اخبار داغ

رئیس جمهور کوبا:

کوبا تحریم های غرب علیه روسیه را محکوم می کند

کوبا تحریم های غرب علیه روسیه را محکوم می کند
رئیس جمهور کوبا سیاست تحریمی کشورهای غربی را در قبال روسیه به باد انتقاد گرفت و گفت: کوبا به شدت تحریم های غرب علیه روسیه را محکوم می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تاس، رئیس جمهور کوبا سیاست تحریمی کشورهای غربی را در قبال روسیه به باد انتقاد گرفت.

«میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا که در مسکو به سر می برد، روز سه شنبه اعلام کرد: کوبا به شدت تحریم های غرب علیه روسیه را محکوم می کند.

رئیس جمهور کوبا، که کشورش نیز سالهاست تحت تحریم های گسترده غرب قرار دارد، در جلسه دومای روسیه با اشاره به نقش غرب در جنگ اوکراین تاکید کرد که علل درگیری کنونی در منطقه اوکراین را باید در سیاست تهاجمی آمریکا و گسترش ناتو تا مرزهای فدراسیون روسیه جست.

دیاز کانل در ادامه بار دیگر تاکید کرد که دولت هاوانا در حالی که بارها تحریم ها علیه روسیه را محکوم کرده است، طرفدار راه حل مذاکره برای حل و فصل درگیری در اوکراین است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) و بنا به درخواست دونباس برای رها کردن آنها از سلطه کی یف، فرمان آغاز عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین را صادر کرد.

غرب در واکنش به این اقدام، تحریم های گسترده ای را علیه مسکو وضع کرد و همچنین کشورهای غربی کی یف را با حجم وسیعی از تسلیحات و کمک غیرنظامی حمایت کردند؛ موضوعی که به افزایش بدهی های اوکراین منتهی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه