اخبار داغ

وزیر آموزش و پرورش:

رتبه بندی مدارس اجرا خواهد شد/ایجاد دوهزارو 100 فضای ورزشی در مدارس

رتبه بندی مدارس اجرا خواهد شد/ایجاد دوهزارو 100 فضای ورزشی در مدارس
یوسف نوری در خصوص رتبه بندی ها گفت: رتبه بندی معلمان در حال اجراع است و ما پیگیریم که رتبه بندی مدارس هم در آینده نزدیک اجرا کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از سپاس یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش عصر امروز در دیدار با دانش آموزان استان بوشهر اظهار داشت: کاش بدانیم کلاس درس مهم است اما همه چیز در کلاس درس اتفاق نمی افتد، کاش بدانیم مدرسه مهم است اما سواد فقط در مدرسه نمی توان یاد گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

نوری در ادامه ابراز داشت: دانش آموزان برای توانمندی خود باید کتاب های غیر درسی هم بخوانند و اوقات فراغت خود را برای گذراندن کتاب های غیر درسی اختصاص دهند تا معلوماتشان بالاتر برود.

,

وی با بیان اینکه فضای مجازی یک فرع است و در فضا حقیقی به دنبال علم باشیم گفت: در دوسال کرونا دانش آموزان همه در فضای مجازی مشغول تحصیل بودند فضایی که فقط شما تیتر میخوانید و لید، این فضای حقیقی است که همه مطالب در آن وجود دارد و باید در آنجا به دنبال علم گشت.

,

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دشمن با استفاده از ابزار فضای مجازی به دنبال غلبه شدن بر جوانان است اما نمیداند ما جوانانی عاقل تر از این حرفا داریم که گول این حرکات را بخورند.

,

وی در خصوص مشکلات آموزشی کشور عنوان داشت: بنده با افتخار چهار سال در هنرستان تدریس کرده ام و به خوبی بچه های هنرستان را درک خواهم و می‌دانم که با چه مشکلاتی در نظام آموزشی مقابل هستند. به جد پیگیر حل این مشکلات هستیم و امیدواریم بتوانیم اقداماتی در شان دانش آموزان انجام دهیم.

,

این مقام مسئول ضمن بیان اینکه دانش آموزان باید استعدا های خود را کشف کنند افزود: طبق برسی هایی که انجام شده گفته می‌شود هر دانش آموزان 30 استعداد دارد که می تواند در آن سرآمد باشد،  اگر این استعداد ها در مقابل فرصت ها به خوبی ازش استفاده شود می تواند گام های بزرگی را در زنگی خود بردارید.

,

وی در خصوص مشکلات نظام تعلیم و تربیت کشور ابراز داشت: مشکلات فراوانی از گذشته در این حوزه وجود داشته و متاسفانه در برهه ای از زمان به ناچار معلمی وارد مدارس شده است که معلم واقعی نبوده و امروز ضربه ای محکم به نظام آموزشی کشور وارد کرده است.

,

یوسف نوری ادامه داد: در گذشته تربیت معلم در برخی جاها جدی گرفته نشده بود. اگر کار را جدی بگیریم در دانشگاه های تربیت معلم امثال شهید طهرانی مقدم ها بیرون میاید و سرآمد برای مملک خود می‌شود.

,

وزیر آموزش و پرورش در ادامه اظهار داشت: در سالهای گذشته که تربیت معلم به صورت جدی کار خود را دنبال میکرد خروجی آن برخی از وزرای امروز کابیه دولت و برخی از مسئولین سطح کلان کشور خواهد شد که همه آنها تحصیل کرده همین دانشگاه های تربیت معلم هستند.

,

وی با بیان اینکه امروز دانش آموزان باید یک مربی و الگو باشد ابراز داشت: ما در دوران هشت سال جنگ تحمیلی هیچ مربی نداشته ایم بلکه رزمندگان دور هم جمع می‌شدیم و از تفکرات همدیگر استفاده میکردیم.

,

این مقام مسئول افزود: امروز دانش آموزان به عنوان حلقه های میانی باید در مدارس کادر سازی کنند و افرادی در تراز انقلاب پرورش دهند.

,

نوری ابراز داشت: باید در مدارس کل استان انجمن های مختلف دانش آموزی شکل بگیرد و مطالبات دانش آموزی را پیگیری کند. دانش آموزان باید مدارس را از یک فضای خشک و صرفا یک فضای کنکوری خارج کنند.

,

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: امروز در کشور 2 هزارو 100 فضای ورزشی در حال ایجاد است که هزارو 100 تا از آن به بهر برداری رسیده و مابقی آن در حال تکمیل است.

,

وی تصریح کرد: همچنین اردوهای راهیان نور دانش آموزی راه افتاده و در حال برگزاری است که خوشبختانه با استقبال خوب دانش آموزان هم مواجهه شده است.

,

این مقام مسئول در خصوص رتبه بندی ها گفت: رتبه بندی معلمان در حال اجراع است و ما پیگیریم که رتبه بندی مدارس هم در آینده نزدیک اجرا کنیم.

,

وی در خصوص رتبه بندی مدارس بیان داشت: برای رتبه بندی مدارس ما از دانش آموزان، معلمین، مردم و هم محلی های مدارس در خصوص کیفیت آن نظر سنجی خواهیم کرد و امتیاز بندی می کنیم.

,

انتهای پیام//

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه