اخبار داغ

از شایعه تا واقعیت فوت یک بیمار در جنوب سیستان وبلوچستان؛

علت فوت فرد چابهاری کاهش سطح اکسیژن خون بیمار بود نه قطع برق بیمارستان

علت فوت فرد چابهاری کاهش سطح اکسیژن خون بیمار بود نه قطع برق بیمارستان
در روزهای گذشته خبری مبنی بر فوت یک بیمار در بخش ICU بیمارستان امام علی(ع) چابهار به علت قطع برق در فضای مجازی منتشر شد که مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار با اشاره به مدارک و مستندات موجود گفت: فوت بیمار هیچگونه ارتباطی به قطعی برق در بیمارستان نداشته و این ادعا اساسأ کذب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همایون دادگر، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به خبری مبنی بر فوت یک بیمار در بخش ICU بیمارستان امام علی(ع) چابهار به علت قطع برق بیان کرد: بیمار مذکور شامگاه ۲۴ آبان ماه با کاهش سطح هوشیاری، افت قند و فشار خون و زخم بستر سطح چهار و سابقه فلج اندام‌ها به بیمارستان امام علی(ع) مراجعه کرده و پس از انجام اقدامات اولیه و مشاوره های متخصصین عفونی، داخلی و بیهوشی به بخش مراقبت‌های ویژه (ICU ) منتقل و اقدامات تشخیصی و آزمایشات لازم انجام می‌شود.

وی افزود: بیمار در روز بعد با توجه به ایست قلبی- تنفسی در چندین نوبت توسط پزشک و کادر پرستاری بخش ICU  عملیات احیاء با موفقیت انجام می‌گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار تصریح کرد: در صبح ۲۶ آبان بیمار دچار کاهش سطح اکسیژن می‌شود و علی‌رغم ‌دریافت دارو همچنان روند کاهش سطح اکسیژن ادامه می‌یابد.

وی گفت: در زمان نوسانات و قطع برق در بیمارستان، اکسیژن سانترال در تمامی بخش‌های ویژه بیمارستان ( ICU,CCU,PICU,NICU ) فعال بوده و هیچ مشکلی به لحاظ کمبود اکسیژن در زمان قطع برق وجود نداشته است و بیماران مطابق روال اکسیژن مورد نیاز را دریافت کردند.

دادگر ادامه داد: بیمار مذکور نیز در زمان قطعی برق توسط کادر پرستاری بیمارستان اکسیژن مورد نیاز را دریافت و علائم حیاتی بیمار نیز کاملا تحت کنترل بوده است و در ساعت ۱۲:۳۰ به دستگاه ونتیلاتور متصل می‌شود.

وی افزود: در تمام مدت قطع برق در بیمارستان، بخش‌های ویژه بیمارستان توسط سرپرست بیمارستان امام علی(ع)، مسئول بازرسی شبکه، حراست بیمارستان و سایر مسئولان ذی‌ربط به صورت مداوم بررسی شده و کپسول‌های اکسیژن بیمارستان نیز برای امور اورژانسی کاملا آماده بوده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: بیمار مجدد در ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه عصر دچار ایست قلبی شده و پس از ۴۵ دقیقه تلاش برای احیاء در ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه فوت می‌کند.

وی با بیان اینکه مدارک و مستندات ارائه شده موجود است، خاطرنشان کرد: فوت بیمار هیچگونه ارتباطی به قطعی برق در بیمارستان نداشته و این ادعا اساسأ کذب است.

مشکل داخلی شبکه برق بیمارستان امام علی (ع) علت قطعی برق بوده است

درهمین راستا شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان به دنبال انتشار خبری مبنی بر قطع چند ساعته برق بیمارستان امام علی(ع) شهرستان چابهار، این موضوع مورد بررسی قرار گرفت که مشکل داخلی شبکه برق این بیمارستان علت قطعی برق بوده است.
 
در ساعت ۱۱:۲۰ دقیقه، به علت اتصالی کابل های فشار ضعیف داخلی بیمارستان و سوختن ۲ دستگاه تابلو فشار ضعیف به همراه سایر تجهیزات آن منجر به قطع فیدر بیمارستان شد.

ساعت ۱۱:۲۵ دقیقه فیدر بیمارستان از پست فوق توزیع گلشهر متصل شد اما با اتصال مجدد برق داخلی بیمارستان ساعت ۱۱:۳۵ دقیقه شبکه برق بیمارستان قطع شده و پس از سه دقیقه یعنی ساعت ۱۱:۳۸ دقیقه مجدد شبکه برقدار می شود.

به دلیل اتصالی برق داخلی بیمارستان امکان تامین برق از طریق شبکه شهری ‌و دیزل ژنراتور نبوده است.

باهمکاری پرسنل امور برق، اتصال شبکه برق برطرف شده و با راه اندازی دیزل ژنراتور بخشی از بیمارستان برقدار شد.

همچنین با همکاری مجدد این پرسنل اتصالی دژنکتور تابلو ۲۰ کیلوولت داخلی این بیمارستان که دچار نقص شده بود برطرف و برق بیمارستان از طریق شبکه شهری برقدار شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مشکل داخلی شبکه برق بیمارستان امام علی (ع) علت قطعی برق بوده است, مشکل داخلی شبکه برق بیمارستان امام علی (ع) علت قطعی برق بوده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه