اخبار داغ

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی عنوان کرد؛

اعزام ۴۹۰۰ جهادگر بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم خراسان شمالی

اعزام ۴۹۰۰ جهادگر بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم خراسان شمالی
مسعود شمشیریان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۳ تیم پزشکی، ۳۶ تیم پزشکان متخصص، ۲۳ تیم دندان پزشکی شامل چهار هزار و ۹۰۰ نفر برای ارائه خدمات جهادی به مناطق محروم خراسان شمالی اعزام شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود شمشیریان، مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در بجنورد در رابطه با برنامه های هفته بسیج در این استان اظهار داشت: 22 تیم پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون شامل 110 نفر، تیم تخصصی پزشکی متشکل از 30 نفر شامل متخصص زنان، داخلی و اطفال در طول این هفته به نقاط محروم استان اعزام و ارائه خدمات دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون مجموعه بسیج جامعه پزشکی با اعزام 83 تیم پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون شامل دو هزار و 596 نفر، اعزام 36 تیم پزشکی تخصصی و فوق تخصص نیز در قالب یک هزار و 539 نفر به مناطق محروم ارائه خدمات داشته است.

,

این مقام مسئول اضافه کرد: علاوه بر این در هفت ماهه نخست سال جاری، 23 تیم دندان پزشکی، شامل 765 نفر برای ارائه خدمات کشیدن دندان، عصب کشی، ترمیم و جرمگیری دندان برای خدمت رسانی به مردم ساکن در مناطق محروم خراسان شمالی اعزام شده اند.

,

شمشیریان با اشاره به اینکه طرح ناصرین، از تاریخ یکم آبان ماه سال گذشته به همت بسیج اقشار راه اندازی شده است، گفت: در این طرح برای  افراد نیازمند به خدمات بهداشتی، درمانی،  دارو و دستگاه های تنفسی، مشاوره مذهبی، اعزام مبلغ و مداح به مراسمات، مشکلات عشایر و اعزام دامپزشک بخشی از امورات تحت پوشش این طرح است که ارائه می شود.

,

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این مشاوره پروژه های مهندسی و ساختمان، مشکلات صنفی و تعمیرات وسایل منزل، مشاوره در امور باغبانی و زراعت، کشاورزی و دام، مشاوره های شغلی  و کار آفرینی، مشاوره در امور زنان و مشکلات خانواده، مشاور حقوقی، شناسایی نیازمندان و اعزام گروه های جهادی در مرکز استان و شهرستان ها از سایر خدمات ارائه شده در این طرح است.

,

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: افرادی که تمایل استفاده از این خدمات دارند، در طول ساعت اداری با شماره گیری 3124 می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

,

وی بیان داشت: در اجرای طرح ناصرین در بازه زمانی سال گذشته تاکنون، 75 دستگاه اکسیژن ساز تحویل خانواده های نیازمند شده است و  45 مشاوره تلفنی، 318 مورد خدمات در منزل، اهدای یک هزار و 300 بسته معیشتی، پیگیری 24 مورد مشکلات ناباروری، 73 مورد خدمات درمان ارجاع به درمانگاه و بیمارستان ها جهت گرفتن خدمات به همت بسیج جامعه پزشکی انجام شده است.

,

شمشیریان یادآور شد: در اجرای طرح نفس و جوانی جمعیت به همت این مجموعه 6 مربی آموزشی در رابطه با مشاوره قبل از ازدواج بکارگیری شده است و کارگاه آموزشی نجات فرزند از سقط برای پرستاران بیمارستان امام علی (ع)و ماماهای بیمارستان بنت الهدی بجنورد برگزار شده است.

,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، با برگزاری 34 ایستگاه سلامت به دو هزار و 766 نفر خدماتی از قبیل کنترل فشار خون، تست قند خون و آموزش امورات بهداشتی ارائه شده است.

,

وی ادامه داد: با آغاز طرح شهید سلیمانی در ایام کرونا، رهگیری، پیگیری و مراقبت از افراد مشکوک و مبتلا به کرونا قبل و بعد از بستری در بیمارستان و نزدیکان فرد مبتلا از ابتدای سال 1400 آغاز شد.

,

شمشیریان یادآور شد: از ابتدای سال 1400 با آغاز طرح شهید سلیمانی در خراسان شمالی، 113 تیم مراقبتی در قالب 267 نفر بسیجی، 545 تیم حمایتی در قالب یک هزار و 320 نفر بسیجی، 220 تیم نظارتی در قالب 289 نفر بسیجی در استان خراسان شمالی مشغول به ارائه خدمات بوده اند.

,

این مقام مسئول افزود: نکته قابل توجه این است که در ایام کرونا با راه اندازی شیفت ایثار و حضور داوطلبانه بسیجیان  در مراکز درمانی کرونا 210 نیروی بسیجی، یک هزار و 17 شیفت در هشت بیمارستان و مرکز درمانی کرونا در استان برگزار شد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه