اخبار داغ

در گفتگوی تفصیلی مطرح شد؛

همت جهادی برای محرومیت‌زدایی/ امید در محروم ترین مناطق جوانه زد

همت جهادی برای محرومیت‌زدایی/ امید در محروم ترین مناطق جوانه زد
جهادگران بدون هیچ چشم‌داشتی تلاش می‌کنند تا شادی و امید را در مناطق محروم تزریق و در مسیر شهدا حرکت می‌کنند تا بتوانند دین خود را ادا نمایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، بسیج همیشه پیشگام برای خدمت رسانی به مردم و محرومیت زدایی است، جوانانی مخلص که برای زدودن غبار محرومیت در دورترین نقاط آستین همت بالا می زنند و در عرصه های عمرانی، فرهنگی، علمی و درمانی هرآنچه در توان دارند را در راستای خدمت به محرومان انجام می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

ساخت منزل مسکونی برای خانوارهای محروم، آبرسانی به روستاها و دهستان ها، احداث منزل برای دانش آموزانی که ادامه تحصیل آرزویشان شده و صدها اقدام دیگر در برنامه بسیج قرار دارد و تلاش می کنند تا لبخند را بر لبان محرومان بنشانند.

,

جهادگران بدون هیچ چشم داشتی تلاش می کنند تا شادی و امید را در مناطق محروم تزریق کنند و به قول خودشان اینگونه در مسیر شهدا حرکت می کنند تا بتوانند دین خود را ادا نمایند.

,

رضایت، مهمترین هدیه جهادگران بسیجی به مردمی محروم است که سالهات با محرومیت دست و پنجه نرم کرده اند و حالا به لطف رویش های انقلاب، این محرومیت رخت بربسته و جای خود را به امید و زندگی داده است.

,

۶۰ طرح آبرسانی در دست اجرا است

, ۶۰ طرح آبرسانی در دست اجرا است, ۶۰ طرح آبرسانی در دست اجرا است,

سردار عباس علیشاهی جانشین قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: یکی از فعالیت های قرارگاه آبرسانی به مناطق مختلفی است که در این راستا با مشکلاتی همراه هستند، در همین راستا ۹ پروژه آبرسانی در روستاهای دهستان میربگ(زیور پایین و بالا، دولبید، کوخ علی زمان، انبارته) دهستان قلایی روستای شاهیله، دهستان پلدختر لیلان چم، باغ پیشی و تنگ سیستان با مشارکت خیرین انجام شده است.

,

,

, ,

وی افزود: برای اجرای این تعداد پروژه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، همچنین ۶۰ طرح آبرسانی در دهستان های مختلف استان در دست اقدام می باشد که این کار با مشارکت قرارگاه ملی و خیرین در حال اجراست و با هزینه ای بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان اجرا می شود.

,

 دبیر قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه لرستان با اشاره به ساخت مدرسه، تصریح کرد: طی یک سال گذشته ۱۹ پروژه مدرسه سازی در دهستان های استان تعریف شده که برخی از آنها ساخته و انجام شده و برخی هم در دست اجرا هستند که در دهستان های کوهدشت شمالی شامل روستاهای سراب همیان، چالاب همیان، کشکان شمالی (روستای مراد علی، میربک جنوبی(روستاهای شکر آباد و چم چال، قلایی الشتر(شترمل، چمتکله، کشورزه، سرینجه و شاهیله)، معمولان چوب بر، فیروز آباد و مدارس هفت گانه میهن می باشد.

,

سردار علیشاهی گفت: این تعداد پروژه با مشارکت خیرین ساخته و تعدادی هم در دست احداث است که با هزینه ای بیش از ۱۷ میلیارد و ۸۵۶ میلیون تومان پروژه های مدرسه سازی اجرا می شود تا با ایجاد فضاهای مدرسه، دانش آموزان بتوانند مشغول به کسب علم و دانش شوند.

,

اجرای ۴۲ میلیارد پروژه در مناطق محروم

, اجرای ۴۲ میلیارد پروژه در مناطق محروم, اجرای ۴۲ میلیارد پروژه در مناطق محروم,

وی بیان کرد: ساخت پنج خانه عالم در مناطق محروم الیگودرز با مشارکت بنیاد علوی و قرارگاه نیز انجام شده که برای ساخت این تعداد خانه عالم دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

,

جانشین قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه لرستان تصریح کرد: ساخت دو مسجد در علی آباد الشتر و شیخان با هزینه دو میلیارد تومان و با همکاری خیرین و قرارگاه از دیگر اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته بوده است، همچنین در حال حاضر دو پروژه ساخت مسجد نیز در دست ساخت می باشد  که در روستای ریمله و سراب حمام و سقا با هزینه دو میلیارد تومان احداث می شود.

,

,

, ,

سردار علیشاهی خاطر نشان کرد: هموار کردن مسیر روستایی از جمله اهداف و برنامه هایی است که در دستور کار قرار دارد و با همکاری اداره عشایر، ۱۰ کیلومتر مسیر راه ارتباطی همیاندر دو فاز اجرا شده است.

,

وی افزود: در مجموع طی یک سال گذشته ۴۲ میلیارد و ۷۵۶ میلیون تومان اقدامات عمرانی در مناطق محروم استان اجرا شده است چرا که یکی از اهداف ما، محرومیت زدایی و خدمت به ساکنان مناطق محروم است.

,

پرداخت ۱۵۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی در مناطق محروم

, پرداخت ۱۵۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی در مناطق محروم, پرداخت ۱۵۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی در مناطق محروم,

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه لرستان با اشاره به ظرفیت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی گفت: شناسایی محرومیت و اقدام جهت محرومیت زدایی در دهستان های هدف، حل مسائل فرهنگی روستا و ارتقاء فرهنگی روستا در تراز انقلاب اسلامی توسط ۱۰ روحانی مستقر و اعزام ۲۲ نفر از سفیران ویژه سلامت جهت آشنایی مردم با مسائل بهداشتی و سلامت از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت بوده است.

,

سردار علیشاهی خاطر نشان کرد: تشکیل ۳۰ هسته جهادی در همه دهستان های هدف با هدف خدمت رسانی به مناطق هدف نیز انجام شده است.

,

وی با اشاره به ایجاد اشتغال گفت: برای ایجاد شغل در برخی از این مناطق وام های اشتغال به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای هر جویای کار در نظر گرفته شده که این کار در حال پیگیری است و قرار است ۱۵۰ نفر از جویندگان کار در این مناطق هدف بتوانند از تسهیلات اشتغال بهره مند شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه