اخبار داغ

پژوهشگر مسائل سیاسی هرمزگان عنوان کرد؛

وحدت ملی، مهمترین تسکین دهنده درد جامعه/ توسعه و پیشرفت جوامع در گرو امنیت است

وحدت ملی، مهمترین تسکین دهنده درد جامعه/ توسعه و پیشرفت جوامع در گرو امنیت است
امینی گفت: مهمترین تسکین دهنده درد جامعه وحدت ملی است؛ چراکه امروز تلاش دشمن برای این است که وحدت جامعه را دچار تشویش، شکاف و ضعف کند تا از این رهگذر بتواند هجمه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را بر جامعه ما وارد آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم امینی، استاد دانشگاه های هرمزگان و پژوهشگر مسائل سیاسی استان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروزه درگیر جنگ ترکیبی «جنگ سخت و جنگ نرم» است، اظهار کرد: امروز شاهد جنگ سخت دشمن و بکارگیری سلاح و ورود سلاح قاچاق به ایران و همچنین همکاری مسلحانه گروه‌های معاند با انقلاب علیه جمهوری اسلامی هستیم، همزمان با این تحولات، درگیر جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران نیز هستیم.

این استاد دانشگاه های هرمزگان در ادامه گفت: دشمنان با جنگ رسانه ای و تحریمی و همچنین جنگ بین الاذهانی علیه جمهوری اسلامی ایران، این استراتژی را به پیش می برد‌، از همین رو توجه به این تحولات و ارایه راهکار هم می تواند ترکیبی و چند گزینه ای باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز ,
,
,

مهمترین تسکین دهنده درد جامعه وحدت ملی است

 امینی اذعان داشت: با توجه به این تحولات چند ماه گذشته، نکته اول اینکه، مهمترین تسکین دهنده ای که امروز می‌تواند درد جامعه ما در را التیام ببخشد، وحدت ملی همه گروه ها، احزاب، نخبگان و همه گروه های مرجع ای هست که ما در جامعه داریم اعم از نخبگان، ورزشکاران، هنرمندان، دانشجویان ،گروه های متوسط جامعه، طبقات مختلف جامعه، همه اینها باید نگاهشان بر وحدت جامعه باشد، چراکه امروز تلاش دشمن برای این است که وحدت جامعه را دچار تشویش، شکاف و ضعف کند تا از این رهگذر بتواند هجمه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را بر جامعه ما وارد آورد.

وی ادامه داد: امروزه یکی از موفقیت های دشمن، استفاده از گسل‌های قومی و قبیله‌ای، طایفه و زبانی در استان‌های مختلف است، دشمن از شکاف بین شیعه و سنی، شکاف بین کرد و لر و همچنین فارس و آذری و طوایف مختلف سوءاستفاده کرده و بعضا اهداف شوم خود را به پیش می برد. لذا باید وحدت جامعه اسلامی را بیش از پیش مدنظر قرار دهیم.

  این پژوهشگر مسائل سیاسی هرمزگان گفت: امروز دشمن به دنبال تضعیف اقوام مختلف و تجزیه ایران است، هر ایرانی که دغدغه مند و دارای غرور ملی بوده و هویت ملی، ایرانی و اسلامی با همه گرایش های سیاسی و اجتماعی برایش مهم باشد، تجزیه ایران را قبول ندارد و این را نمی پذیرد و این رسالت برای همه نخبگان جامعه هست و فرقی نمی‌کند که این نخبگان دانشگاهی باشند یا هنرمند ، ورزشکار و یا فعال سیاسی،  بلکه همگان باید با این نقشه شوم دشمن مبارزه کنند و آن را ناکام بگذارند.

, مهمترین تسکین دهنده درد جامعه وحدت ملی است, مهمترین تسکین دهنده درد جامعه وحدت ملی است,
,
,
,
,
,
,

در جنگ ترکیبی دشمن باید به متخصصین دلسوز و متعهد مراجعه کنیم


امینی تاکید کرد: نکته بعدی که حائز اهمیت است اینکه ما در این جنگ ترکیبی باید دانش استفاده از فضای مجازی یا آگاهی از این فضا را در جامعه ارتقا ببخشیم و جامعه را از حملات شوم رسانه‌ای دشمن آگاه کنیم، همانگونه که در جنگ سخت، مواضع مرزی یک کشور مورد تعرض قرار می‌گیرد همه اعلام می‌کند و همگان نسبت به مرزهای جغرافیایی حساسیت را نشان می دهند، در این جنگ ترکیبی نیز مرزهای فکری و اندیشه ای، مرزهای هویتی و اجتماعی، دینی و ارزشی و اعتقادی ما مورد هجوم قرار گرفته است و همگان باید احساس مسئولیت کنند و آگاه باشند و موضع مناسب داشته باشند، فرقی نمی‌کند چه طیفی از گروه‌های مرجع باشند همه موظفند بر اساس هویت ملی‌ و ایرانی و اسلامی شان احساس مسئولیت کنند.

وی در ادامه افزود: امروز یک ورزشکار یا یک جوان از روی غفلت یا غیرعمد در چنین وضعیتی که جامعه ما با آن درگیر است گل به خودی می‌زند و یا اشتباهی را مرتکب می‌شود وظیفه ما با توجه به شرایط موجود، امر به معروف و نهی از منکر درست است، باید جوانان را آگاه کنیم، هر فرد در یک حوزه یا رشته هنری خاصی تخصص دارد اما این دلیل نمی‌شود که در همه حوزه‌ها صاحب نظر باشد.

امینی با تاکید بر اینکه امروز در جنگ ترکیبی دشمن، باید به متخصصین دلسوز و متعهد مراجعه کنیم و ببینیم چه نسخه ای را برای درمان جامعه که درگیر جنگ ترکیبی و رسانه‌ای هست تجویز می‌کند، تصریح کرد: اگر هر کس قصد دامن زدن به این موضوعات داشته باشد، این اقدامش به معنای گل به خودی زدن هست و منافع آن نصیب دشمن می‌شود، چرا که دشمن از این شکاف و عدم اتحاد جامعه اسلامی سوء استفاده می‌کند و اهداف خود را به پیش می برد. ما تجربه کشورهای مختلفی را داریم که تجزیه شدند و از بین رفتند و نتوانستند در سطح منطقه و جهان قد علم کنند لذا باید از سرنوشت همه این کشورها درس عبرت بگیریم. کشور عراق، افغانستان، سوریه و لیبی به این راحتی نمی‌توانند سر بلند کنند.

, در جنگ ترکیبی دشمن باید به متخصصین دلسوز و متعهد مراجعه کنیم, در جنگ ترکیبی دشمن باید به متخصصین دلسوز و متعهد مراجعه کنیم,
,
,
,
,
,
,
,

اگر امنیت دچار مشکل شود بی شک توسعه و پیشرفت دچار بحران می شود


این مدرس دانشگاه های هرمزگان بیان کرد: امروزه اولین نکته در ارتباط با رشد و توسعه و رفاه اقتصادی و معیشتی، امنیت است، اگر امنیت ما دچار اغتشاش و بحران شود به دنبال آن، بدون شک توسعه و پیشرفت های علمی و اقتصادی و رفاه ملی ما دچار بحران خواهد شد. لذا بر همه گروه های مختلف جامعه لازم است که اگر تریبون، رسانه یا فضایی را در اختیار دارند بتوانند از این ظرفیت ها در راستای منافع کل جامعه قدم بردارند نه تنها در جهت منافع شخصی و یا گروهی خودشان را در نظر بگیرند.


 وی گفت: نکته حائز اهمیت بعدی اینکه آسیب ها و چالش هایی که امروز درگیر آن هستیم به آن ها اشاره کردیم که یک بخش آن، درگیر جنگ چند بعدی دشمن هستیم و دشمن از بیرون، فشارهای خود وارد کرده و اهدافش را به جلو می‌برد، جامعه اسلامی ما همچنین از درون با آسیب های متعددی مواجه است که هم وظیفه دولت است و هم وظیفه شهروندان و جامعه است که به مشکلات توجه کنند و هرکسی در هر صنف و قشری که هست و در هر جایی از این سرزمین اسلامی ایرانی که زندگی می‌کند احساس مسئولیت کند.

 این کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان ادامه داد: جامعه دچار آسیب های مهمی ازقبیل معیشت و اقتصاد شده است، همچنین بحران‌هایی مثل بالا رفتن سن ازدواج، عدم توانایی خرید مسکن و عدم اشتغال مناسب که جوانان ما با آنها درگیر هستند و دولت باید با کار کارشناسی و کار دلسوزانه، زمینه های بحران را از بین ببرد و همچنین برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشد تا بتواند زمینه های بحران را حل کند بالطبع جوانان می توانند شغل مناسبی پیدا کنند و امید به زندگی داشتهو قادر است مشکل مسکن را حل و فصل نماید و ازدواج کند، امروز درصدی از جوانان در امر مهم ازدواج با مشکلات مواجه هستند و سن ازدواج افزایش یافته است لذا دولت صادقانه و متعهدانه این مشکلات را حل کند، همه اینها زمینه هایی هست که با حل آنها می توانیم بر آسیب ها فائق آییم و بحران ها را حل و فصل کنیم.

امینی ابراز داشت: امروز جوان هایی که در کف خیابان می بینیم به نظام سیاسی و سیاستهای اجرایی معترضند، اینان از جوانان همین سرزمین هستند، لذا ما باید همیشه سبک مکتب شهید سلیمانی را مدنظر قرار دهیم ، چراکه این شهید بزرگوار چنین بیان کرده است که همه اینها چه جوانان با گرایش های مختلف سیاسی و کم حجاب ها، با حجاب ها و ... همه و همه فرزندان ما هستند لذا باید دلسوزانه به مشکلات آنان توجه کنیم ، من فکر میکنم اگر بتوانیم بحران ها را حل و فصل کنیم خیلی از اغتشاشات حل شدنی است چراکه خیلی از اعتراضات مردم به حق است مردم تحت فشار هستند و نظام سیاسی باید مردم را درک کند تا دشمن نتواند از شکاف های ایجاد شده استفاده کند.

وی در پایان تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید فرق بین اغتشاشگر و معترض را بدانیم چرا که فرد معترض، نظام سیاسی، قانون اساسی و ... را قبول دارد اما به هر طریقی به وضعیت اقتصادی و سیاست جامعه معترض است این افراد در چارچوب قانون اساسی زندگی می کنند و با افرادی که اغتشاشگر بوده و اسلحه به دست به مردم تیراندازی می کنند بسیار تفاوت دارد، فردی که به دنبال انقلاب مسالمت‌آمیز است و چارچوب ها را قبول دارد و واقعا به دنبال حل مشکلات و معضلات جامعه است لذا باید رویکردها متفاوت باشد و برای هر کدام، راه حل مناسبی را ارایه داد، بنابراین دو مفهوم معترض و اغتشاشگر باهم برابر نیستند و هرکدام از اینها تعاریف خاص خود را دارند و سیاست نظام اسلامی هم در برابر آن ها متفاوت خواهد بود.
 

, اگر امنیت دچار مشکل شود بی شک توسعه و پیشرفت دچار بحران می شود, اگر امنیت دچار مشکل شود بی شک توسعه و پیشرفت دچار بحران می شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه