اخبار داغ

دبیر قرارگاه بسیج سازندگی، محرومیت زدایی و اقتصادمقاومتی مانه و سملقان:

۳ میلیارد تومان تسهیلات کارآفرینی در مانه و سملقان اعطا شد/ اهدای ۳۵۰۰ بسته معیشتی به نیازمندان

۳ میلیارد تومان تسهیلات کارآفرینی در مانه و سملقان اعطا شد/ اهدای ۳۵۰۰ بسته معیشتی به نیازمندان
غلامحسن رمضانی گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری به ۱۱۳ کارآفرین مانه و سملقانی در عرصه های اقتصاد مقاومتی بالغ بر۳ میلیارد تومان تسهیلات اعطا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسن رمضانی دبیر قرارگاه بسیج سازندگی ومحرومیت زدایی و اقتصادمقاومتی در گفتگو با خبرنگار عصراترک، اظهارکرد: این تسهیلات در راستای توافق انجام شده سازمان بسیج سازندگی استان با بانک های سپه (قوامین سابق)، ملت، صادرات و کشاورزی با پیگیری فرمانده سپاه ناحیه مانه و سملقان پرداخت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک, ،,

رمضانی افزود: از ابتدای سال چندین نمایشگاه با حضور کارآفرینان عرصه های اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان و استان برگزار شد تا زمینه بازاریابی و فروش محصولات توسط تولید کننده فراهم شود که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

,

وی ادامه داد: قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در سطح شهرستان مانه وسملقان در زمینه کمک به ایجاد کارگاه های اشتغال با استفاده از مدیریت و هدایت تسهیلات پراختی در مسیر درست با ایجاد 113 کارگاه  تولیدی برای حداقل113 نفر به صورت مستقیم اشتغال آفرینی شده است.

,

وی گفت: از ابتدای سال جاری درخواست 70 متقاضیان دریافت تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی توسط حوزه های مقاومت بسیج مورد بررسی قرار گرفته و برای آن ها پرونده تشکیل شده است.

رمضانی اضافه کرد: با تخصیص اعتبارات 1401 و اعطای تسهیلات به این افراد حداقل برای 200 نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد خواهد شد.

,
,
,

این مقام مسئول گفت: بسیجیان متقاضی می توانند برای دریافت تسهیلات اقتصادمقاومتی با معرفی نامه از فرمانده پایگاه بسیج منطقه خود به حوزه های بسیج شهرستان مراجعه کنند ودر عرصه های مورد نظر که بیش از 30 عرصه است، درخواست تسهیلات داشته باشند.

,

وی پرورش دام سنگین و سبک، خیاطی، زنبور داری،صنایع دستی،گلیم بافی، پرورش شتر مرغ، گیاهان دارویی و گلخانه ها را از حوزه هایی برشمرد که بسیجیان می توانند در آن زمینه درخواست تسهیلات داشته باشند.

,

دبیر قرارگاه بسیج سازندگی، محرومیت زدایی و اقتصادمقاومتی مانه و سملقان در خصوص اقدامات عمرانی که با همکاری گروه های جهادی در سطح شهرستان انجام شده نیز گفت : 9 مسکن محرومین در روستای های خرمده شرقی و غربی، نادرآباد،شیرآباد،یموق،محمدآباد،کریک و نجف ساخته شده است.

وی ادامه داد: علاوه برآن 15مسکن در سه بخش مرکزی ( محله کرامت شهرآشخانه و دهستان جیرانسو)، بخش مانه(دهستان شیرین سو ) وبخش سملقان در دهستان آلمه توسط گروه های جهادی بسیج تعمیر و مرمت شده است. 

,
,
,

رمضانی ساخت2 مسجد در محله های عشایری قنبری ها و قلیچ قامیش بخش مانه را از جمله اقداماتی عنوان کرد که با همکاری گروه های جهادی بسیج انجام شده است.

,

این مقام مسئول در خصوص خدمات آب شرب گفت: از ابتدای سال30 مورد روستا دارای مشکل آب شرب شناسایی شدند که از این موارد 26 مورد کلنگ زنی در هفته وحدت انجام شد و باهمکاری مردم روستا و قرارگاه پیشرفت و آبادانی انجام خواهد شد. 

,

وی افزود: بسیج سازندگی با کمک گروه های جهادی و بنیاد تعاون بسیج و قرارگاه پیشرفت وآبادانی آبرسانی به 8 روستا را انجام داد.

,

این مقام مسئول تکمیل و مرمت 27سرویس بهداشتی و حمام در روستاهای سطح شهرستان و ساخت و مرمت سه مدرسه و احداث دو راه روستایی و لایروبی و احداث کانال آبیاری در روستای های عشق آباد و اسلام آباد وانصار از دیگر فعالیت های گروهای جهادی بسیجی برشمرد.

,

وی افزود: در ادامه خدمات رسانی بسیج به شهروندان  3 هزار و 500 بسته معیشتی توسط پایگاه های مقاومت بسیج تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

دبیر قرارگاه بسیج سازندگی، محرومیت زدایی و اقتصادمقاومتی مانه و سملقان همچنین تهیه و توزیع 12 سری جهیزیه و 500 بسته لوازم التحریر و 200 بسته سبد دارویی و 15 هزار ماسک، تهیه و توزیع پنج هزار پرس غذای گرم و 250 قرص نان را نیز از دیگر اقدامات این قرارگاه عنوان کرد.

,
,
,

رمضانی خاطرنشان کرد: عرصه های فعالیت قرارگاه جهادی بسیج شهرستان مانه وسملقان آب شرب،کشاورزی،بهداشت سلامت،فرهنگی، آموزش و تحصیلی،رسانه، عمرانی و بنیان خانواده است.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه