اخبار داغ

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری اراک خبر داد؛

فعالیت ۱۸۱۰ تاکسی فرسوده در اراک/ مرکز تست معاینه فنی موتورسیکلت در اراک آغاز بکار کرد

فعالیت ۱۸۱۰ تاکسی فرسوده در اراک/ مرکز تست معاینه فنی موتورسیکلت در اراک آغاز بکار کرد
مرادی با اشاره به اینکه ۲۴۳۰ دستگاه تاکسی زرد خط‌دار در اراک فعالیت دارد گفت: از این تعداد ۱۸۱۰ دستگاه تاکسی بالای ۱۰ سال عمر دارند و فرسوده هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الله مرادی معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری اراک در گفتگو با دیارآفتاب؛ با اشاره به اینکه ۲۴۳۰ دستگاه تاکسی زرد خط‌دار در اراک فعالیت دارد گفت: از این تعداد ۱۸۱۰ دستگاه تاکسی بالای ۱۰ سال عمر دارند و فرسوده هستند و عمر تنها ۶۲۰ دستگاه باقی مانده زیر ۱۰ سال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

مرادی تصریح کرد: شهرداری در راستای حمایت از ناوگان عمومی حمل‌ونقل شهر و کاهش آلودگی هوا خطوط مجزایی را برای تاکسی‌ها و سرویس‌های ۱۸۲۸ و ۱۸۲۹ که با مدارس همکاری می‌کنند، در جایگاه‌های CNG در نظر گرفته است تا رانندگان در صف‌های طولانی پمپ‌های گاز منتظر نمانند.

, CNG,

وی با بیان اینکه این طرح در هر ۹ جایگاه CNG تحت نظارت شهرداری اراک اجرایی شده است، اضافه کرد: خطوط تاکسیرانی بخش مهمی از حمل‌ونقل شهری است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشت، بیش از ۲۴۰۰ تاکسی در حال خدمت‌رسانی است که تعمیر و به‌روزرسانی آن‌ها به دلیل مستهلک بودن بخشی از وسایل و بالا بودن هزینه تعویض، دشوار شده است.

, CNG,

مرادی افزود: شهرداری‌های کشورهای توسعه‌یافته در راستای کاهش آلایندگی‌ها و ترافیک بیشتر عرض معبر را به عابران پیاده، دوچرخه‌سوار، حمل‌ونقل عمومی و خودروی شخصی اختصاص می‌دهند.

,

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری اراک خاطرنشان کرد: شهرداری در معابر پرترافیک شهر خطوط ویژه‌ای برای عبور ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تاکسی و اتوبوس طراحی کرده است، اما کم‌عرض بودن معابر موجب می‌شود دیگر خودروها در این مسیرها تردد داشته باشند.

,

وی گفت: کاربران موتورسیکلت الزامی برای اخذ دفترچه معاینه فنی ندارند، اما شهرداری اراک احداث مرکز تست معاینه فنی موتورسیکلت‌ها را نیز آغاز کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه