اخبار داغ

تحقق سند تحول بنیادین با توسعه عدالت آموزشی؛

استقرار اداره کل آموزش و پرورش در جنوب سیستان و بلوچستان ضرورت دارد

استقرار اداره کل آموزش و پرورش در جنوب سیستان و بلوچستان ضرورت دارد
عدالت آموزشی از جوهره‌های اصلی سند بنیادین آموزش و پرورش است و استقرار اداره کل آموزش و پرورش در جنوب سیستان و بلوچستان یکی از ضروریات رسیدن به توسعه آموزشی در مناطق محروم و کم برخوردار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، آموزش و پرورش دستگاهی حساس، مهم، تأثیرگذار و زیربنایی در رشد فرهنگی، علمی، سیاسی و اقتصادی آحاد جامعه است و فرزندان ما شخصیت علمی، بینشی و فرهنگی خود را در آموزش و پرورش کامل می‌کنند.
 
سیستان و بلوچستان از استان‌های مرزی و محروم در کشور است و این مناطق با نیروی انسانی خلاق و کارآمد می تواند توسعه پیدا کند و باید فضاهای آموزشی استاندارد برای دانش آموزان مستعد ساخته شود.
 
کمبود هزاران معلم با توجه به گستردگی و پراکندگی نقاط جمعیتی، دارا بودن تعداد زیادی کودک بازمانده از تحصیل، کمبود چندین هزار کلاس درس جدید با توجه به نرخ بالای موالید، تکرار پایه دوره ابتدایی، کمبود وسایل توانبخشی برای دانش آموزان مدارس استثنایی و نیاز دانش آموزان به لوازم اولیه مدرسه نظیر کیف و کفش و برخی موادغذایی با توجه به سطح درآمد خانواده‌ها از جمله مهمترین مشکلات این حوزه در جنوب سیستان و بلوچستان است.
 
یکی از فرهنگیان مستقر در مدارس جنوب سیستان و بلوچستان به خبرنگار ما گفت: آموزش و پرورش به عنوان مهمترین رکن آموزش پایه‌ای رسالت خطیری در توسعه و زیربنای تعالی در هر جامعه بر عهده دارد.
 
وی ادامه داد: استقرار اداره کل آموزش و پرورش جنوب سیستان و بلوچستان با هدف ارتقای شاخص‌های آموزشی و حل مشکلات این حوزه باید راه‌اندازی شود تا شاهد تحولات و کیفیت آموزشی باشیم.
 
فرهنگی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: استان نیازمند توجه ویژه و نگاه بلند همه مسئولان و مردم در حوزه ساخت و ساز فضاهای آموزشی است و با ایجاد اداره کل برای رسیدن به رتبه سرانه فضای آموزشی در کشور تلاش کنیم.
 
وی گفت: هوش بالا از ویژگی دانش آموزان این استان است که در سال‌های اخیر با تلاش‌های انجام شده در رفع مشکلات بسیاری از نخبگان به جایگاه اصلی خود رسیدند.
 
آموزش و پرورش یکی از مهم ترین عوامل موثر بر توسعه هر جامعه بشری است

فاروق اعظمی، نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استانها با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از مهم ترین عوامل موثر بر توسعه هر جامعه بشری است، بیان کرد: استقرار اداره کل آموزش و پرورش در جنوب سیستان و بلوچستان یکی از راه حل های توسعه این حوزه است چراکه تاثیر بر سایر شاخص های توسعه ای قابل انکار نیست.
 
وی افزود: توسعه متوازن شاخص های آموزشی از قبیل تعداد ادارات آموزش و پرورش، آموزشگاه ها، کلاس های درس، مدارس نمونه و خاص، شبانه روزی و فنی حرفه ای تاثیر مستقیمی بر شاخص های پوشش تحصیلی، نرخ گذر، جذب بازمانده از تحصیل، جلوگیری از افت تحصیلی، ترک از تحصیل وافزایش سواد دارند.
 
نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استانها با اشاره به وسعت این استان و محرومیت های فراوان در حوزه آموزش تصریح کرد: فاصله معنادار شاخص های آموزشی در استان با نرخ ملی که سایر شاخص های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را نیز دچار چالش کرده و باعث شده است توسعه عدالت آموزشی رنگ ببازد.
 
اعظمی گفت: با توجه به وجود نیمی از ۳۲ منطقه آموزشی استان در جنوب و پتانسیل های بالقوه موجود، استقرار اداره کل آموزش و پرورش جنوب استان که یکی از مطالبات به حق و مهم مردم، دانش آموزان و جامعه فرهنگی استان نیز است باعث ارتقاء شاخص های  توسعه ای در استان خواهد شد.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, آموزش و پرورش یکی از مهم ترین عوامل موثر بر توسعه هر جامعه بشری است, آموزش و پرورش یکی از مهم ترین عوامل موثر بر توسعه هر جامعه بشری است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه