اخبار داغ

دست دعای کرمانشاهیان به آسمان بلند شد؛

چشم انتظاری برای نزول رحمت الهی در کرمانشاه/پاییزی کم بارش سپری شد

چشم انتظاری برای نزول رحمت الهی در کرمانشاه/پاییزی کم بارش سپری شد
متاسفانه با وجود گذشت دو ماه از فصل پاییز شاهد کاهش چشمگیر بارش ها به ویژه در استان کرمانشاه هستیم که موجبات نگرانی مردم به ویژه کشاورزان را فراهم آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، از قدیم الایام پاییز و زمستان یادآور نزول رحمت الهی بوده یادش بخیر سالها پیش که با نام زمستان روزهای زیبای برفی، برف بازی و درست کردن آدم برفکی تداعی می شد اما سالها است که در کرمانشاه خبری از تکرار آن خاطرات نیست متاسفانه رفته رفته هم گویا باید باران را به خاطره بسپاریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

اگرچه بر اساس پیش بینی های هواشناسی شاهد تغییرات آب و هوایی در سطح دنیا و البته کشور ایران هستیم اما برشمردن پیامدهای کاهش بارش حتی در تصورات هم بسیار دشوار است تصور زندگی بدون آب، تشدید خشکسالی، جیره بندی، خشک شدن چشمه ها و رودخانه ها و.... که امیدواریم هرگز این روزها به وقوع نپیوندد.

,

هرچند که بر اساس آیات الهی میزان قطرات بارش هم مقدر شده اما از سوی دیگر توصیه هایی چون دعا و نماز باران در اسلام دارای جایگاه ویژه ای است که انتظار می رود مردم در کنار رعایت الگوهای مصرف آب و پرهیز از تاثیرگذاری منفی بر طبیعت، دست به دعا بردارند که زمستان و بهاری پر بارش تجربه کنیم.

,

, ,

کاهش ۴۲ درصدی بارش پاییزی در کرمانشاه

, کاهش ۴۲ درصدی بارش پاییزی در کرمانشاه, کاهش ۴۲ درصدی بارش پاییزی در کرمانشاه,

نرگس حق پرست در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: بر اساس چشم انداز اقلیمی میانگین بارش استان کرمانشاه در پاییز همچنان به کمتر از نرمال گرایش دارد به گونه ای که تاکنون میانگین بارش در استان کرمانشاه  ۲۳.۵ میلی متر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۴۰.۳ میلی متر  ۴۲ درصد کاهش داشته است.

,

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین میانگین بارش پاییزی در استان کرمانشاه نسبت به دوره بلندمدت با ۶۹.۹ میلی متر از کاهش ۶۶ درصدی حکایت دارد‌.

,

حق پرست تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده نوسان میانگین دمای هوا در فصل پاییز یک تا دو درجه سلسیوس بیشتر از نرمال و احتمالا نیم تا یک درجه بیشتر از سال قبل خواهد بود.

,

وی افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده در آذر ماه و زمستان میانگین بارش استان کرمانشاه به تدریج و به طور نسبی بهبود می یابد.

,

حق پرست تصریح کرد: برآورد میانگین بارش انباشتی در سال آبی جاری ۳۲۰ تا ۴۱۰ میلی متر است که در سال قبل ۳۰۲ میلی متر و در  دوره بلندمدت ۴۲۰ تا ۴۹۰ میلی متر بوده است.

,

وی از ضرورت انجام برنامه ریزی های کلان با رویکرد کمبود آب، انرژی و ادامه خشکسالی ها  با توجه به کسری انباشته قابل ملاحظه بارش و تاخیر در آغاز بارش‌های موثر در سال آبی پیش رو خبر داد‌.

,

, ,

به گفته کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه طبق آخرین پیش بینی های انجام شده هوای استان کرمانشاه طی امروز نیمه ابری و از اواخر وقت امروز ابری خواهد بود و از فردا تا روز یکشنبه به تدریج با وزش باد، بارندگی، رعد و برق و احتمال رگبار تگرگ همراه می شود.

,

به گزارش مرصادنیوز، کاهش بارش های پاییزی نگرانی های مردم به ویژه کشاورزان را افزایش داده که امیدواریم بنا به حکم قضا و قدر الهی در روزهای پیش رو شاهد افزایش نزولات آسمانی و ریزش های جوی در استان کرمانشاه باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه