اخبار داغ

ظرفیت بالای بخش جنگل رشتخوار در حوزه تولیدات کشاورزی؛

۲ کارخانه پنبه پاک‌کنی در فرآوری محصول پنبه فعال شدند/ پیش‌بینی برداشت ۸ هزار تن پنبه سفید در رشتخوار

۲ کارخانه پنبه پاک‌کنی در فرآوری محصول پنبه فعال شدند/ پیش‌بینی برداشت ۸ هزار تن پنبه سفید در رشتخوار
بیشتر محصول پنبه رشتخوار در بخش جنگل این شهرستان تولید می شود، که به واسطه داشتن آب و خاک مناسب، این محصول از راندمان بسیار بالایی در این بخش برخوردار است و در این راستا ۲ کارخانه پنبه پاک‌کنی در فرآوری محصول پنبه فعال شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ پنبه یکی از مهم‌ترین محصولات زراعی است، که در تولید روغن و کنجاله نیز می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند، طبق بررسی‌ها کشت محصول پنبه طی سال‌های اخیر با استقبال خوب کشاورزان در شهرستان رشتخوار مواجه شده و رشتخوار هم اکنون در حوزه تولید این محصول استراتژیک جزو 5 شهرستان فعال استان خراسان رضوی تبدیل کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,





علیمردان خزایی رئیس جهاد کشاورزی رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به کشت محصول پنبه و سطح زیر کشت این محصول استراتژیک در رشتخوار، گفت: شهرستان رشتخوار با سطح زیرکشت ۲۵۰۰ هکتار پنبه یکی از قطب های تولید پنبه در استان خراسان رضوی می باشد.

,
, ,
,
,
,

وی در ادامه اظهار داشت: بیشتر محصول تولیدی پنبه شهرستان رشتخوار در بخش جنگل این شهرستان واقع شده که به واسطه داشتن آب و خاک مناسب این محصول از راندمان بسیار بالایی در این بخش برخوردار است.

رئیس جهاد کشاورزی رشتخوار در ادامه تصریح کرد: پیش‌بینی ما در تولید و برداشت محصول حدود ۸ هزار تن پنبه سفید می باشد که بیشتر پنبه تولیدی شهرستان در دو کارخانه  پنبه پاک کنی خود جنگل و مابقی در شهرستان های همجوار کاشمر، سبزوار تا تربت حیدریه جهت پاک کردن حمل می شود.




وی در ادامه یادآور شد: ارقام کشت شده در این شهرستان به ترتیب سطح زیر کشت ورامین، خرداد، ساجدی، خورشید و کاشمر میباشد که توانستیم طی سال‌های اخیر با آوردن ارقام زودرس طول دوره عمر این محصول را کوتاه کنیم، که هم بتوانیم در بحث صرفه جویی در حوزه آب مدیریت بهتری داشته باشیم و هم خطر سرمای زمستانی این فصل را دفع کنیم و بتوانیم یک محصول خیلی خوب و ایده آل را تحویل کارخانجات پاک کنی و بعد از آن هم کارخانه ریسندگی بدهیم.

خزایی در ادامه با اشاره ب موضوع اشتغال ایجاد شده در حوزه تولید پنیه در رشتخوار نیز افزود: در بحث تولید پنبه به طور مستقیم برای ۲۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود و ۱۰ هزار نفر دیگر نیز در فصل برداشت به طور غیر مستقیم مشغول می شوند.




مهدی یعقوبی کشاورز نمونه پنبه کار در بخش جنگل شهرستان رشتخوار روستای جنت آباد این شهرستان با اشاره به راهنمایی ها و کمک های مجموعه جهاد کشاورزی گفت: در گذشته میزان برداشت محصول پنبه در هر هکتار در حدود دو تن بیشتر نمی رسید، که این عملکرد بسیار نامناسب بود، اما با وجود راهنمایی های مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار و کارشناسان این نهاد و معرفی بذرهای اصلاح شده و کشت این محصولات راندمان محصول بسیار افزایش پیدا کرد و در بحث تولید کمک بسیار بزرگی به این بخش کرد.

وی در ادامه بیان داشت: در رابطه با بحث فرآوری محصول پنبه در این منطقه دو کارخانه پنبه پاک کنی در بخش جنگل شهرستان رشتخوار فعال هستند و محصول تولیدی کشاورزان در این بخش را در راستای تولید و کمک به اشتغال بخش و شهرستان انجام و دنبال می کنند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه