,

وی اظهارکرد: در شهرک جدید ماژان بیشتر از ۳۰۰ قطعه زمین واگذار کردیم و زیرساخت برق، گاز و مخابرات را برقرار کردیم اما مشکل آب، مشکل اعتباری و استانی است که فرمانداری بارها پیگیری کرده اند و مشکل حل شده است اما پروژه پیشرفت قابل توجهی ندارد؛ کار در حال انجام است اما به کند پیش می رود؛ آقای فرماندار پیگیری کردند و کمتر به نتیجه رسیدیم.

,

مشکل اینترنت همگانی است

, مشکل اینترنت همگانی است, مشکل اینترنت همگانی است,

بخشدار جلگه ماژان مشکل اینترنت را انتقاد خود مسئولان دانست و افزود: آقای فرماندار خیلی برای رفع مشکلات تلاش کردند؛ برخی از این مشکلات مربوط به تحریم است و بیشتر تجهیزات وارداتی است زمین های برای احداث دکل های مخابراتی ایرانسل و همراه اول واگذار شده است اما اقدامی برای راه اندازی اینترنت صورت نگرفته است.

,

وی یادآورشد: اخیرا تجهیزات مربوط به اینترنت پرسرعت ماژان آمده است و مدیرکل مخابرات خراسان جنوبی اعلام کردند تا یک ماه آینده تجهیزات ۴G در شهر ماژان نصب می شود.

,

بخشدار جلگه ماژان بیان کرد: در شهرستان خوسف دو سه نقطه کور نظیر مزار شاه سلیمان علی داریم که مشکل اینترنت و ارتباطی داریم به طوری که تلفن همراه در این محل آنتن دهی مناسبی ندارد مسئولان تاکنون به مردم قول دادند درست شود اما اقدامی صورت نگرفته است.

,

درمحمدی مشکلات مربوط به ماژان را استانی دانست و یادآورشد: ما با مردم موافق هستیم علی رغم اینکه اقدامات زیادی انجام شده است اما مشکلات وجود دارد و این مشکلات باید از سوی مسئولان مرکز استان پیگیری و رفع شود.

,

نبود یک آتش نشانی برای ۱۰ هزار نفرجمعیت

, نبود یک آتش نشانی برای ۱۰ هزار نفرجمعیت, نبود یک آتش نشانی برای ۱۰ هزار نفرجمعیت,

وی به ضرورت احداث آتش نشانی برای بخش ماژان اشاره کرد و گفت: با توجه به حادثه خیز بودن این منطقه و وجود ۱۱ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع وسعت بخش ماژان، بالغ بر ۱۰ هزار نفر جمعیت مردم این منطقه، وجود سه دهستان و ۵۴ روستای دارای دهیاری و ۱۰۸ روستا فاقد دهیاری، یک آتش نشانی نداریم.

,

بخشدار جلگه ماژان با تاکید بر اینکه عملا یک دستگاه آتش نشانی در بخش جلگه ماژان نداریم، گفت: در چند روز گذشته آتش نشانی خرمن در ماژان داشتیم و تا زمانی که آتش نشانی از خوسف آمد خاکستر آتش را جمع کرد و حدود ۶۰ میلیون خسارت وارد شد.

,

محمدرضا عابدینی شهردار ماژان در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: راه اندازی آتش نشانی برای ماژان را از ابتدای فعالیت شهرداری پشنهاد دادیم اما ماژان شهر تازه تاسیس است در گذشته کمک هایی برای شهرهای تازه تاسیس می کردند اما از زمان تاسیس شهر ماژان تمام شاخص های توزیع اعتبار برای شهرها براساس جمعیت شد، قبلا ملاک توزیع اعتبار، عدم توسعه نیافتگی بود که به عنوان مثال ماژان با خوسف ۴۰ درصد تفاوت داشت الان شاخصه ها از سال گذشته براساس جمعیت شده است که جمعیت ماژان طس سرشماری سال ۹۵، ۴۷۶ نفر است و اعتباری که از تهران تعلق گرفت میانگین ۱۰ میلیون تومان است.

,

وی خاطرنشان کرد: آتش نشانی را از سازمان شهرداری‌ها، مدیریت بحران و وزارت کشور مکاتبه کردیم و با پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان مربوطه اعلام کردند اختصای دستگاه آتش نشانی اولویت شماره یک است و زمانی که اولین ماشین تعلق بگیرد به شما اختصاص می دهیم اما هنوز ماشینی اختصاص داده نشده است.

,

خرید دستگاه آتش نشانی از اختیارات شهرداری خارج است

, خرید دستگاه آتش نشانی از اختیارات شهرداری خارج است, خرید دستگاه آتش نشانی از اختیارات شهرداری خارج است,

شهردار ماژان تصریح کرد: خرید دستگاه آتش نشانی از اختیارات شهرداری خارج است چراکه شهرداری تازه تاسیس هیچ وقت نمی تواند هزینه میلیاردی برای خرید آتش نشانی با توجه به کمبودهایی که دارد داشته باشد.

,

عابدینی در خصوص مناسب نبودن مسیر پمپ بنزین، گفت: ورود و خروج پمپ بنزین یک طرحی است که از زمانی ماژان روستا بود اجرا شده است، موضوع شخصی است ورود و خروج این پمپ بنزین خاکی است اما طرحی که اجرا شده طرح غیر مصوب است در شورای ترافیک مطرح نشده است آقای معتمدیان استاندار اسبق آن را تائید کردند طرحی است که مشاوره تهیه کرده است؛ سه دستگاه اجرایی راه و شهرسازی کار زیرسازی، راهداری و حمل و نقل کار آسفالت و بنیاد مسکن کار جدول کشی این معبر را برعهده گرفته اند که این طرح ناقص اجرا و رها شده است.

,

وی ادامه داد: در ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ اصلاحیه این طرح انجام دادیم با تمام کمبود اعتباراتی که داشتیم طرح دارای پنج فاز است که فاز ورودی به منزل مردم، جدول گذاری ورودی ها انجام شده است.

,

مناسب سازی معبر پمپ بنزین تا ۸ ماه آینده به اجرا می رسد

, مناسب سازی معبر پمپ بنزین تا ۸ ماه آینده به اجرا می رسد, مناسب سازی معبر پمپ بنزین تا ۸ ماه آینده به اجرا می رسد,

شهردار ماژان اضافه کرد: در ورودی پمپ بنزین معبر خاکی اجرا شده است و مراحل بعدی براساس اعتبار بودجه ای گذاشتیم در مرحله بعدی اجرا و آسفالت می شود که امیدواریم با توجه به اعتبارات ظرف ۸ ماه آینده به اجرا برسد.

,

عابدینی اینترنت تلفن همراه در ماژان را مشکلات عمده این بخش دانست و گفت: این مشکل را بارها از طریق بخشداری و شهرداری پیگیری کردیم مسئولان گفته اند “باید مشکل زمین را حل کنید من دکل می زنم و به طور موقت دکل تقویت می شود” اما ۱۰ ماه از این وعده گذشته و کاری نشده است.

,

کوتاهی شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اینترنت

, کوتاهی شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اینترنت, کوتاهی شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اینترنت,

وی با اشاره به اینکه در خصوص زمین مشکل نداریم، تصریح کرد: در زمینه اینترنت شدیدا شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات کوتاهی کرده است؛ شهر ماژان اینترنت تلفن همراه نداریم. ازمودم جدا می شویم با گوشی نمی توان اینترنت داشته باشیم.

,

شهردار ماژان بیان کرد: در خصوص خرده فروشی سوخت یک مورد در خوسف داریم و شرکت نفت مجوز جدید خرده فروشی صادر نمی شود؛ ما به عنوان شهرداری ۶ نقطه را برای استان ارسال کردیم اما اعلام کردند “مجوزی صادر نمی‌شود”.

,

عابدینی با اشاره به اینکه مشکل آب در سال ۹۷ طبق طرح روستایی مصوب شده است، یادآورشد: با پیگیری‌های اخیر اداره برق و گاز کار خود را اجرا کردند اداره آب با ۵۰ درصد نسیه و بدون پول، کار را حفاری قبول کردیم و پروژه یک ماهی است آغاز شده و بسیار کند پیش می رود.

,

۴۵ درصد جمعیت شهر ماژان محروم از شبکه توزیع آب

, ۴۵ درصد جمعیت شهر ماژان محروم از شبکه توزیع آب, ۴۵ درصد جمعیت شهر ماژان محروم از شبکه توزیع آب,

وی خاطرنشان کرد: هزینه سنگینی آبفای خراسان جنوبی برای منبع ۱۵۰۰ مترمکعبی و چاه اختصاصی برای حوزه ماژان و شبکه انتقال طی یک سال گذشته انجام شده است اما شهرک جدید ماژان ۴۵ درصد جمعیت شهر را شامل می شود اما شبکه توزیع آب ندارد. در سفر آقای استاندار شبکه توزیع داخلی گذاشته شده است.

,

علیرضا صفری مدیرکل دفتر امور شهری شهرداری استانداری خراسان‌جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: آتش‌نشانی تامین خودروها و ماشین از منابع داخلی شهرداریها و محل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور انجام می شود و تعداد ماشین الاتی که می توانسته به ما کمک کند محدود است.

,

وی با بیان اینکه امسال واگذاری خودروی آتش نشانی برای ماژان و باغستان فردوس در اولویت بوده است، گفت: خودروی آتش نشانی به باغستان فردوس تعلق گرفته است.

,

اختصاص آتش نشانی به ماژان اولویت اول استان و کشور است

, اختصاص آتش نشانی به ماژان اولویت اول استان و کشور است, اختصاص آتش نشانی به ماژان اولویت اول استان و کشور است,

مدیرکل دفتر امور شهری شهرداری استانداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: با رایزنی که با سازمان شهرداری‌ها انجام دادیم و حضوری پیگیری کردیم که خودروی آتش نشانی برای شهر ماژان زودتر به ما تعلق بگیرد اما منابع آنها محدود است.

,

صفری با تصریح اینکه اختصاص خودروی آتش نشانی به ماژان اولویت استان است، تاکید کرد: درمکاتباتی که فرستادیم و وعده هایی که صورت گرفته شهر ماژان در اولویت سازمان شهرداری ها نیز است چراکه هم تازه تاسیس است و هم فاقد خودروی آتش نشانی است.

,

وی بیان کرد: از محل کمک‌های سازمان‌ شهرداری‌ها از محل ماده ۵۸ پول را برای خرید ماشین آلات به شهرداری ها می دهند که سازمان شهرداری این کار را انجام می دهد و برنامه دارد از این محل بجای پرداخت پول نقد، ماشین آلات بدهد که دوماه شده است تقاضای خود را به این سازمان فرستادیم اما هنوز به هیچ استانی تخصیص نیافته است.

,

مشترکان ایرانسل تا پایان امسال اینترنت دار می شوند

, مشترکان ایرانسل تا پایان امسال اینترنت دار می شوند, مشترکان ایرانسل تا پایان امسال اینترنت دار می شوند,

مصطفی بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: برای شهر ماژان یک سایت با تکنولوژی نسل سه و چهار با اپراتور ایرانسل دیده شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات خراسان جنوبی نیز درصدد حل مشکل اینترنت همراه اول شهر ماژان به طور کامل است.

,

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه برای واگذاری سایت مشکل تامین زمین نداریم و در مرحله تملک زمین هستیم، گفت: شهرداری ماژان پای کار است و به لحاظ فنی راه اندازی سایت زمان بر است و در دست اجرا است.

,

بهی تصریح کرد: با پیگیری صورت گرفته برای راه اندازی سایت ایرانسل مذاکراتی انجام شده است و تا پایان امسال مشترکان ایرانسل اینترنت دار می شوند.

,

وی تصریح کرد: برای اجرای پروژه اپراتور ایرانسل نسل دو،سه و چهار، چهار و نیم میلیارد تومان اعتبار لازم است.

,

حسین امامی مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: درخصوص شهرک ماژان حجم وسیعی از جمعیت به شهر ملحق شده است و اولویت تامین مخزن آب پایدار است.

,

وی خاطرنشان کرد: درسال گذشته مخزن را احداث و تکمیل وخط برگشت با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کردیم تا فشار مطمئنی را در شبکه داشته باشیم.

,

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: شبکه داخلی را اخیرا شروع کردیم تلاش داریم متناسب با نیاز وسعت زیادی را پوشش بدهیم.

,

امامی با بیان اینکه تقاضای مردم برای اشتراک و کنتورگذاری اندک است، گفت: در سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان هزینه کردیم تا آب پایدار تامین کنیم چاه حفاری و مخزن تامین شده است.

,

۲۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای آبرسانی به شهرک ماژان

, ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای آبرسانی به شهرک ماژان, ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای آبرسانی به شهرک ماژان,

وی اعتبارات مورد نیاز برای کل پروژه آبرسانی به شهرک ماژان را بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: حدود ۶ میلیارد تومان برای مخزن، بالغ بر یک میلیارد تومان برای تجهیز، هشت میلیارد تومان برای خط انتقال مخزن تا چاه، انتقال مخزن و شبکه توزیع داخلی نیز حدود ۷ اعتبار مورد نیاز است.

,

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه امیدواریم کل پروژه را امسال جمع بندی کنیم و به مدار بیاوریم، خاطرنشان کرد: ساخت و ساز در این منطقه پراکنده است و کار انتقال آب سخت تر صورت می گیرد.

,

بهره برداری از شبکه توزیع آب شهرک ماژان تا تابستان ۱۴۰۲

, بهره برداری از شبکه توزیع آب شهرک ماژان تا تابستان ۱۴۰۲, بهره برداری از شبکه توزیع آب شهرک ماژان تا تابستان ۱۴۰۲,

امامی با بیان اینکه تاکنون ۹ کیلومتر لوله گذاری داشته ایم، گفت: مخزن تکمیل و چاه حفاری شده است؛ کمتر از یک سال مخزن تکمیل شده و آماده ابگیری است، چاه حفاری شده و خط انتقال در حال انجام است و امیدواریم در سال مالی جاری قبل از تابستان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

,

وی با اشاره به اینکه حجم کار بالا است، گفت: این پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که شامل حفر چاه، خط انتقال پروژه به طول ۱۲ کیلومترو مخزن ۱۵۰۰ لیتری با ساخت سازه‌های جانبی، پنج کیلومترساخت مخزن تا شبکه توزیع و چهارکیلومتر شبکه توزیع تا این مرحله حجم عملیات این پروژه است.

,

مشترکان همراه اول تا پایان امسال اینترنت دار می شوند

, مشترکان همراه اول تا پایان امسال اینترنت دار می شوند, مشترکان همراه اول تا پایان امسال اینترنت دار می شوند,

نوفرستی، مدیردفتر مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان‌جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: تا پایان سال جاری سایت دسترسی تلفن همراه در مجاور شهر ماژان راه اندازی می شود تا مشکل اینترنت همراه اول تلفن همراه مشترکین بخش ماژان مرتفع شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه