اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

«پیروز» از پارک پردیسان رفتنی شد!/ انتقال «پیروز» به توران در اولین فرصت

«پیروز» از پارک پردیسان رفتنی شد!/ انتقال «پیروز» به توران در اولین فرصت
براساس اعلام معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌ زیست در اولین فرصت با نظر کارشناسان، مجوز انتقال پیروز به زیستگاه اصلی خود یعنی توران صادر می‌شود.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نگهداری پیروز از روز اول با چالش‌های فراوانی همراه بود. در واقع بزرگترین چالش، شرایط جسمی بود که خوشبختانه تا حد زیادی بهبود پیدا کرده است و می‌توان گفت که در حال حاضر حال پیروز خوب است. این اولین باری است که در کشور ما چنین دست‌آوردی حاصل می‌شود. یوز پرورش یافته در اسارت، تنها یک منبع ژنتیکی محسوب می‌شود، اما برای جلوگیری از انقراض یوز ایرانی باید زیستگاه این گونه کمیاب را برای ادامه حیات، مناسب سازی و حفاظت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یوز ایرانی,

رفتن «پیروز» از تهران قوت گرفت

,

حسن اکبری معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌ زیست درباره آخرین وضعیت جسمانی پیروز یوزپلنگ ایرانی اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت «پیروز»  خوب است.

, سازمان حفاظت محیط‌ زیست, پیروز,

اکبری در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود برخی مدیران سازمان محیط‌ زیست معتقدند نگهداری پیروز به دلیل شرایط اقتصادی در پارک پردیسان مقرون‌به‌صرفه نیست و باید در طبیعت و زیستگاه اصلی‌اش رها شود، گفت: بالاخره ضعف اعتباری برای سازمان حفاظت محیط‌ زیست وجود دارد و حفظ تنوع‌های زیستی و زیستگاه‌های آنها حائز اهمیت است و ترجیح می‌دهیم در جهت حفظ زیستگاه بودجه بیشتری را اختصاص دهیم چرا که علاوه بر اینکه برای پیروز بهتر است، موجودات بیشتری حفظ می‌شود.

, .,

وی گفت: به‌هرحال ترجیح‌ها بر این است اعتبارات بیشتر در بخش زیستگاه و طبیعت حیوانات اختصاص داده شود و در اولین فرصت که کارشناسان مجوز دهند انتقال پیروز به زیستگاه آن یعنی توران انجام می‌گیرد. آنجا زیستگاه اصلی گونه است و از طرف انتقال آن به توران هزینه کمتری برای سازمان خواهد داشت.

, انتقال پیروز به زیستگاه, توران, .,

معاون محیط ‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌‌ زیست خاطرنشان کرد: از طرفی هوای تهران اکثر مواقع آلوده بوده و می‌تواند مشکلات تنفسی هم برای پیروز ایجاد کند و این در حالی است که منطقه توران این‌چنین نیست.

, .,

تخصیص سود حاصل از بسته هواداری« پیروز» به زیستگاه یوزپلنگ ایرانی

,

تخصیص سود حاصل از بسته هواداری« پیروز» به زیستگاه یوزپلنگ ایرانی

,

تخصیص سود حاصل از بسته هواداری« پیروز» به زیستگاه یوزپلنگ ایرانی

,

آمیتیس مشایخی طراح لباس طرفداران تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر درباره بسته طرح هواداران «پیروز» اظهار کرد: این طرح از طرف من و یک برند ورزشی برای لباس هواداری تیم ملی فوتبال کشور طراحی شد، در واقع این طرح برای مردم و پیروز طراحی شده است. تمامی سود از فروش آن به نام «پیروز» برای زیستگاه یوزپلنگ اصیل ایرانی توران اهدا می‌شود.

, پیروز,

مشایخی ادامه داد: این سومین جام جهانی است که من برای تیم ملی پیراهن طراحی می‌کنم. هر سال با محوریت یوزپلنگ ایرانی بوده که فدراسیون فوتبال ایران حامی آن است. امسال نیز به نام «پیروز» طراحی شده است. برای خرید این لباس توسط مردم باتوجه به شرایط اقتصادی کشور قیمت تک لباس نیز به قیمت عمده است. به عبارتی مردم می‌توانند با خرید حتی یک آیتم به یوزپلنگ ایرانی و توران کمک کنند.

, یوزپلنگ ایرانی, توران,

حال باید دید مسئولان سازمان محیط زیست چه زمانی مجوز انتقال پیروز به زیستگاه اصلی خود یعنی توران را صادر می کنند؟! و از همه مهمتر چه برنامه‌ای برای حفاظت یوزپلنگ اصیل ایرانی دارند.

,
بیشتر بخوانید:
, بیشتر بخوانید:, بیشتر بخوانید:, ,

وقتی«پیروز» درنده نیست و رئیس سازمان محیط زیست می خواهد درنده شود!

, وقتی«پیروز» درنده نیست و رئیس سازمان محیط زیست می خواهد درنده شود!, ,

آخرین وضعیت یوز نگهداری شده در اسارت

, آخرین وضعیت یوز نگهداری شده در اسارت,

«پیروز» در پارک پردیسان ماندنی شد!

, «پیروز» در پارک پردیسان ماندنی شد!,

آیا پیروز ماه آینده به پارک ملی توران منتقل می‌شود؟!

, آیا پیروز ماه آینده به پارک ملی توران منتقل می‌شود؟!]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه