اخبار داغ

سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری قم :

ثبت بیش از ۴۸ هزار تماس با سامانه سامد قم/ برنامه‌ریزی برای شناسایی گلوگاه‌های فساد

ثبت بیش از ۴۸ هزار تماس با سامانه سامد قم/ برنامه‌ریزی برای شناسایی گلوگاه‌های فساد
سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری قم از ثبت بیش از ۴۸ هزار تماس با سامانه سامد در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: بیش‌تر این موارد برای پیگیری نامه‌های ریاست جمهوری بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوذر عرفانی سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری قم  در گفت‌وگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اهمیت نقش بازرسی بر بهبود کیفیت خدمات‌رسانی به مردم گفت : رویکرد دولت، خدمت به مردم بعنوان ولی نعمتان جمهوری اسلامی است و برای بهبود کیفیت این خدمت رسانی یکی از عوامل مهم نظارت ، ارزیابی و بازرسی های دوره ای است که میتواند متضمن استمرار این خدمات باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا ,

وی با اشاره به نقش بی بدیل مردم در همه شئون نظام گفت: در بحث نظارت نیز مردم نقش مهم و بی‌نظیری به‌عنوان چشم دستگاه‌های نظارتی در جلوگیری و کشف فساد دارند.

عرفانی ضمن تاکید بر اینکه در بحث بازرسی و نظارت بدنبال مچ گیری نیستیم بلکه هدف اصلی پیشگیری از بروز اختلال در روند خدمت رسانی است گفت: نتایج بازرسی‌ها در ارزیابی عملکرد مدیران لحاظ می شود از این رو در این بازرسی‌ها توجه ویژه‌ای به عملکرد مثبت کارکنان دولت می‌شود که در این راستا تشویق و تنبیه‌هایی در نظر خواهد گرفت.
سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری قم سامانه سامد استانداری قم را بهترین بستر برای ارتباط با مردم بیان کرد و افزود: در ۶ ماه ابتدایی سال ۴۸ هزار و ۵۲۰ تماس با سامانه سامد برقرارشده است که از این تعداد ۵ هزار و ۸۰۰ مورد ثبت‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه ۵۲ هزار و ۷۲۰ مورد نیز نیازمند پیگیری و مشاوره بوده‌اند، خاطرنشان کرد: بیش‌تر این موارد برای پیگیری نامه‌های ریاست جمهوری بوده است.

عرفانی با بیان اینکه چه در بازرسی‌های موردی و چه در بازرسی‌های دوره‌ای، هدف اصلی کمک به دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات بهتر است، افزود: به مدیران دستگاه‌های اجرایی تأکید شده که یکی از وظایف آن‌ها اطلاع‌رسانی و آموزش موارد تخلف به کارکنان دستگاه‌ها بوده و آنان موظف‌اند موارد قانونی را به اطلاع کارکنان خود برسانند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی‌ها به دنبال این هستیم که گلوگاه‌های فساد شناخته شود، گفت: برنامه‌های مقابله با فساد تدوین‌شده و بر اجرای این برنامه‌ها نظارت می‌شود؛ بنابراین هدف این مجموعه نه مچ‌گیری، بلکه اجرای قانون در جلوگیری از فساد است.

سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری قم اضافه کرد: شهروندان از طریق سامانه ۱۱۱ اگر شکایتی مطرح کنند، پیگیری می‌شود و اگر پاسخ قانع‌کننده‌ای از دستگاه‌ها دریافت نشود، موضوع برای بررسی‌های بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه