اخبار داغ

آملی‌لاریجانی: حجاب در کشور قانون است/ در لیبرال‌ترین کشورها هم باید التزام به قانون داشت

آملی‌لاریجانی: حجاب در کشور قانون است/ در لیبرال‌ترین کشورها هم باید التزام به قانون داشت
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه در لیبرال‌ترین کشورها هم باید التزام به قانون داشت گفت: حجاب در کشور قانون است و باید قانون را رعایت کرد، در غیر این صورت سنگ روی سنگ نمی‌ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمعی از دانشجویان دانشگاه شریف و نمایندگان تشکل‌های سیاسی این دانشگاه صبح امروز (پنجشنبه سوم آذر) با آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و به بیان سوالات، ابهامات، برداشت‌ها، دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در ابتدای این دیدار، آملی‌لاریجانی با قرائت آیه نور از قرآن مجید گفت: خداوند ما را از کسانی قرار بدهد که به نور الهی هدایت می‌شوند. از اینکه در خدمت شما جوانان دانشجو هستم، بسیار مسرورم و از اینکه امروز این توفیق حاصل شده است، خداوند را شاکرم و آمادم صحبت‌های شما که مانند فرزندانم هستید را بشنوم و اگر نکته‌ای بود، خدمت شما طرح کنم.

,

در ادامه نمایندگانی از انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف، بسیج دانشجویی دانشگاه شریف، جامعه اسلامی دانشجویان، شورای صنفی دانشگاه شریف، نماینده انجمن اسلامی مستقل، هیئت دانشجویان دانشگاه شریف و جمعی از دانشجویان در فضایی صمیمانه به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.

,

, ,

آملی‌لاریجانی پس از شنیدن نظرات و دیدگاه‌های دانشجویان دانشگاه شریف با تاکید بر اینکه ما دنبال شنیدن حرف‌ها هستیم و در این دیدار از جانب خودم صحبت می‌کنم، گفت: این مرزبندی با مسئولان را قبول ندارم. اشکالی در روش کار شما و روش قضاوت و نتیجه‌گیری برخی از شما دیدم.

,

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه حجاب در کشور قانون است گفت: در لیبرال ترین کشورها هم باید التزام به قانون داشت. در غیر این صورت سنگ روی سنگ نمی ماند. باید قانون را رعایت کرد. آیا شما توهین را جرم می دانید یا نه؟ در همه دنیا جرم است. آیا نباید با مجرم برخورد کرد؟ چه فرقی می کند که یک دانشجو جرمی را مرتکب شود یا یک فرد غیردانشجو؟ نباید بین دانشجو و غیر دانشجو در این جهت فرق گذاشت.

,

, ,

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به دانشجویان گفت: این حرف شما که اعتراضات باید شنیده شود حرف صحیحی است. این که شنیدن صوری نباشد هم درست است. شما تحرکات دشمن بیرونی را دشمن تراشی ندانید. آمریکایی‌ها در تسلیح گروه‌های تروریست در آن سوی مرزهای کردستان نقش دارند. شما دانشجویان در شناخت نقش دشمن خارجی و پایگاه‌های منافقین و برخی کشورهای منطقه چقدر تلاش کرده‌اید؟

,

وی گفت: معقول‌ترین راه، اصلاح اشکالات و خرابی‌ها است. آینده امیدوارکننده است. شما در یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا درس می‌خوانید و مطالبات شما که در یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان تحصیل می‌کنید باید بالاتر از سلف سرویس مختلط باشد. این نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد.

,

آملی لاریجانی با دعوت جوانان به خودسازی گفت: شما جوان هستید. در سن ساختن خود و شخصیت معنوی خود هستید. در ارتقای شخصیت معنوی، باید برنامه ساختن داشت زیرا که مسیری بی‌نهایت در پیشگاه انسان وجود دارد. این هستی در دنیایی دیگر، با نحوه حیاتی دیگر ادامه می‌یابد. ما انسان‌ها، تمام کارها و حرف‌هایمان اگر در چارچوب معنوی قرار گرفت، در مسیر بی‌نهایت و بدون مرگ، رنگی دیگر پیدا می‌کند. به فکر خودتان باشید.

,

, ,

این دیدار صمیمانه پس از اقامه نماز و صرف ناهار ادامه نیز یافت.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه