اخبار داغ

نگاهی به نقش‌آفرینی بسیج در مقابله با کرونا؛

تقدیم ۴ شهید مدافع سلامت ثمره تلاش شبانه‌روزی در مبارزه با کرونا/ راه اندازی ۶۲ کارگاه تولید ماسک در ایام کرونا

تقدیم ۴ شهید مدافع سلامت ثمره تلاش شبانه‌روزی در مبارزه با کرونا/ راه اندازی ۶۲ کارگاه تولید ماسک در ایام کرونا
بسیجیان جامعه پزشکی و جهادگران بسیجی استان سمنان در زمان شیوع کرونا اقدامات و خدمات بیشماری در کنترل و پیشگیری از شیوع کرونا داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ فرقی ندارد در بحبوحه و هیاهوی شیوع کرونا باشه یا در میدان جنگ، هر زمان و هر کجا کشور و انقلاب به وجود و کمکشان نیاز داشته باشد، جان شیرین خود را  کف دست گذارده و به دور از هیاهوی رسانه ای و لنز دوربین ها پای کار کشور و انقلاب ایستاده اند. هفته بسیج فرصت مغتنمی برای بازگو کردن خدمات بی دریغ بسیجیانی است که در عرصه جهاد دلاور و در عرصه خدمت رسانی کوشا هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

 

,

 

,

, ,

ارائه بیش از ۱۷ هزار خدمت توسط بسیج جامعه پزشکی سمنان در ایام کرونا

, ارائه بیش از ۱۷ هزار خدمت توسط بسیج جامعه پزشکی سمنان در ایام کرونا,

ابوالفضل منشی زاده مسئول بسیج جامعه پزشکی استان سمنان با اشاره به مشارکت بالغ بر ۵۰۰ نفر از اعضای بسیج جامعه پزشکی ، شامل گروه های مختلف اعم از پزشکان متخصص و عمومی، مددکاران، فوریت های پزشکی، علوم آزمایشگاهی و روانشناس در مسئله مبارزه با کرونا، گفت: این مشارکت خالصانه منجر به انجام بیش از ۱۷ هزار خدمت در عرصه مبارزه با کرونا شد.

,

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان سمنان در ادامه بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی استان در ایام شیوع گسترده کرونا از طریق سازماندهی افراد در قالب ۳ مدل تیم مراقبتی، حمایتی و نظارتی، بر روند پیشگیری هر چه مطلوب تر از شیوع کرونا مراقبت و نظارت لازم را انجام داده است.

,

وی افزود: بسیج جامعه پزشکی استان سمنان ضمن انجام ماموریت های محوله در ایام شیوع کرونا در استان، با تقدیم ۴ نفر شهید مدافع سلامت، دِین خود را در مبارزه با این ویروس منحوس به طور تمام و کمال ادا کرد.

,

منشی زاده با اشاره به همکاری بیش از ۸ هزار نیروی جهادی بسیج در طرح ها و ماموریت های بسیج جامعه پزشکی استان سمنان، اذعان داشت: انجام اموری نظیر ضدعفونی کردن معابر، اماکن عمومی و ادارات، مراقبت از بیماران، تهیه غذا و آبمیوه برای بیماران و غسل و تدفین متوفیان کرونا با مشارکت جهادی و همه جانبه بسیجیان به انجام رسید.

,

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان سمنان با اشاره به راه اندازی ۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در سطح استان توسط بسیج جامعه پزشکی، خاطرنشان کرد: در زمان اوج مراجعه مردم جهت دریافت واکسن عمده واکسیناسیون انجام شده در سطح استان توسط این مراکز تجمیعی صورت گرفت و به همین سبب ترافیک خاصی جهت دریافت واکسن در استان نداشتیم.

,

وی افزود: راه اندازی چهار مجموعه نقاهتگاهی در ایام شیوع گسترده کرونا به منظور کاهش بار ترافیکی مراجعات به بیمارستان های سطح استان از دیگر فعالیت های بسیج جامعه پزشکی استان سمنان در ایام کرونا بود.

,

منشی زاده با بیان این که در ایام شروع کرونا عیار و اهمیت نیروهای بسیج جامعه پزشکی بر همگان مشخص شد، تصریح کرد: اعضای بسیج جامعه پزشکی با ایستادگی و فداکاری مثال زدنی در حوزه بهداشت و درمان استان سمنان، دفاع مقدسی دیگر را در مبارزه با بیماری و شیوع کرونا رقم زدند.

,

مسئول بسیج جامعه پزشکی با اشاره به فعالیت بسیج جامعه پزشکی در هفته بسیج در قالب ۱۱ کانون در سطح استان، ابراز داشت: مجموعا ۵۵ اردوی جهادی برای فعالیت این کانون‌ها در نقاط مختلف استان همزمان و همراه با رزمایش جهادگران فاطمی ۲ در نظر گرفته شده است.

,

وی افزود: ۳ روز اول هفته بسیج تمرکز کار در شهرستان دامغان بوده و در ۳ روز دوم در شهرستان شاهرود فعالیت خواهیم داشت.

,

منشی زاده در ادامه بیان کرد: خدماتی همچون ویزیت پزشکان متخصص قلب، زنان، اطفال، داخلی و خدمات دندانپزشکی در این ایام در مناطق محروم و کم برخوردار استان توسط بسیج جامعه پزشکی به صورت رایگان ارائه خواهد شد. همچنین آموزش هایی در حوزه بهداشت و درمان در روستاهای سطح استان در ایام هفته بسیج ارائه می شود.

,

 

,

 

,

, ,

۶۲ کارگاه تولید ماسک در ایام کرونا در استان سمنان راه اندازی شد

, ۶۲ کارگاه تولید ماسک در ایام کرونا در استان سمنان راه اندازی شد,

مهدی کاشفی رئیس بسیج سازندگی استان سمنان و دبیر قرارگاه جهادی و محرومیت زدایی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت، با اشاره به مشارکت موثر و جهادگونه نیروهای بسیج سازندگی در طرح شهید سلیمانی  در ایام شیوع کرونا، اظهار داشت: ضدعفونی کردن کامل معابر، اماکن عمومی، ادارات و سازمان ها در استان سمنان توسط گروه های جهادی انجام شد.

,

رئیس بسیج سازندگی استان سمنان علاوه بر یادآوری مسئله کمبود  شدید ماسک در اوایل شیوع کرونا، اذعان داشت: در این ایام، تعداد ۶۲ کارگاه تولید ماسک توسط گروه های جهادی بسیج سازندگی استان سمنان راه اندازی شد و این کارگاه ها با هدف تامین ماسک مورد نیاز در استان به مدت بیش از ۵ ماه به تولید ماسک پرداخته و پس از برطرف شدن معضل کمبود ماسک، کارگاه های مذکور وارد چرخه اشتغال شده و در قالب کارگاه های خیاطی به فعالیت خود ادامه می دهند.

,

دبیر قرارگاه جهادی و محرومیت زدایی استان سمنان افزود: گروه های جهادی استان سمنان با ورود به عرصه شناسایی افراد کرونایی به کمک بسیج جامعه پزشکی و علوم پزشکی آمده و همچنین جهادگران طلبه استان در زمینه کمک به بیماران کرونایی، حضور به عنوان همراه بیمار در مراکز درمانی استانی و تدفین فوتی های کرونا خدمات بی دریغی ارائه داده اند.

,

وی با اشاره به همکاری بسیج سازندگی و بسیج جامعه پزشکی در امر واکسیناسیون کرونا در سطح استان، ابراز داشت: بخش چشمگیری از واکسیناسیون انجام گرفته در سطح استان در ایامی که درخواست مردم برای واکسن زیاد بود و علوم پزشکی استان در زمینه نیرو و مکان واکسیناسیون دچار معضل شده بودند، به همت گروه های جهادی و بسیج جامعه پزشکی در استان به انجام رسید و پس از اشباع استان در امر واکسیناسیون، این مراکز جمع آوری شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه