اخبار داغ

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد؛

طرح اقتصادی شهرک صنعتی سدید، نمایش واقعی تفکر و مکتب بسیج است

طرح اقتصادی شهرک صنعتی سدید، نمایش واقعی تفکر و مکتب بسیج است
سردار محمد علی نظری به طرح الگویی اقتصادی شهرک صنعتی سدید اشاره کرد و گفت: کاری که شما بسیجیان مسجدی امروز انجام دادید نمایش واقعی فکر، اندیشه و ساختار بسیج و یک بسیجی است که با مدیریت جهادی کار می کند و می تواند الگویی باشد که به تمام پایگاه های بسیج عرضه شود تا اقتصاد مردم پایه توسط معتقدین بسیج با نگاه اسلامی شکل بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "راه آرمان" سردار محمد علی نظری در آئین افتتاحیه مرکز رشد الگویی واحد های فناور در شهرک صنعتی مردم پایه سدید که با همت پایگاه بسیج مسجد امام حسین(ع) خیابان مهدیه کرمان طرح آن نوشته و ایجاد شده است، گفت: از نظر مقام معظم رهبری پایگاه تراز انقلاب یعنی این مدل، انصافا پایگاه ثارالله مسجد امام حسین (ع) را باید به عنوان یک الگو معرفی کنیم، زیرا رهبری مرتب عنوان می کنند که باید بسیج در محلات به سمت امام محوری که همان امام جماعت مسجد است و مسجد محوری حرکت کند که این پایگاه خوب از این دو ظرفیت استفاده برده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ", راه آرمان,


وی با بیان اینکه یک پایگاه بسیج باید هم به فکر دنیا و هم اخرت جوانان حاضر در آنها باشد، گفت:  طرحی که اخیرا برخی از معاندین به دنبال ان هستند تا در محلات اجرا کنند باید گفت، بهترین الگوی مقابله با آنها  همین پایگاه های مقاومت بسیج در سطح مساجد با دیدن و احصاء تمام مشکلات ظرفیت ها و پتانسیل های محلات است که برای ایجاد اقتصادی مقاوم توام با علم و دانش تلاشی جهادی می کنند.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان  ادامه داد: در اوایل انقلاب سال 58 فرمان تاسیس بسیج را در 5 آذر دادند، صحبت های راهبردی و استراتژیکی که حضرت امام می فرمودند، بعضا در ذهن ما می آمد که شاید خیلی آرمانی  هستند، اما اجرایی شد،  بسیج را ما برای مقابله با ناامنی های محلات که از طریق منافقین اتفاقات رخ می داد، ایجاد کردیم و بعد از آن می گفتیم که بسیج را کمک به نیروهای نظامی و جهادی و کمک های مردمی جمع آوری کمک های مردمی و مسائلی از این دست، به میدان آمده است .

وی به منویاتت امام راحل مبنی بر این امر که همین بسیجیان هستند که نظام را به پیش می برند و  در آینده به دولت اسلامی، جامعه اسلامی، تمدن نوین اسلامی  و ظهور حضرت آقاست پیوند می دهند، گفت: همه درآن زمان می گفتند حتما امام یک آینده نگری را ترسیم می کند که به نظر غیر ممکن می آید اما بعد ها همه شاهد بودند، که این امر یک حقیقت بود که از سوی امام راحل مطرح شده است، و این امر بعد از 8 سال دفاع مقدس مبسوط تر خود را نشان داد،بسیار بن بست هایی بود که شکسته شد،درجنگ در بازسازی بعد از جنگ در بهداشت فلج اطفال، و دانش بنیان، هوا فضا و غیره است  و ما به علت حضور بسیجیان است که امروز موفق هستیم.

سردار نظری اذعان کرد: بسیج یک معنای ساختاری و یک تشکل نیست، بلکه یک مکتب اندیشه و یک فکر است، بسیج میدان شناس بوده  و کار زار را درک می کند و با روحیاتی که از این مکتب اموخته است، حل مسئله را انجام می دهند.

وی به طرح الگویی اقتصادی شهرک صنعتی سدید اشاره کرد و گفت: کاری که شما بسیجیان مسجدی امروز انجام دادید نمایش واقعی فکر، اندیشه و ساختار بسیج و یک بسیجی است که با مدیریت جهادی کار می کند و می تواند الگویی باشد که به تمام پایگاه های بسیج عرضه شود تا اقتصاد مردم پایه توسط معتقدین بسیج با نگاه اسلامی شکل بگیرد.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: در تمام طول هفته بسیج با تمام خدماتی که در عرصه محرومیت زدایی لبخند شادی را بر لب ها می نشاند اما برای ما بهترین کار افتتاحیه مرکز رشد الگویی واحد های فناور بسیج علمی بود، زیرا انصافا امروز توسعه دانش بنیان اگر با همراهی اعتقادی و دینی  پش برود کار درستی است.

وی به حلقه های فناوری که مبنی بر 5 حلقه، ایده و فکر ، فناوری، تولید ، بازار است اشاره کرد و گفت: اما بنده با کار پایگاهی بسیج متوجه شده ام که فناوری 6 حلقه دارد، که اولین گام عزم ،اراده، انگیزه توام با هدف شناسی و مدیریت جهادی باشد بعد 5 حلقه بعدی که از ایده و فکر است،حلقه آغاز شود.

 سردار نظری به تیم های پایگاهی محلات اشاره کرد و گفت: هرچه این تیم ها را به هم وصل کنید، این ها می توانند در کنار هم در عرصه مسئله محوری و احصاء نظام مسائل مشکلات باهم کار کنند و مشکلات همه پایگاه ها یکی پس از دیگری حل می شوند.


فرمانده سپاه ثارالله کرمان به بیان مسئله محوری در سایه مسجد محوری اشاره کرد و گفت: مسجد محوری سبب ایجاد ایده و فکر خواهد بود در حالی که جوانان دور هم جمع می شوند، در بین انها دانشجو صنعتگر و حتی نخبه است بنابر این از این مساجد باید ایده و فکر خارج شود تا حل نظام مسئله را رقم بزنند.

وی به الگوی فعلی مراکز رشد اشاره و خاطر نشان کرد: در حوزه همه کارهای علمی توسط شرکت های نو پا و استارتاپ ها و مراکز رشد رویکرد غربی است ، باید اقتصاد به سمت اسلامی و اعتقادی حرکت کند نه با منشاء غربی که در آن سود سرمایه فقط ملاک است، این موضوع باید در سر لوحه کار باشد، نقشه راه صرفا غربی است که به آن اقتصاد غربی می گویند و تمدن اسلامی در آن نیست، بنابراین تدوین علم اقتصادی اسلامی در بحث فناوری خیلی می تواند به رشد اقتصاد  کمک کند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه