اخبار داغ

معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه خبر داد؛

وجود ۴۵۰ فقره پرونده ساختمانی لاینحل در شهرداری/ کاهش تخلفات ساختمانی

وجود ۴۵۰ فقره پرونده ساختمانی لاینحل در شهرداری/ کاهش تخلفات ساختمانی
بهزاد مسعودی از وجود 450 فقره پرونده ساختمانی لاینحل در شهرداری کرمانشاه خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهزاد مسعودی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: به طرح تفصیلی شهر کرمانشاه مصوب سال 1387 اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از ناکارآمدترین طرح‌های تفصیلی در بین کلانشهرهای کشور است که نیاز به اصلاحات زیادی دارد.

معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه تخلفات پروانه‌های صادر شده، ورودی پرونده‌ها کمیسیون ماده 100، عدم کیفیت و مناسب سازی اصولی در ساختمان‌ها از دلایل ناکارآمدی طرح تفصیلی است، افزود: با شناسایی این ضعف‌ها و نواقص و اصلاح آنها به صورت مرحله ای در حال اجرای آن در مناطق هستیم.

وی با بیان اینکه تخلفات ساختمانی در شهر کرمانشاه بالاست، گفت: راهکارهایی برای کاهش تخلفات ساختمانی در شورای اسلامی شهر مصوب شده که افزایش جریمه و فعالسازی بخش پیشگیری در رصد پروانه های ساختمانی از جمله مصوبات است.

مسعودی خاطرنشان کرد: یک کمیسیون حقوقی و تخصصی با عنوان شورای معماری شهرداری کرمانشاه برای رسیدگی به این پرونده‌ها تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه 450 فقره پرونده ساختمانی لاینحل در شهرداری کرمانشاه وجود دارد، افزود: یکی از دلایل آن اسناد کاغذی بود که بسیار هزینه زا و پردردسر بود اما اکنون با الکترونیکی کردن پرونده ها و انجام همه مراحل در کمیسیون ماده 100 بصورت الکترونیکی بخش قابل توجهی از این مشکلات مرتفع خواهد شد.

مسعودی ادامه داد: طبق آمار شش ماهه گذشته میزان پرونده ها در کمیسیون ماده 100 در مقایسه با سال گذشته روندی کاهشی داشته است.

وی از مزایای حذف روند کاغذی پرونده ها جلوگیری از دست‌کاری، مفقود و مخدوش شدن احتمالی اوراق و اطلاعات بیان کرد و افزود: الکترونیکی شدن پرونده ها دسترسی سریع، مدیریت بهینه، کنترل دسترسی و امنیت اطلاعات و همچنین کاهش هزینه‌های سازمان در نگهداری اسناد را به همراه خواهد داشت.

وی همچنین از دیگر اقدامات این معاونت به دو مرحله‌ای کردن صدور پروانه‌های ساختمانی، اصلاح فرم گزارش مهندسین ناظر، ذکر نام نقشه بردار در پروانه‌های ساختمانی، ابلاغ ضوابط نمای ساختمان‌ها و اجرای قانون پیش خرید ساختمان‌ها برای کنترل تخلفات در ساخت و سازها اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه