اخبار داغ

پیشکسوت جهادی رودبار جنوب:

به برکت بسیج از صفر به صد رسیدم/ اردوی جهادی بازسازی دل‌های فرسوده است

به برکت بسیج از صفر به صد رسیدم/ اردوی جهادی بازسازی دل‌های فرسوده است
سلمان یادگاری عضو اولین گروه جهادی بومی رودبارجنوب گفت: اردوهای جهادی بازسازی دل‌های فرسوده و رنگ آمیزی قلب های زنگار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، هفته بسیج یاد آور رشادت بسیجیانی است که هفته بسیج یادآور بزرگ مردی ها، اخلاص و از خودگذشتگی افرادی است که خدمت گذار و دلسوز مردم هستند و جامعه باید قدردان زحمات و خدمات بسیج باشد؛ چرا که خدمات بسیاری انجام داده و یادگاری است که از امام خمینی برای ملت ایران به ودیعه گذاشته شده است‌.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ر, اه آرمان,
سلمان یادگاری نظم آبادی پیر جهادی شهرستان رودبارجنوب در گفتگوی اختصاصی باخبرنگار راه آرمان ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: از دوم راهنمایی عضو بسیج دانش آموزی شدم و از همان سال فعالیت خود را در قسمت های مختلف بسیج از جمله،بسیج محلات،بسیج دانشجویی و در حال حاضر بسیج فرهنگیان مشغول فعالیت هستم.
, راه آرمان,
 
,
وی در پاسخ به این‌ سوال خبرنگار ما که در چه قسمت هایی از بسیج تا حالا فعالیت کردی،بیان کرد:سعی کردم زیاد تغییر رسته ندم؛ بیشتر تربیت و آموزش، فرهنگی،سازندگی،دوران دانشجویی ارشد فرمانده پایگاه و در حال حاضر هم جانشین بسیج فرهنگیان هستم.
,
 
,
یادگاری به ارتباط خود با راهیان نور و خادمین شهدا اشاره کرد و گفت: از سال ۹۱ راهیان نور و خادمین شهدا می روم و درس های زیادی در این راه آموختم و به نظر من دو تا عنصر خادمین شهدا و اردوهای جهادی در زندگی من بسیار تاثیر گذار بود.
,
 
,
وی در پاسخ به این‌ سوال که از چخ سالی وارد اردوهای جهادی شده است،گفت: از سال ۸۸ همراه با بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رودبارجنوب،ولی از دوران دبیرستان اردوها رو از تلویزیون می دیدم و به یک معنا یک دل نه صد دل عاشق حضور در عرصه جهادی شدم.
,
 
,
یادگاری خاطر نشان کرد: گروه جهادی توار ولایت از اواخر سال ۸۸ شکل گرفت و اولین اردوی رسمی این گروه در سال ۸۹ برگزار شد و این گروه اولین گروه ثبت شده بومی شهرستان بود و ۲ بار این گروه به عنوان گروه جهادی برتر استان معرفی شد.
,
 
,
وی به نامگذاری گروه اشاره کرد و افزود: اوایل گروه یک اسم معمولی داشت؛،می گفتیم گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رودبار ،ولی سال ۹۱ یا ۹۲ در اردوی جهادی یکی از روستاهای رودبارجنوب بودیم که به فکرمان رسید یک اسم با مصما برای گروه انتخاب کنیم که کلیشه ای و تکراری نباشد و نشان دهنده فرهنگ غنی رودبارجنوب باشد که با مشورت دوستان به ویژه مهدی بهرامی این اسم گذاشته شد که به معنای فریاد بلند ولایت است.
,
 
,
یادگاری با معرفی چند تن از همسنگران جهادی خود پرداخت و عنوان کرد: علی جاویدان،اسحاق و اسماعیل بامری،عارف پهلوانی،سجاد رئیسی،شهید محمدرضا خاوش زاده و علی اکبر جرجندی، مهدی بهرامی،شهرام و عباس و بهنام کریمی،  در ادامه دوستانی مثل کیوان سالمی، میلاد خانه زر،فرشید اخباره،ارسلان خادم علی روهنده، علیرضا سلندری و منصور میرانی و......تیم قوی که چند تن از آنها در شهرستان وارد پست های مدیریتی شده اند.
,
 
,
وی به بزرگترین اندوخته خود از فضای جهادی اشاره کرد و تصریح کرد: به فرایند تلاش،توسل و توکل بیش از پیش معتقد شدم و به همه هم پیشنهاد کردم و به برکت بسیج از صفر به صد رسیدم.
,
 
,
یادگاری در پاسخ به این‌ سوال خبرنگار ما که رویکرد جهادی شما با توجه به شرایط کشور و منطقه چطور بود،گفت: ما همیشه متناسب با شرایط پیش رفتیم، و بسیج سنگر عوض می کند و در هر سنگری که نیاز بود حضور پیدا می کردیم و در محافل و مجالس مختلف از نظام و انقلاب دفاع می کنیم.
,
 
,
وی به چگونگی ورود خود به عرصه تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: از سالها پیش به بحث تربیت علاقه داشتم،در مسجد و پایگاه محل کلاس برگزار می کردم و باعث افتخار است که خیلی از کسانی که در کنار ما بودند پست مدیریتی دارند و من از سال ۹۳ تا ۹۹ در آزمون استخدامی شرکت کردم و خدا را شکر سال ۹۹ در رشته ای که علاقه و آرزوی قدیمی ام بود یعنی امور تربیتی و پرورشی استخدام شدم.
,
 
,
وی در پاسخ به این‌ سؤال خبرنگار ما که بعد از ورود به آموزش و پرورش آیا کار جهادی هم انجام می دهید،بیان کرد: فعالیت هایم در عرصه جهادی کم نشد؛ولی سازمان یافته تر شد؛مثلا بیشتر نیروهایی که جوان تر و نوجوان بودند را درگیر کارهای جهادی کردیم و در کنار آنها ماندیم و حمایتشان کردیم.
,
 
,
یادگاری تصادف جمعی از دانشجویان بسیجی در مسیر بازگشت اردوی راهیان نور را تلخ ترین خاطره جهادی خود دانست و گفت: البته من اتفاقات و سختی های اردو را جزء بدی های اردو قلمداد نمی کنم ولی حادثه شهادت جمعی از بسیجیان دانشگاه پیام نور کهنوج در مسیر راهیان نور که ما در حین اردو بودیم واقعا خیلی متاثر شدیم و تصادفی که برای یکی از دوستان جهادی افتاد و چند مدت در کما بود ولی به لطف خدا شفا پیدا کرد وبعدش مجددا در اردوها شرکت کرد و یقین داشت که دعای خیر بچه های جهادی موجب شده خداوند او را شفا بدهد.
,
 
,
وی با بیان اینکه زندگی جهادی سراسر خاطره است،خاطرنشان کرد: روزها و شب های که در این مسیر می گذراندیم همه اش شبیه رویاست و ما شب های عید، یلدا،ماه رمضان ها،ماه محرم ها،اربعین ها و بلاخره مناسبت های بسیار زیادی از سال را در فضای جهادی سپری کردیم و اعتقاد داریم این ایام بدون در کنار مردم بودن برای ما معنایی ندارد.

قرص نانی که تا صبح دست به دست شد
,
,
, قرص نانی که تا صبح دست به دست شد,
 
,
یادگاری با اشاره به شیرین ارین خاطره جهادی عنوان کرد: در یکی از اردوهای جهادی ما رفتیم از مردم محله دو تا قرص نان گرفتیم ولی تعداد ما حدود ۴۰ نفر بود؛ تا آخر شب دو قرص نان بین برادران و خواهران رد و بدل شد و کسی حاضر نشد از نان استفاده کند و همه به خاطر دیگران از استفاده از آن نان سر باز زدند،
,
و اینه روحیه ای که دوستان ما داشتدن و همه چیز را برای بقیه می خواستند.
,
 
,
وی به شیرین ترین امتیاز جهادی خود اشاره کرد و افزود: خادمین اربعین،اردو ۱۴ خرداد و حضور در حرم امام‌ خمینی (ره)و دیدار با رهبر معظم انقلاب شیرین ترین هدایای جهادی بود.
,
 
,
یادگاری در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که چرا لقب پیر جهادگر را به شما داده اند،گفت: از حدود سال ۹۵-۹۶ که اوج فعالیت هام بود خیلی از دوستان که تازه به جمع اردوهای جهادی پیوسته بودند این لقب ا به من دادند.
,
 
,
یادگاری با بیان اینکه بسیجی مرز نمی شناسد و باید الگو باشد،اظهارکرد: ما ارتباط تنگاتنگی با همه بچه های جهادی و خانواده هاشون داریم و اکثر بچه حتی با خانواده خود در اردو شرکت می کردند.
,
 
,
وی به الگو های خود در کارهای جهادی اشاره کردو افزود: بسیاری از دوستان،بچه های جهادی، اگر اسم ببرم شاید کسی از قلم بیافتتد ولی به قصد احترام سرهنگ حاجب فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودبارجنوب که بیش از ۱۳ سال علاوه بر همکاری با هم رفاقت هم داریم و همچنین مهدی بهرامی مدیر آموزش و پرورش رودبارجنوب که از دوران مدرسه درخوابگاه کار فرهنگی انجام می دادیم و همچنین علی روهنده ریاست هلال احمر شهرستان از الگوها و مشوق های من در این راه بودند.
,
 
,
یادگاری دریک جمله اردوی جهادی را توصیف کرد و گفت: اردوی جهادی بازسازی دل‌های فرسوده و رنگ آمیزی قلب های زنگار گرفته است.
,
 
,
وی بیان کرد: گرچه عموم مردم نسبت به بسیج و بسیجی ارادت دارند، منتها بعضی از افراد با زخم زبان، ایجاد تفرقه،ناامید کردن،تحریک دیگران بر علیه بچه حزب اللهی ها در فضای مجازی و حقیقی به دنبال ترور شخصیتی بچه ها هستند.
,
 
,
جهادگر رودباری اظهار کرد: شهادت نه یک حادثه است،نه اتفاق و نه بر اساس رویدادها و اتفاقات روز؛ بلکه یک فرهنگ که باید در تمام وجود فرد نفوذ کند و همه وجود شخص مالامال از بندگی خداوند بازی تعالی شود و به توفیق شهادت نائل شود،به وقول شهید حاج قاسم سلیمانی: تا شهید نشویم؛به شهادت نمی رسیم. 
,
 
,
یادگاری در پایان افزود: روحیه جهادی بایدبرگرفته از عمق وجودمان باشد وعشق به خدمت در وجودمان رخنه کند و آن زمان است که می توانیم روح انسانیت را در خویش بیابیم. وقتی بدون چشم داشت به مردم خدمت کردیم و لبخند رضایت مردم را دیدیم و فقط نگاه مون رضای الهی بود می توانیم اسم خود را جهادی بگذاریم،وگر نه هیچ نیستیم،یادم هست یک بار یکی جلوی ما را گرفت و گفت که بابا ول کنید این بساط را، من ده سال عضو بسیج بودم چیزی عایدم نشد؛ ما بهش گفتیم اشتباه تو این بود که برای چیز گرفتن رفتی و چیزی عایدت نشد؛ ولی ما نیت مان چیزی دیگری بود و به همه چیز رسیدیم.البته منظور از همه چیز همه اون معنویاتی بود که به آن رسیده بودیم.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه