اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در لرستان:

تبدیل علم به فناوری، نقش بسیار مهمی در جامعه دارد

تبدیل علم به فناوری، نقش بسیار مهمی در جامعه دارد
حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان اینکه تبدیل علم به فناوری، نقش بسیار مهمی در جامعه دارد، گفت: حرکت ما در تولید علم شتابان است که لازم است در فناوری هم شتابان باشد و افرادی اهل اندیشه و نخبه، خارج از کارهای روزمره اقدام نمایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در دیدار با معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشور اظهار داشت: رسالت انسان های الهی، فعالیت های فرهنگی است که انجام می شود، انقلاب اسلامی یک انقلابی دینی و فرهنگی بوده و خواهد بود و راه آن گسترش فرهنگ قرآنی است که در دل آن ارزش ها بوده و دانشگاه هم مبدا تحول است به طوری که از پیروزی انقلاب تاکنون دانشگاه خدمات زیادی را ارائه داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک ,

وی افزود: قبل از انقلاب هم دانشگاه داشتیم ولی ساختار آن به گونه ای بود که در راستای استقلال ما نبود و امروز در دانشگاه ها اختراعات و کارهای زیادی صورت گرفته است، همچنین در بخش علمی، علم مسیر را روشن می کند و بینش را قرآن و تعلیم و تربیت مشخص می کند.

,

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: علم و تربیت باید با هم باشد و برگزاری جشنواره های قرآنی نقش مهمی در این راستا دارد.

,

حجت الاسلام شاهرخی گفت: ۲۰۰ سال طول کشید تا دانشگاه های اروپایی دانش خود را به فناوری تبدیل کردند و یکی از هوشیاری های ما این است که در تولید علم و مقاله جایگاه والایی داریم ولی اگر این علم تبدیل به فناوری شود اثرگذاری بیشتری در زندگی مردم دارد و پیوند صنعت و دانشگاه می تواند اثر بیشتری داشته باشد و راه زیادی در پیش داریم.

,

وی بیان کرد: استفاده از زمان بسیار مهم است و در برهه هایی به کارهای روزمره مشغول شده ایم، دانشگاه ها را به جهت کمیت گسترش دادیم ولی به کیفیت توجه نشده است و باید در هر رشته ای به آمایش ها توجه شود، همچنین باید برنامه مدونی تدوین شود و طبق همین برنامه اقدام صورت گیرد.

,

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: حرکت ما در تولید علم شتابان است که لازم است در فناوری هم شتابان باشد و افرادی اهل اندیشه و نخبه، خارج از کارهای روزمره اقدام نمایند.

,

حجت الاسلام شاهرخی خاطر نشان کرد: باید نظارت ها، سازمان بازرسی، دیوان محاسابت و نظارت داخل خود سازمانها و رسیدگی به شکایات مسئولانه کار خود را انجام دهند تا مشکلی رخ ندهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه