اخبار داغ

دغدغه بازنشستگان از تاخیر در پرداخت کسورات؛

تاخیر در پرداخت کسورات بازنشستگان به علت کمبود اعتبارات

تاخیر در پرداخت کسورات بازنشستگان به علت کمبود اعتبارات
در حالی که یکی از خدمات در نظر گرفته شده برای بازنشستگان، پرداخت اقساط آنها از طریق کسر از حقوق برای عدم دغدغه و مراجعه آنها به بانک ها است، اما تاخیر در پرداخت این کسورات از سوی دولت و صندوق بازنشستگی، جریمه تاخیر را نیز بر بازنشستگان تحمیل کرده که این موضوع نارضایتی آنها را به دنبال داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان،بازنشستگان یکی از اقشار جامعه هستند که جایگاه امروز کشور و پیشرفت های حاصل شده بخصوص عبور از بحران جنگ و پیروزی در دفاع مقدس؛ مرهون تلاش و خدمت صادقانه آنهاست، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: ” بازنشستگان افتخار نظام اسلامی هستند که بیش از ۳۰ سال عمر خود را در راه خدمت به کشور سپری کردند”.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

آنچه که اهمیت دارد این است که پس از اتمام دوره خدمت و افتخار بازنشستگی؛ نباید بازنشستگان به حال خود رها شوند بلکه تکریم بازنشستگان و حل مسائل و مشکلات خانواده‌های آنان وظیفه خطیر و مهم مدیران است که باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند. در واقع یک سازمان باید همانطور که به حل مشکلات شاغلان خود توجه دارد، به بازنشستگان وابسته به سازمان خود هم که در دوره بازنشستگی با مشکلات بیشتری مواجه می شوند، توجه داشته باشد.

,

یکی از مشکلات امروز بازنشستگان خراسان جنوبی و البته گویا بازنشستگان سطح کشور، تاخیر در پرداخت کسورات از حقوق است که این موضوع مشکلات و هزینه هایی را برای این افراد ایجاد کرده است و در قالب این مطلب به بررسی این مشکل می پردازیم.

,

اعمال جریمه دیرکرد در پرداخت اقساط وام علی رغم کسر از حقوق

, اعمال جریمه دیرکرد در پرداخت اقساط وام علی رغم کسر از حقوق, اعمال جریمه دیرکرد در پرداخت اقساط وام علی رغم کسر از حقوق,

بشیری یکی از بازنشستگان آموزش و پرورش بیرجند در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد:  بنده بازنشسته آموزش و پرورش هستم و با توجه به نیازی که داشتم، در سال ۱۳۹۷ یک وام ۳۵ میلیون تومانی ۵ ساله با سود ۱۸ درصد گرفتم.

,

وی افزود: در این خصوص برای اینکه استرس پرداخت قسط و درگیری با بانک نداشته باشم، درخواست کردم که مبلغ قسط وام از محل حقوقم کسر و پرداخت شود.

,

او بیان کرد: اکنون که در سال آخر تسویه وام قرار دارم، در مورد اینکه چقدر از اقساط بنده باقی مانده است دچار مشکل شدم، چرا که  بر اساس پرینت و فیش حقوقی آموزش و پرورش، مبلغ ۴ میلیون تومان و بر اساس پرینت بانک؛ مبلغ ۷ میلیون تومان به علاوه حدود ۹۰۰ هزار تومان هم جریمه دیرکرد باقی مانده است.

,

این بازنشسته تصریح کرد: اعمال جریمه دیرکرد در حالی است که قبل از واریز حقوق، اقساط بانکی از مبلغ حقوق کم می شود و اصلا  جریمه معنایی ندارد.

,

وی گفت: متاسفانه اکنون پرداخت جریمه بانکی مورد اعتراض بسیاری از بازنشستگان است در صورتی که قبل از دریافت حقوق، مبلغ اقساط کم می شود و این موضوع یک نوع ظلم و بی انصافی است.

,

افزایش سود وام از ۱۸ به ۳۰ درصد

, افزایش سود وام از ۱۸ به ۳۰ درصد, افزایش سود وام از ۱۸ به ۳۰ درصد,

بشیری افزود: در این خصوص بانک می گوید که ما کاره ای نیستیم و سازمان بازنشستگی مقصر است، چرا که آموزش و پرورش مبلغ اقساط را به سازمان بازنشستگی می دهد و به دلیل تاخیر در پرداخت توسط این سازمان، اقساط شامل جریمه می شود.

,

وی تاکید کرد: این در حالی است که با توجه به ناچیز بودن حقوق بازنشستگان و بالا بودن هزینه ها، با پرداخت اقساط از محل کسر از حقوق، دیگر آنها نگران کم آوردن حقوق برای پرداخت اقساط بانک نخواهند بود، اما با این روال و تاخیر در پرداخت اقساط توسط سازمان بازنشستگی، وضعیت برای بازنشستگان بدتر شده و هزینه جریمه دیرکرد را هم بر آنها تحمیل کرده است.

,

این بازنشسته با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از بازنشستگان با این مسئله درگیرند، گفت: این چه نظم و نظامی است؟ با این شرایط؛ سود ۱۸ درصدی تسهیلات به بالای ۳۰ درصد هم می رسد. در حالی که اگر این موضوع در تمام سطح کشور مطرح باشد، در مجموع هزینه های هنگفتی را تحمیل می کند.

,

وی با اشاره به اینکه بنده تقاضا کردم تا از این به بعد خودم پرداخت اقساط را انجام دهم، بیان کرد: البته در این خصوص خود بانک هم کوتاهی کرده است، چرا که ما مشتری بانک هستیم و بانک  باید اطلاع رسانی کند که پرداخت اقساط ما با تاخیر و جریمه مواجه است تا خودمان آن را  پرداخت می کردیم.

,

حداقل جریمه ۲ میلیون تومانی برای دیرکرد در پرداخت اقساط

, حداقل جریمه ۲ میلیون تومانی برای دیرکرد در پرداخت اقساط, حداقل جریمه ۲ میلیون تومانی برای دیرکرد در پرداخت اقساط,

علی پوریکی دیگر از بازنشستگان آموزش و پرورش هم در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: تاخیر در پرداخت خودکار اقساط وام بازنشستگان از محل کسر از حقوق، بسیاری از بازنشستگان را نگران و معترض کرده است و این موضوع به دغدغه تمام بازنشستگان تبدیل شده است.

,

وی افزود: در حالی که مبلغ قسط از حقوق بازنشستگان کسر می شود، اما به موقع به بانک پرداخت نمی شود. متاسفانه وزارتخانه نیز در این خصوص تا الان کاری نکرده است.

,

او با اشاره به اینکه  با توجه به نگرانی بسیاری از شاغلان و بخصوص بازنشستگان، اداره کل آموزش و پرورش استان می تواند در این خصوص به وزارتخانه فشار بیاورد، گفت: متاسفانه هم اکنون پرداخت اقساط ۲-۳ ماه تاخیر دارد که این موضوع باعث شده تا  برای یک وام ۵۰ میلیون تومانی، در نهایت حداقل ۲-۳ میلیون تومان دیرکرد اعمال شود.

,

تاخیر در پرداخت کسورات بازنشستگان به علت کمبود اعتبارات

, تاخیر در پرداخت کسورات بازنشستگان به علت کمبود اعتبارات, تاخیر در پرداخت کسورات بازنشستگان به علت کمبود اعتبارات,

محمد باقری نژاد مدیر صندوق بازنشستگی خراسان جنوبی در این خصوص به خبرنگار خاورستان؛ گفت: به دلیل کمبود اعتبارات؛ کسورات بازنشستگان با چند ماه تاخیر پرداخت می شود که این موضوع ؛ نه یک موضوع استانی؛ بلکه کشوری است.

,

وی با اشاره به اینکه اگر بازنشستگان خودشان اقساطشان را پرداخت کنند، دیگر این مشکل وجود ندارد، افزود: این موضوع شامل تمام بازنشستگان سطح کشور می شود و برای رفع آن؛ مشکل باید از سازمان برنامه و بودجه کشور پیگیری شود.

,

پرداخت اقساط از محل کسر از حقوق به ضرر بازنشستگان تمام می شود

, پرداخت اقساط از محل کسر از حقوق به ضرر بازنشستگان تمام می شود, پرداخت اقساط از محل کسر از حقوق به ضرر بازنشستگان تمام می شود,

علیرضا کرباسچی معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این خصوص؛ با اشاره به اینکه حقوق بازنشستگان از طریق صندوق بازنشستگی پرداخت می شود نه آموزش و پرورش؛  به خبرنگار خاورستان؛ گفت: متاسفانه صندوق بازنشستگی کسورات بازنشستگان را دیر و همیشه با یکی دو ماه تاخیر پرداخت می کند، اکنون هم هر سه ماه یکبار به حساب بانک پرداخت می شود که این موضوع باعث اعمال جریمه تاخیر برای بازنشستگان می شود.

,

وی بیان کرد: در این خصوص آموزش و پرورش؛ در مورد کسورات حقوق بازنشستگان اطلاعاتی را به صندوق بازنشستگی می دهد که اقساط را از حقوق کسر می کنند اما اقساط دیر به استان ارسال می شود. در واقع  صندوق بازنشستگی این پول را مطالبه می کند، اما دولت در حد اینکه حقوق پرداخت شود اعتبار می دهد و آن را کامل نمی دهد. بر همین اساس مبلغ کسورات تامین اعتبار نمی شود و صندوق هم نمی تواند این پول را به استان ها بدهد تا کسورات بازنشستگان را پرداخت کند . در نهایت هم بازنشسته دچار ضرر و زیان می شود.

,

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: در حالی که با پرداخت اقساط از محل کسر از حقوق می خواهیم خدمتی به بازنشستگان کنیم، اما چون ساز و کار درستی وجود ندارد، باعث ضرر بازنشستگان می شود.

,

بازنشستگان خودشان اقساط را پرداخت کنند

, بازنشستگان خودشان اقساط را پرداخت کنند, بازنشستگان خودشان اقساط را پرداخت کنند,

کرباسچی بیان کرد: برای جلوگیری از جریمه تاخیر و ضرر و زیان، به بازنشستگان اطلاع رسانی هم شده که یا خودشان اقساط را پرداخت کنند و یا هم اگر می خواهند که ما این کار را انجام دهیم، یک قسط را خودشان پرداخت کنند تا یک ماه جلو باشند.

,

وی ادامه داد: در حال حاضر صندوق بازنشستگی تا الان کسورات شهریور را پرداخت کرده و پرداخت کسورات مهر و آبان هم باقی مانده است.

,

افزایش سودم وام با تاخیر در پرداخت اقساط

, افزایش سودم وام با تاخیر در پرداخت اقساط, افزایش سودم وام با تاخیر در پرداخت اقساط,

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این موضوع یک مشکل کشوری و برای همه بازنشستگان است، گفت: سود تسهیلات ارائه شده ۱۸ درصد است که با هر ماه تاخیر ۶ درصد به اضافه می شود، یعنی الان که پرداخت اقساط دو ماه عقب مانده است، سود آن به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

,

کرباسچی یادآور شد: در این خصوص صندوق بازنشستگی با بانک ها مکاتبه کرده که جرایم را ببخشند که بانک ها هم در این خصوص بر اساس اختیارات خود تصمیم می گیرند.

,

وی با اشاره به اینکه این موضوع برای همکاران شاغل در آموزش و پرورش هم هست، گفت: اما مشکل شاغلین کمتر است؛ چرا که حقوق شاغلین دست خود ماست و قبل از اینکه حقوق به حسابشان برسد، کسورات انجام می شود، اما در مورد بازنشستگان چون دو سازمان مدیریت و بازنشستگی دخیل هستند، پرداخت با تاخیر مواجه می شود.

,

وقفه در پرداخت اقساط باعث جریمه تاخیر شده

, وقفه در پرداخت اقساط باعث جریمه تاخیر شده, وقفه در پرداخت اقساط باعث جریمه تاخیر شده,

ناصح مسئول دفتر دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی نیز گفت: هر روزی که فایل و اطلاعات پرداخت اقساط به بانک برسد، در همان روز اقساط توسط بانک پرداخت می شود.

,

وی افزود: به دلیل وقفه و تاخیر در ارسال فایل حقوق و اطلاعات به بانک، اقساط نیز با تاخیر پرداخت می شود که تجمیع این وقفه ها؛ باعث جریمه تاخیر می شود که در دراز مدت اتفاق افتاده است.

,

ناصح در خصوص تفاوت فیش های اقساط پرداختی بین بانک و یک اداره هم گفت: در این خصوص ممکن است گزارش اداره از پرداخت و مانده اقساط مربوط به قبل باشد، اما مشتریان می توانند برای رفع ابهام، با دریافت و مقایسه فایل  واریز حقوق با واریز بانک، ببینند مشکل در کجاست. چرا که سامانه و نرم افزار بانک درست است و ارقام را با فرمول درست محاسبه می کند.

,

وی یادآور شد: اخیرا نیز نامه ای از طرف سازمان بازنشستگی در خصوص بخشیدگی جرایم تسهیلات بازنشستگان دریافت و به بانک ها ارسال شده که تاکنون بانک سپه این موضوع را پذیرفته است.

,

 

,

انتهای پیام/ 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه