اخبار داغ

«همسایه مادر» به روایت تصویر

«همسایه مادر» به روایت تصویر
مستند همسایه مادر در تابستان ۱۴۰۱ و در روستای سرکم بهمنی از توابع شهرستان میناب، استان هرمزگان ساخته شد؛ این مستند به زندگی شهید طلبه احمد صادقی بهمنی می‌پردازد و داستان زندگی او توسط مادر و همسرش را روایت می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ مستند همسایه مادر در تابستان 1401 و در روستای سرکم بهمنی از توابع شهرستان میناب، استان هرمزگان ساخته شد. این مستند به زندگی شهید طلبه احمد صادقی بهمنی می پردازد و داستان زندگی او توسط مادر و همسرش را روایت می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

شهید احمد صادقی بهمنی در تاریخ 21 دی ماه 1342 در روستای سرکم بهمنی به دنیا آمد و در 21 دیماه 1365 و در شلمچه و عملیات کربلای 5 به شهادت رسید .

این مستند روایتگر تنهایی ها، دلتنگی ها و خاطرات تلخ و شیرین مادر و همسر شهید است که هنوز پس از سال ها با خاطرات شهید روزگار می گذرانند، زندگی متفاوت و جذاب شهید صادقی از انگیزه های تولید این اثر مستند است. این مستند در 35 دقیقه فیلمبرداری شده. روایت این فیلم به صورت مصاحبه و نریشن است که نریشن همانند یک نخ تسبیح صحنه ها را به یکدیگر وصل می کند.

,
,
,

مستند همسایه مادر قرار است زندگی واقعی و ملموس شهید احمد صادقی بهمنی را به تصویر بکشد. در این مستند سعی شده که از قدیس نشان دادن و آسمانی بودن شهداء از همان ابتدای زندگی پرهیز شود و بیشتر بر بعد واقعی و ملموس شهداء تأکید کرد. چرا که شهدا نیز همانند همه افراد جامعه یک انسان معمولی بودند و تنها در یک لحظه، تصمیم درست و به موقعی گرفتند و به این درجه رسیدند.
همچنین در این مستند خبری از  نگاه مناسبتی و سفارشی در فیلم دیده نمی شود و آنچه را که شاهد آن هستیم، زندگی جذاب و خاطرات دوران جوانی شهید است که به همراه همسرش خاطرات عاشقانه ای را رقم زده است.

,
,

همینطور در مستند همسایه مادر شاهد از خودگذشتگی های مادر شهید هستیم که برای رضای خداوند و نجات اسلام، از فرزندش می گذرد و پا بر مهر مادری می گذارد و اجازه می دهد که فرزندش به جبهه اعزام شود.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

, ,

, ,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه